2022-04-22, 20:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryktet säger att USA skickar HIMARS raketartilleri till Ukraina.
Stämmer det så lär det ryska artilleriet och staber skjutas bort under sommaren.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1517559846257758210

Uncle Sam ska få Onkel Vanja att hålla käften nu

Börjar bli en riktig knepig balansgång nu känns det som, Putin lär ju inte bli gladare men jag tror att det skiter USA i det här läget, de tänker lösa den ryska frågan den här gången.
Citera
2022-04-22, 20:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Korrekt att de inte ska invadera andra länder.
No shit, Sherlock!
Citat:
Jag vänder mig mot idealiseringen av Ukraina som pågår och inte är verklighetsförankrad. Ukraina var ett "shit-hole country" innan kriget och kommer få det ön värre i framtiden.
Tror inte folk hade reagerat likadant om Putin invaderat Kazakstan eller Yttre Mongoliet.
Du försöker sälja teorin att "båda är lika goda kålsupare"?
Dra åt helvete!
Ryssland ägnar sig åt folkmord våldtäkter plundring, tortyr och andra skändligheter, Ukraina utsätts och försvarar sig mot detta.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-04-22 kl. 20:31.
Citera
2022-04-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Ukrainas militär verkar vara helt avdankad

Ukraina har sänkt Rysslands största skepp i svarta havsflottan.
Ukraina har slaktat oerhörda mängder av ryska tanks.
Ryssland startade krig mot en mer kompetent motståndare. Stort misstag av Putain.
Citera
2022-04-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tänker jag inte utveckla! Varför i hela h__e skall jag söka åt dig som ligger fritt på nätet?

Räcker det inte med att du är bortgjord en gång? Varför två ggr?
Så de tyska och polska fredsgarantierna var något du plockade du rakt ur röven.
Citera
2022-04-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vill du inte posta länkar eller förklara dig så behöver du inte.

De länkarna ligger mest i Darkweb så vill du kolla så gå dit!
Citera
2022-04-22, 20:33
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Korrekt att de inte ska invadera andra länder.
Jag vänder mig mot idealiseringen av Ukraina som pågår och inte är verklighetsförankrad. Ukraina var ett "shit-hole country" innan kriget och kommer få det ön värre i framtiden.
Tror inte folk hade reagerat likadant om Putin invaderat Kazakstan eller Yttre Mongoliet.
Ska du köra rasistkortet nu också.
"Hade dom invaderat marzerababdjan så hade det inte blivit såna här reaktioner!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Faktum är att det finns mängder med inspelade samtal där ryska soldater förklarar för sina fruar/anhöriga hur fina ukrainska hem är och så fina saker som dom har (hade).
Dessutom att Ukrainas mat, dryck och sprit smakar underbart.
Det visar vilket det riktiga skitlandet är när Ukraina av alla länder framstår som paradiset på jorden.
Idioterna i ryssland verkar ha samma vansinniga fördomar om ukraina som hitler hade om judarna,, sen när de kom till Ukraina såg de att: va fan alla är inte narkomaner o nazister o fan de har till och med tvättmaskin? va fan min morsa tvättar kläder i bäcken i jag skiter i skogen, det svider i det ryska jävla mytologiska jävla lögn mentaliteten..
Citera
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning var de är.

Experterna förbryllade: Var är ryska flygvapnet?

När Ryssland inledde sin invasion av Ukraina räknade flera bedömare med att de snabbt skulle ta över och dominera luftrummet med sitt på pappret överlägsna flygvapen. Så blev det inte – och det har en stor påverkan på hur striderna på marken utspelar sig.

https://www.svt.se/nyheter/experterna-forbryllade-var-ar-ryska-flygvapnet

Man hittar delar av ryska flygvapnet på Lipetsk airfield, med hjälp av Google Maps.
Med betoning på "delar"
https://www.google.se/maps/place/Lipetsk,+Lipetsk+Oblast,+Russia/@52.6329146,39.4673471,159m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x413a148c254aa519:0x59f5f 4f6bdea4dca!8m2!3d52.6121996!4d39.5981225
Citera
2022-04-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Faktum är att det finns mängder med inspelade samtal där ryska soldater förklarar för sina fruar/anhöriga hur fina ukrainska hem är och så fina saker som dom har (hade).
Dessutom att Ukrainas mat, dryck och sprit smakar underbart.
Det visar vilket det riktiga skitlandet är när Ukraina av alla länder framstår som paradiset på jorden.

Ukrainas propagandaspridare har hittat på tusentals bluffhistorier vid detta laget som att ryssar är imponerade av att se ett tegelhus och att ryssar påstår att de aldrig i sitt liv har sett sådan avanncerad byggnadskonst som ett ukrainskt tegelhus.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag har ingen aning var de är.

Experterna förbryllade: Var är ryska flygvapnet?

När Ryssland inledde sin invasion av Ukraina räknade flera bedömare med att de snabbt skulle ta över och dominera luftrummet med sitt på pappret överlägsna flygvapen. Så blev det inte – och det har en stor påverkan på hur striderna på marken utspelar sig.

https://www.svt.se/nyheter/experterna-forbryllade-var-ar-ryska-flygvapnet

Ryssland kan inte längre ersätta flygförluster pga att sanktionerna slagit ut reservdelsförsörjningen och de kan inte bygga nya av samma skäl. Än mindre kan de riskera de piloter som de har kvar och som tar flera år att träna upp till standard. Man kan inte heller öva i tillräckligt stor uträckning pga ovanstående.

Utan tillräckligt med jakt/attackflyg är Ryssland slagna på förhand vid en konflikt med NATO och/eller Kina. De kan helt enkelt inte ta den risken genom att dra på sig ännu fler förluster i Ukraina.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Det här var det sjukaste jag sett. Rysk soldat vbloggar från fronten!
https://youtu.be/HIr-eVbTOLA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Gissar på att det blir Ukrainska sabotörer som får skulden

Inte tjetjener den här gången, det blir nog Ukrainier därför att Putin behöver mer kanonmat och nu piskar han väl upp stämningen hos dom egna mot dom ondskefulla nazisterna i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in