2022-04-22, 20:17
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Ingen som lyckats hitta denna gädda?
Nix, inte vad som framkommit här i tråden. Däremot har ett par skygga gäddor identifierats de senaste dagarna efter fina laginsatser här i tråden. Därmed känns det aktuellt att fortsätta med identifieringsrundorna! För kom ihåg, en offentliggjord gädda är en mycket bättre gädda.

Identifieringsrunda 3

Det har alltjämt inte lagts fram någon rebus eller annat värdefullt som gjort att man kunnat identifiera gäddan som kallade sig Alex Olofsson och sökte efter en pojke:

https://dumpen.se/2022/01/13/sugen-alex-sokte-pojke-napp-igen/

Jag har själv gått bet i mina försök. Förhoppningsvis har någon annan bättre fiskelycka. Det vi känner till utifrån uthängningen är:

*Kallar sig Alex Olofsson
*Skulle möta upp sitt tilltänkta offer i Södertälje varifrån han enligt chatten lär ha haft nära hem
*Påstås av Patrik under konfrontationen vara 30 år
*Ser ut att köra en Mazda, vilket jag tycker att märket på ratten indikerar.

Bilmodellen: Återigen har vi en bilmodell som borde kunna bestämmas med stor säkerhet, varför jag har en känsla av att vi borde fixa denna identifiering. Jag är inne på en svart Mazda 3 eller 5 efter att ha jämfört bilder. Min gissning är en årsmodell från 2010-2017. Vad tror experterna? Det är mörkt och frost på bilen så åldern är lite vansklig att sia om. Jag tycker jag borde lyckats ta honom men bilen behöver ju inte vara hans egen och han kan ju liksom Ruben med tuben ha hunnit flytta eller sälja bilen sedan konfrontationen.

Kom igen nu! Alex ska upp till ytan.

Edit: Eller skulle det kunna vara en Lexus? Det är svårt att se märket exakt men ser ut som en silverbåge...
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-22 kl. 20:25.
Citera
2022-04-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Har dumpen fegat ur?

Vi blev lovade något stort, en hel vulkan!

Undrar om det handlar om någon känd och dumpen nu fegar ur?

Kom igen dumpen vart är ni?

Jo man har höga krav. Det är naturligtvis inte ok om det är klassisk tjockis med en gammal Volvo.

Jag väljer i alla fall att tro på underbara Sara. Kanske lite småfix innan.
Citera
2022-04-22, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Det är han ju även framför kameran, lex youtube?

Jo i och för sig. Fast inte lika uppenbart.
Citera
2022-04-22, 20:29
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo man har höga krav. Det är naturligtvis inte ok om det är klassisk tjockis med en gammal Volvo.

Jag väljer i alla fall att tro på underbara Sara. Kanske lite småfix innan.

Jag drömmer ju om att det skall vara Göran Lambertz.

Då kommer det gå åt mycket popcorn!
Citera
2022-04-22, 20:32
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Vad är det för något "vulkanutbrott" som alla här i tråden snackar om?

Undrar detsamma. När har detta utlovats?

Senaste gäddorna har varit lite för kameraskygga för att det ska passa med tacos och popcorn, det behövs något stort nu. Tacos och popcorn är redo, nu fattas bara lite förnedringsporr.
Citera
2022-04-22, 20:36
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nix, inte vad som framkommit här i tråden. Däremot har ett par skygga gäddor identifierats de senaste dagarna efter fina laginsatser här i tråden. Därmed känns det aktuellt att fortsätta med identifieringsrundorna! För kom ihåg, en offentliggjord gädda är en mycket bättre gädda.

Identifieringsrunda 3

Det har alltjämt inte lagts fram någon rebus eller annat värdefullt som gjort att man kunnat identifiera gäddan som kallade sig Alex Olofsson och sökte efter en pojke:

https://dumpen.se/2022/01/13/sugen-alex-sokte-pojke-napp-igen/

Jag har själv gått bet i mina försök. Förhoppningsvis har någon annan bättre fiskelycka. Det vi känner till utifrån uthängningen är:

*Kallar sig Alex Olofsson
*Skulle möta upp sitt tilltänkta offer i Södertälje varifrån han enligt chatten lär ha haft nära hem
*Påstås av Patrik under konfrontationen vara 30 år
*Ser ut att köra en Mazda, vilket jag tycker att märket på ratten indikerar.

Bilmodellen: Återigen har vi en bilmodell som borde kunna bestämmas med stor säkerhet, varför jag har en känsla av att vi borde fixa denna identifiering. Jag är inne på en svart Mazda 3 eller 5 efter att ha jämfört bilder. Min gissning är en årsmodell från 2010-2017. Vad tror experterna? Det är mörkt och frost på bilen så åldern är lite vansklig att sia om. Jag tycker jag borde lyckats ta honom men bilen behöver ju inte vara hans egen och han kan ju liksom Ruben med tuben ha hunnit flytta eller sälja bilen sedan konfrontationen.

Kom igen nu! Alex ska upp till ytan.

Edit: Eller skulle det kunna vara en Lexus? Det är svårt att se märket exakt men ser ut som en silverbåge...

Det är helt klart en Mazda enligt loggan i ratten tycker jag.

https://www.pinterest.se/pin/123145371034714736/
Citera
2022-04-22, 20:44
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag drömmer ju om att det skall vara Göran Lambertz.

Då kommer det gå åt mycket popcorn!
En riktigt våt dröm vore ju om Martin Timell dök upp där och drog en Usain Bolt. I blåsväder igen liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Det är helt klart en Mazda enligt loggan i ratten tycker jag.

https://www.pinterest.se/pin/123145371034714736/
Ja, eller hur!
Citera
2022-04-22, 20:57
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Och bakre sidoruta, den lilla trekanten bakom bakdörren, är typisk för Mazda 3 med 5-drs kaross till form och placering. Men årsmodell är svårare att ringa in exakt. Kanske 2010-2012 -ish. (?)

https://www.carsguide.com.au/car-reviews/mazda3-sp20-review-11273
Citera
2022-04-22, 20:58
Medlem
"Nu är ni nyfikna va?!" skrattar Patrik hemma på förfesten. Hoppas han filmar igen.
Citera
2022-04-22, 21:00
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
När har detta utlovats?
Instämmer i frågan!
Har denna ”vulkan” blivit en trådsanning? Var kommer det ifrån?
Citera
2022-04-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Instämmer i frågan!
Har denna ”vulkan” blivit en trådsanning? Var kommer det ifrån?

Det kommer från Dumpens senaste poddavsnitt
Citera
2022-04-22, 21:06
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Och bakre sidoruta, den lilla trekanten bakom bakdörren, är typisk för Mazda 3 med 5-drs kaross till form och placering. Men årsmodell är svårare att ringa in exakt. Kanske 2010-2012 -ish. (?)

https://www.carsguide.com.au/car-reviews/mazda3-sp20-review-11273
Samma som jag kom fram till,ratten-instrumenthuset och knoppen till radion eller vad det är som syns ibland som är silverfärgad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in