Citat:
Ursprungligen postat av
Massmedia
Käften, och sluta med ditt jävla OT trams som du drar upp i varenda jävla tråd.
"jag bodde en gång i ett land", och "repatriera 2-3 miljoner" kan du ju ha en robot som skriver, så kan du vara ledig.
Denna tråd handlar om Ebba Busch uttalande specifikt om kravallerna i påsk. Ett antal hundra våldsverkare kastade sten mot polisen och skadade ca 100 poliser.
Du pratar om att repatriera 2-3 miljoner människor. Vi har ca 2.5 miljoner människor med sk. "utländsk bakgrund", vilket innebär född i Sverige eller 2 föräldrar födda utomlands.
Vill du alltså skicka bort alla som är födda i Sverige med har två föräldrar födda i något annat land än Sverige, samt även skicka iväg ett antal utöver denna grupp?
Jag tror Ebba Bushs uttalande är lika mycket röstfiske som JÅ 30-punktsprogram. Man kunde framfört detta långt tidigare än drygt 4 månader innan valet. Ingenting av det som sägs NU ska man fästa någon vikt vid. Det är vad de sagt och gjort senare 3,5 åren som är viktigare och där utmärker sig vare sig Ebba eller Jimmie något särskilt. Däremot AfS...
Man har gripit tre stycken för upploppen och alla tre är icke-svenska medborgare. För att du ska få siffrorna rätt. Mellan 1980 och 2010 kom det 1,8 miljoner invandrare, i huvudsak MENA/Afrika/Balkan. Sedan 2010 har vi fått ca 100.000 invandrare per år. Det ger ca 3 miljoner. Till dessa kommer andra och tredje generationens invandrare. Detta är officiella siffror. Utöver det tillkommer illegala och det handlar om 200.000 till 2 miljoner, sannolikt uteslutande från kaos-områden. Majoriteten skall ut. Det är inte viktigt var man är född. När jag gick i skolan hade jag klasskamrater vars föräldrar arbetat i Storbritannien och i Afrika. Tror du de blev britter eller afrikaner? Nä, de var och är svenskar. Vissa länder praktiserar var man är född (USA) och andra blodsband. Sverige vill jag minnas praktiserar blodsband, man blir alltså inte svensk medborgare bara för att man föds i Sverige utan det följer mammans medborgarskap om jag inte missminner mig. Tredje generationens somalier vars föräldrar alltså är födda här blir inte mer svenska bara för det. De hör hemma i Somalia och de ska återbördas till sitt naturliga habitat, till öknen, djungeln, bergen eller på savannen.
För övrigt, läs vad jag skrev och hitta inte på några egna varianter. Det räcker med OT.