2022-04-22, 19:20
Medlem
Vad hade Morgan Johansson sagt om det var nazister och högerextremister som hade skadat 100 poliser istället? Hade tonläget varit ett annat då?
Senast redigerad av JeppeNil 2022-04-22 kl. 19:24.
Citera
2022-04-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissarsyra
Vänstern kommer gå i taket över det här uttalandet, och Ebba Busch kan glömma att hon någonsin får sätta sin fot på någon större mediekanal i framtiden (fram tills högern börjar betala lönerna dvs.)
Tvärtom, även vänstermedia lever på clickbaits och skandaler.
Media står i kö nu för att intervjua Ebba.
Citera
2022-04-22, 19:21
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Att du överväger de, vilket inte resulterat i en röst, hjälper inte partiet. Partiet kommer tappa sina kristna väljare och mittenväljare. Att du och andra Sverigedemokrater väljer att 'överväga', som till slut kommer landa i en röst på trötte Jimmie, hjälper inte Kristdemokraterna. Så de spelar ingen roll hur du tänker rösta.

Anledningen till varför jag inte har bestämt mig beror snarare på att jag inte gillar konservativa kristna. Snarare än att jag är sverigedemokrat då..

Tror dock inte att KD förlorar nåt på detta. Tvärtom. Den avsky jag har hört folk ge uttryck för mot de som attackerade polisen är tämligen massiv..
Citera
2022-04-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad hade Morgan Johansson sagt om det nazister och högerextremister som hade skadat 100 poliser istället? Hade tonläget varit ett annat då?
Dum fråga.
Alla vet svaret.
Sverige hade stängts i veckor, skolor skulle ha möten i veckor om värdegrunden.
Citera
2022-04-22, 19:22
Medlem
pantherTypeGs avatar
Morgan Johansson blir mer upprörd över ebbas uttalande än händelsen under påskhelgen. Sorgligt. Förra helgen blundade allt vänsterback.
Citera
2022-04-22, 19:23
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ordförande Polisförbundet ang Ebbas uppmaning till verkanseld:

”Detta är ett oerhört uttalande. Att en svensk politiker närmast uppmanar svensk polis att skada ett hundratal personer genom att skjuta skarpt hör inte hemma i en rättsstat”, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz i en skriftlig kommentar till TT.
Det är naturligtvis tvärtom. Om omständigheterna så kräver ska polisen bruka våld för att upprätthålla lag och ordning. Vad är annars polisens uppgift? Annars kan vi skicka ut Frälsningsarmén för att be demonstranterna att gå hem, och om detta inte fungerar så kan de "vända andra kinden" till. Det funkade för Jesus, så...eller nej, visst, det funkade ju inte för Jesus heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Fast enligt henne var det ju lagen det var fel på, hon agerade rätt...

Antagligen precis så som de som attackerade Polisen tänkte.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Och? En jävla skillnad på förtal och mordförsök.. eller du tycker det ska vara livstid för snatteri?

Grovt förtal om jag får be.

Klart det är en skillnad. Dock kommer vi inte ifrån att hon är den enda partiledaren (i RD iaf) som är lagförd.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Käften, och sluta med ditt jävla OT trams som du drar upp i varenda jävla tråd.

"jag bodde en gång i ett land", och "repatriera 2-3 miljoner" kan du ju ha en robot som skriver, så kan du vara ledig.

Denna tråd handlar om Ebba Busch uttalande specifikt om kravallerna i påsk. Ett antal hundra våldsverkare kastade sten mot polisen och skadade ca 100 poliser.

Du pratar om att repatriera 2-3 miljoner människor. Vi har ca 2.5 miljoner människor med sk. "utländsk bakgrund", vilket innebär född i Sverige eller 2 föräldrar födda utomlands.

Vill du alltså skicka bort alla som är födda i Sverige med har två föräldrar födda i något annat land än Sverige, samt även skicka iväg ett antal utöver denna grupp?

Jag tror Ebba Bushs uttalande är lika mycket röstfiske som JÅ 30-punktsprogram. Man kunde framfört detta långt tidigare än drygt 4 månader innan valet. Ingenting av det som sägs NU ska man fästa någon vikt vid. Det är vad de sagt och gjort senare 3,5 åren som är viktigare och där utmärker sig vare sig Ebba eller Jimmie något särskilt. Däremot AfS...

Man har gripit tre stycken för upploppen och alla tre är icke-svenska medborgare. För att du ska få siffrorna rätt. Mellan 1980 och 2010 kom det 1,8 miljoner invandrare, i huvudsak MENA/Afrika/Balkan. Sedan 2010 har vi fått ca 100.000 invandrare per år. Det ger ca 3 miljoner. Till dessa kommer andra och tredje generationens invandrare. Detta är officiella siffror. Utöver det tillkommer illegala och det handlar om 200.000 till 2 miljoner, sannolikt uteslutande från kaos-områden. Majoriteten skall ut. Det är inte viktigt var man är född. När jag gick i skolan hade jag klasskamrater vars föräldrar arbetat i Storbritannien och i Afrika. Tror du de blev britter eller afrikaner? Nä, de var och är svenskar. Vissa länder praktiserar var man är född (USA) och andra blodsband. Sverige vill jag minnas praktiserar blodsband, man blir alltså inte svensk medborgare bara för att man föds i Sverige utan det följer mammans medborgarskap om jag inte missminner mig. Tredje generationens somalier vars föräldrar alltså är födda här blir inte mer svenska bara för det. De hör hemma i Somalia och de ska återbördas till sitt naturliga habitat, till öknen, djungeln, bergen eller på savannen.

För övrigt, läs vad jag skrev och hitta inte på några egna varianter. Det räcker med OT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ebba Bush Tor tar priset i muslimhat ty hon ber polisen att skjuta skarpt mopt stenkastare. Principen ska enligt Bushs sätt att se det vara öga för öga - tand för tand. Om 100 poliser (de flesta simulerar och pjoskar) skadas ska också 100 demonstranter uppvaktas med skarpa skott med polisens otäcka dum-dum-kulor som sliter sönder allt i sin väg genom människokroppen.

Enligt den ström av skitsnack om muslimer som följer i Paludans spår så var även mödrar och 12-åriga barn ute och kastade sten på polis som försvarade Paludans framgångsrika uppviglingsförsök. Enligt Bushes öga för öga strategi skulle alltså både 12-åringen och hans mamma bemötas med skarpa skott.

På polisförbundet gick man i taket när man hörde den förment kristna haggans idéer. Man trodde inte det var sant det man hörde från en nu levande politisk figur. Upprördheten var inte att ta miste på. Gud give att hon aldrig nånsin får bli justitieminister. Jag blev själv chockad när jag hörde aset.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...ande.-UvBlpbAK

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...id=mailsignout

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...lismyndigheten
Ok, så Islam säger att man har rätt att gå till attack mot andra människor med våld. Men kristendomen säger att man inte ens har rätt att försvara sig, enligt ditt synsätt.

Betyder det att Islam är en stark religion och att kristendomen är en svag religion som manar till underkastelse?
Citera
2022-04-22, 19:24
Medlem
Skjuta in i folksamlingar? Hon tycker väl att de ska ha fordon bestyckad med kulspruta meja ner folksamling.
Mot det inbillade hotet Eric Torell sköt de 25 skott, att 3 träffade var nog mest en slump.
EBT är en skamlös opportunist, hon borde hålla sig till att sköta upp förvirrade gamlingar, det gör hon med bravur, åldringsrånande ziggisar är gröna av avund, mot EBT står de sig slätt.
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Det är episkt!

Paludan kittlar de klankriminella muslimerna lite under hakan och de reagerar precis som vi är vana vid att muslimer reagerar. Med besinningslöst våld och ett uppträdande som skulle få en babianflock i full revirstrid att likna VM i rytmisk gymnastik.

Och vad gör politikerna? Benso-Jimmie vaknar inte upp ur sin flödderdimma förrän efter 4 dagar och kommer då med att "asociala" ska kunna utvisas, ett luddigt begrepp vilket liberalvänstern via Annie Lööf och Anders Ygeman kunde demontera på en kvart. Sedan kommer Nihilist-Ebba och säger att polisen ska skjuta skarpt på de stackars flyktingarna fast hon vet att liberalvänstern skulle gå bananer på det.

Vad i helvete är det för jävla stolpskott vi har i "oppositionen"?
Citera
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ordförande Polisförbundet ang Ebbas uppmaning till verkanseld:

”Detta är ett oerhört uttalande. Att en svensk politiker närmast uppmanar svensk polis att skada ett hundratal personer genom att skjuta skarpt hör inte hemma i en rättsstat”, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz i en skriftlig kommentar till TT.

Polisen verkar inte hålla med dig.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47epJ6/polisfacket-om-busch-ett-oerhort-uttalande
Polisförbundet är ett av våra mest feminiserade fackförbund. Vi har knappt något annat fackförbund som är så värdegrundsskadat och anti allt som har med normal polisutövning att göra om detta på något sätt står i motsättning mot multikultiomfamningen.

De har från ledningshåll upprepade gånger lyft fram att deras och polisens viktigaste uppgift är att verka för jämställdhet, mångfald och motarbeta all form av diskriminering i arbetslivet, såväl inom polismyndigheterna som inom förbundet.

Detta är alltså oerhört mycket viktigare för dem än att stoppa våldsverkare med islamistiskt bakgrund.

Att de inte anser att polisen ska göra sitt jobb när antagonisterna är muslimer är knappast oväntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in