Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
1) Om det går behöver vi skaffa oss mer kunskap om dom mystiska bränderna i Ryssland som träffar i vart fall två fabriker som har med kriget att göra. Den tredje branden i en kemifabrik är jag osäker på men visst kan det vara tillverkning av raketbränslen. Jag tror dock inte att Ukraina har sådana resurser att dom kan slå ut fabriker i Ryssland utan det måste vara någon inhemsk kraft som vill stoppa kriget eller krigen.
2) 72 artilleripjäser och 144000 granater från USA låter bra men när jag såg "dragfordon" då drog jag öronen åt mig. Låter som häst och vagn i stil "How the West was won" eller "Lilla Huset på prärien".....

....Det fattar ni väl experter här på flashback att det måste vara självgående artilleripjäser och det är bråttom nu. Bort med häst och vagn.
Självgående artilleri är bättre i nästan alla aspekter. Men fältartelleri är
1) Billigare att tillverka
2) Billigare och enklare att underhålla
3) Mycket enklare att lära sig. Du går ifrån 2-3 veckor till kanske 3 månader för att självgående system.
En liten notis till är att om du har tillgång så är fältartelleri också enklare att förflytta över väldigt stora avstånd då du kan flytta dessa med helikopter etc men du kan oftast dra dessa i högre hastighet än att ha ett självkörande och ofta tungt och splitterskyddat system.