2022-04-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du ser vad en Putin försvarare just skrev i tråden va? Att Ukraina ska utplånas och förintas.

Då finns det ännu mer orsak att iallafall göra det så svårt som möjligt.

Ni kan väl prata med varandra? För du vill inte utplåna Ukrainare tror jag?
Tragiskt att du ens tvivlar på mitt stöd för UA....
Citera
2022-04-22, 17:46
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ehh...

Ryssland har världens största vapenfabriker och de går i full produktion. Ryssland har använt en bråkdel av alla missiler som står till dess förfogande och detta är logiskt. Ryssland önskar inte krossa Ukrainas befolkning, de är ute efter att ta över landet och införliva det i Ryssland, så folkmord ala Amerika är inte på dagordningen.

Det är ju också därför som ryssarna behandlar krigsfångarna med silkeshandskar, ger dem läkarvård och opererar de skadade ukrainska soldaterna etc.

Mest fantasier som vanligt. Tanksen är snart slut och missilerna kräver importerad teknik som inte är tillgänglig. Ukrainare bakbinds, skjuts och begravs i massgravar.
Citera
2022-04-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Titta där, så kom samma pensionerad överste tillbaka igen. Var det inte han som förutspådde en rysk seger på ett par dagar i krigets första skede?
Ja och inte hade han kollat på kartan heller, Tjernobyl är väster om Dnepr så någon vidare koll har han inte. Han har väl spelat bort sin pension och behöver lite friska rubler, för det är väl det ryssarna betalar.
Citera
2022-04-22, 17:47
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ehh...

Ryssland har världens största vapenfabriker och de går i full produktion. Ryssland har använt en bråkdel av alla missiler som står till dess förfogande och detta är logiskt. Ryssland önskar inte krossa Ukrainas befolkning, de är ute efter att ta över landet och införliva det i Ryssland, så folkmord ala Amerika är inte på dagordningen.

Det är ju också därför som ryssarna behandlar krigsfångarna med silkeshandskar, ger dem läkarvård och opererar de skadade ukrainska soldaterna etc.
Snälla lazarevich...bara sluta...bara sluta.Mer eller mindre alla andra än ett fåtal stackare som blev tappade bakom en vagn som barn tar dina ord på allvar.Det är en sak att vilja se båda sidor i konflikten,och det skall vara en självklarhet,absolut!Men att bara sitta och förvrida mer,mer,mer och sedan ännu lite mer,pågrund utav personlig frustration gör ju inget annat än att ingen lyssnar överhuvudtaget på dig.Om du nu vill uppnå något med din reflektion eller synpunkt på kriget(ja,det är ett krig) så skiter du ju dig själv i näven och inget annat.Att provocera är inte det samma som att försöka skapa förståelse för bägge sidor,så bryt nu,snälla
Citera
2022-04-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ehh...

Rysslands vapenindustri har i det närmaste helt stannat upp då de är fullständigt beroende av delar och elektronik från väst.
Vad får du dina galna uppgifter ifrån?
Rysslands industri håller på att dö, om några månader står det mesta stilla och har avstannat, vapenindustrin, fordonsindustrin, flygindustrin… listan kan göras lång. För att inte säga all kemiindustri som tycks stå i brand…
Citera
2022-04-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Putin erbjöd alla fred om dem lägger ner sina vapen när han skapade sin militära operation. Så det var Ukraina som inledde striderna inte Ryssland som dessutom har all rätt enligt mänsskliga konvenstioner att gå in i Ukraina eller ska vi kalla en örn för en fjäder. Malorossija och novorossija

Jag och Norden erbjuder Fred om ni lägger ner era Vapen.Annars Vikingar kommer att ta hela Ryssland.

Spot on! Ungefär lika korkat som Putlers logik.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Precis, därför och av ekonomiska skäl ska vi INTE gå med i NATO!!!!!!
De som idag av rädsla vill gå med är för de tror ryssen ska komma, alt typ SD och även mitt parti pga populism.

Om vi inte går med i NATO måste vi rusta upp dubbelt.Men det räcker ändå inte när Ondskans Imperium får nästa aggressionsutbrott och vill kontrollera Östersjön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Precis, därför och av ekonomiska skäl ska vi INTE gå med i NATO!!!!!!
De som idag av rädsla vill gå med är för de tror ryssen ska komma, alt typ SD och även mitt parti pga populism.

BETÄNK då att regeringen då beslutar detta över våra huvuden! UTAN någon som helst folkomröstning!

Vad f_n håller på att hända i Sverige?

Vad jag vet så skedde ingen j__A röstning i Finland.

OCH detta diskuteras inte ens över fikaborden i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Putin erbjöd alla fred om dem lägger ner sina vapen när han skapade sin militära operation. Så det var Ukraina som inledde striderna inte Ryssland som dessutom har all rätt enligt mänsskliga konvenstioner att gå in i Ukraina eller ska vi kalla en örn för en fjäder. Malorossija och novorossija
Oroa dig inte, ryssarna är snart utkastade. Intressant att Puttler-Ryssland valde att avmilitarisera sig själva, kremera sin ekonomi och mörda tusentals civila för att inte uppnå någonting.
Citera
Medlem
1) Om det går behöver vi skaffa oss mer kunskap om dom mystiska bränderna i Ryssland som träffar i vart fall två fabriker som har med kriget att göra. Den tredje branden i en kemifabrik är jag osäker på men visst kan det vara tillverkning av raketbränslen. Jag tror dock inte att Ukraina har sådana resurser att dom kan slå ut fabriker i Ryssland utan det måste vara någon inhemsk kraft som vill stoppa kriget eller krigen.

2) 72 artilleripjäser och 144000 granater från USA låter bra men när jag såg "dragfordon" då drog jag öronen åt mig. Låter som häst och vagn i stil "How the West was won" eller "Lilla Huset på prärien"..... ....Det fattar ni väl experter här på flashback att det måste vara självgående artilleripjäser och det är bråttom nu. Bort med häst och vagn.
Citera
2022-04-22, 17:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Man har alltså slagit ut;

fabriken som gör drivmedel till robotar.

styrcentralen för alla ryssarnas spionsatelliter över ukraina

Nåt till.

Inga små mål det här
Någon har stuckit en kniv rakt i hjärtat på den militära operationen.

Detta är så sjukt kul att jag kommer köpa några finöl till ikväll

Japp, underbart! Antingen inhemska sabotörer elle ukrainska, som fått avgörande info ifrån USA!

Bull's eye! Mer sådant, tack!

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-22, 17:51
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Vilket jävla korkat resonemang. Klart som fan man försvarar sitt land om grannen anfaller militärt.
Ja,hans resonemang är så korkat att till och med korkat framstår som intelligent och perceptivt fulländat.Det finns liksom ingen hejd på hur långt man kan dra saker bara för att försvara sina åsikter så att man inte framstår som en total jubelidiot.Nu är det redan försent,men det förstår tyvärr inte "kejsaren utan kläder"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in