Citat:
Ursprungligen postat av
Knucklehugs
Jag bor i ett land där du inte behöver låsa din bil eller ditt hus, ingen vågar göra något då polisen har befogenheter att göra saker med brottslingar som den svenska polisen är ljusår ifrån. Summa summarium hårdare poliser mindre brott gladare invånare.
Hon har rätt, ohyra kan man inte flytta på utan måste bekämpas 1+1=2
Jag
bodde i ett land där man inte behövde låsa bilen eller huset pga att brottsligheten var så låg. Det landet heter Sverige och det var på den tiden vi hade en etnisk homogen befolkning.
Bara för att tidigare politiker gått mot folkviljan och förstört landet så betyder inte det att det inte kan eller ska rättas till. Vi behöver repatriera 2-3 miljoner av första, andra och tredje generationens invandrare. Vissa säger att "de är födda här och kan därmed inte skickas hem". Till dem säger jag följande. Om jag flyttar till Kina med min blonda fru så blir vi inte kineser. Om vi får barn som föds i Kina så blir inte dessa kineser. De kommer ALLTID vara svenskar. Om vi och våra barn, barnbarn inte kan
anpassa oss till kinesisk kultur så gör kineserna helt rätt som skickar hem oss till Sverige. Detta är inte komplicerat. Det är bara hjärntvättade miffon som inte begriper det här.
Jag är inte främmande för att vi har människor från andra länder boendes här men grundläggande krav är att man är laglydig, lär sig språket, gör rätt för sig genom att arbeta, följer svenskar värderingar. Man kommer inte hit och ställer krav på svenskar eller Sverige att ändra sig eller anpassa. Det står folk fritt att ha sin egen religion, kultur, traditioner osv så länge dessa inte krockar med svenska eller forceras på svenskar. Till exempel slöja, böneutrop, halalslakt osv påverkar oss negativt. Vill man prompt ha dessa inslag i sitt liv finns det andra länder att flytta (fly) till. Dessutom är det en fråga om vilken mängd människor vi kan tänkas acceptera i Sverige. Jag tycker man grundligt ska utreda vilken nivå vi ska lägga oss på. Sätter man gränsen förslagsvis maximalt en promille från MÖ och maximalt en promille från Afrika och man ser till att myndigheter har koll på demografin så bibehålls Sverige svenskt. Kan Danmark ha koll på att inget område har fler än 20% invandrare så kan vi ha samma koll i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Om 100 Islamister hade skjutits i påskhelgen så hade nog 10-20 av dem varit döda.Vi hade dessutom haft enorma upplopp i varenda muslimförort varenda dag.
Svenskar hade råkat illa ut enbart på grund av att de ser ut som svenskar.
Förmodligen hade mycket av miljonprogrammet brunnit upp.
Ebbas kommentar, om än rätt i sak, eldar just nu bara på eländet.
Tycker nog att polisen gjorde rätt som backade. De kom att bli helt överraskade av horder av primater i stad efter stad som ville döda dem.
Att börja skjuta på den typen av varelser kan ta en ända med förskräckelse.
Aha, så polisen har alltså avhänt sig våldsmonopolet. Vill man få fritt fram att göra vad man vill, när man vill och var man vill så gäller det alltså att ge sig på polisen med alla tillbuds stående våldsamma medel - stenkastning, skjuta, misshandla osv - är det rätt uppfattat?
Att ha ett starkt försvar och en stark polis är bland de mest grundläggande delarna i samhällskontraktet. Polisen löser idag ca 1-2 % av alla anmälda brott. Polisen lägger benen på ryggen när invandrare hotar dem. Än så länge ger man sig på svenskar men det kan komma en tid när svenskar inte tycker det här är värt det längre. Då kan det bli bekymmersamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Uttrycka åsikter, ja, men koranbränning eller avbilda Muhammed är ju inte konstruktivt.
Det är inte brottsligt. Men det faller inte ut något konstruktivt - som en tex en givande dialog.
Flera åklagare är utrett ärendet under årens lopp och alla har sagt samma sak - elda upp en bok är inte en brottslig handling. Istället för att reagera på det borde man kanske snarare reagera på det riktiga problemet - folk som aldrig varit önskade här har invandrat och de visar sig gång på gång inte vara kompatibla att leva i väst. Inte ens invandrarpolisen som hyllats så är kompatibel att leva i väst eftersom han inte begriper grundläggande rättigheter som yttrandefrihet och demonstrationsrätt. Ut med fanskapet och "ut med packet".