2022-04-22, 17:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det har de inte. Civilbefolkningen råkar bo där ryssorcherna släpper sina bomber. Det är invasionshären som bär ansvar, ingen annan.

Men det är inte en slump att bomberna faller just där. De faller ofta där de gör för att ukraina tar position på det stället. Naturligtvis kunde ukrainierna ofta ha flyttat dem.

Jag uppfattar inte att jag och Varglig diskuterar ansvar här. Vi pratar rent faktuellt om ukrainsk eld dödar civila, eller inte.
Citera
2022-04-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Italienarna fick frågan: "Varför har man inte nått ett vapenstillestånd i Ukraina ännu?"

- Putin är skyldig - 38,9%

- Ukraina är skulden - 10,2 %

- Europa är skulden - 5,6 %

- USA är skulden - 42,7 %

https://www.termometropolitico.it/1600719_sondaggi-tp-ucraina-mancato-cessate-il-fuoco-colpa-degli-usa-secondo-il-427-degli-italiani.h tml

USA har förstås inget intresse av fred i Ukraina.

Men med tanke på den totalitära propagandan i Väst är det förvånande att blott 39% anser att det är Putins fel.

Folk verkar inte glömma att USA är en imperialistisk makt som begått oändliga folkmord i sin historia och att ryssarna i det perspektivet har skäl för att försvara sig.
Citera
2022-04-22, 17:31
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Säga vad man vill om ryska politiker men de är i alla fall brutalt ärliga och spelar med öppna kort, inget hymlande där inte.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Precis, det är verkligen hedervärt.
Säger ryssen att de inte har för avsikt att invadera ett land så har de inte det... eller vänta nu.
Citera
2022-04-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Som värdens bäste fredsförhandlare Jan Eliasson sa. Tala alltid sanning då slipper du komma ihåg vad du sagt.

Jan Eliasson har besökt 104 länder och medlat i hela sex världskonflikter.
-Konflikterna idag är svårare att lösa än när jag var medlare. Konflikter blir mer och mer som proxy wars, som det kallas på engelska. Det vill säga, andra länder bekämpar sina strider på andra länders territorium.

Usas proxy war i ukraina.

Det är rysspackets invasion av Ukraina det hela handlar om. Varför ska det omskrivas?
En spade är en spade.
Citera
2022-04-22, 17:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Men det är inte en slump att bomberna faller just där. De faller ofta där de gör för att ukraina tar position på det stället. Naturligtvis kunde ukrainierna ofta ha flyttat dem.

Jag uppfattar inte att jag och Varglig diskuterar ansvar här. Vi pratar rent faktuellt om ukrainsk eld dödar civila, eller inte.
Okej. Du menar att det inte är ryska bomber som dödar civila?
Citera
2022-04-22, 17:35
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Redan före kriget i Ukraina frågade jag här: är Sverige ett nazistiskt land om det stödjer nazistiska Ukraina? Jag tror det - Sverige är ett nazistiskt land (nazistiskt i förhållande till Ryssland).

Hej retard.

Läs:

(FB) Gonzalo Lira saknas! Rapporteras försvunnen på brittisk talkshow.
Citera
2022-04-22, 17:35
Medlem
Citat:
Redan före kriget i Ukraina frågade jag här: är Sverige ett nazistiskt land om det stödjer nazistiska Ukraina? Jag tror det - Sverige är ett nazistiskt land (nazistiskt i förhållande till Ryssland).
Det var ganska intressant att i gårdagens The Times läsa om alla de ryska soldater som hyllade Hitlers födelsedag 20/4. Det är tydligen väldigt vanligt att ryska elitstyrkor har honom som idol och föredöme.
Citera
2022-04-22, 17:36
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Som värdens bäste fredsförhandlare Jan Eliasson sa. Tala alltid sanning då slipper du komma ihåg vad du sagt.

Jan Eliasson har besökt 104 länder och medlat i hela sex världskonflikter.
-Konflikterna idag är svårare att lösa än när jag var medlare. Konflikter blir mer och mer som proxy wars, som det kallas på engelska. Det vill säga, andra länder bekämpar sina strider på andra länders territorium.

Usas proxy war i ukraina.
Citat:
Jag är opartisk.
Du är inte opartisk din lilla mongol.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Går vi med i NATO får vi nog se Gripen som änglar i skyn om Baltikum blir anfallna av psykopaterna i Öst.
Du måste förstå att vi har bra mycket att bidra med också.
Vi har ett grymt flygvapen och ett högteknologiskt försvar. Om rysk militär utrustning ligger i högar och skrotar längs vägarna när de möter Ukraina så skulle det vara betydligt värre för ryssen att hälsa på här i Sverige.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Och,tack för svar.Ett utomordentligt korkat svar på köpet.Tyvärr lyser det igenom alltför mycket vad det gäller det du vill uppnå här,så att försöka förklara för dig vad det gäller nazism Sverige,eller för den delen andra länder,vore som att försöka föröka sig med en tegelvägg.Tack för svaret dock
Citera
2022-04-22, 17:37
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland har varit tydliga hela tiden med vad de vill. Ändå hör vi hela tiden hur media spekulerar och sprider lögner. Svensk media kan mycket berätta vad Rysslands avsikter är, de är inte hemliga på något, ändå låtsas man inte veta. Det är ett media-haveri.

Frågade förut men fick inget svar. Så jag ger det en chans till.
Du som vet vad Rysslands mål med kriget är, kan du dela med dig av din visdom?

Vad ska Ryssland uppnå för att utropa sig till segrare?
Citera
2022-04-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
USA har förstås inget intresse av fred i Ukraina.

Men med tanke på den totalitära propagandan i Väst är det förvånande att blott 39% anser att det är Putins fel.

Folk verkar inte glömma att USA är en imperialistisk makt som begått oändliga folkmord i sin historia och att ryssarna i det perspektivet har skäl för att försvara sig.
Vad har italienska tyckanden att göra med verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in