2022-04-22, 17:14
Medlem
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Hur många frivilliga kan vi räkna med från Sverige denna gången? Sist det begav sig så var det 8000 frivilliga svenskar samt 800 norrmän vid mäkäjärvi-fronten i Salla.
Tror nog att Sverige får fullt upp om ryssarna går in men vi tackar och bockar för hjälpen sist.

Säkert kommer Nato hjälpa med flygunderstöd och grejer.
Citera
2022-04-22, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du är endast en tvättäkta idiot.
Synsättet du har bekräftar det.

Som värdens bäste fredsförhandlare Jan Eliasson sa. Tala alltid sanning då slipper du komma ihåg vad du sagt.

Jan Eliasson har besökt 104 länder och medlat i hela sex världskonflikter.
-Konflikterna idag är svårare att lösa än när jag var medlare. Konflikter blir mer och mer som proxy wars, som det kallas på engelska. Det vill säga, andra länder bekämpar sina strider på andra länders territorium.

Usas proxy war i ukraina.
Citera
2022-04-22, 17:15
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Vad Putin säger är oviktigt, dock har han rätt: det är ingen ockupation, det är ett förintande av staten Ukraina.

Det är logiken som styr denna operation och denna logik innefattar att Ukraina som stat inte kan finnas kvar, därför att den utgör ett hot mot Rysslands nationella säkerhet.

Allt vi hittills kan se är att Ryssland siktar på ett utplånande av Ukraina som stat och detta kommer också att lyckas.

In your dreams.
Citera
2022-04-22, 17:16
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vad Putin säger är oviktigt, dock har han rätt: det är ingen ockupation, det är ett förintande av staten Ukraina.

Det är logiken som styr denna operation och denna logik innefattar att Ukraina som stat inte kan finnas kvar, därför att den utgör ett hot mot Rysslands nationella säkerhet.

Allt vi hittills kan se är att Ryssland siktar på ett utplånande av Ukraina som stat och detta kommer också att lyckas.

Tack för din uppriktighet att det är ett förintande av Ukraina, dess folk och traditioner som ska utföras och görs.

Ja det är ett försök till utplånande och förintade av Ukraina, kul att du säger det för många pratar om lite med luddiga mål och att kanske förhandlingar är något.

Men bra då vet vi, försvar och motstånd är det enda val Ukrainare har.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Jag kommer sannolikt att få rätt. Dock har dagens väst lika lite som svenskarna, fransmännen eller tyskarna tidigare i historien nån chans att utplåna Ryssland, allra minst nu då Ryssland har 6500 kärnvapen, om nu inte väst föredrar att själv gå under, vilket bestäms i Vita Huset – men jag tror nog att även amerikanerna föredrar att leva, före att gå under.

Räcker med att Putin får slag, sedan lugnar det ner sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Vet inte va som hände i Katyn , vet bara vad ett KRIG kostar för folket .
Det är väldigt dyrt för Ryssland att kriga i ett grannland. Inte nog med att barnamördare V.Puttin och entourage har plundrat Ryska folket i 22 år, nu tvingas den fattiga massan offra sina söner för att Puttler ska kunna sitta kvar med båda händerna i statskassan. Genomsnitts-Ivan har fått sin ljusa framtid tagen ifrån honom trots att han bor i en guldgruva. Brödköer, ransonering och inga fler lyxprodukter är vad som väntar det prövade ryska folket.
Citera
2022-04-22, 17:17
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Tycker du att det är ett stort problem att tappa trovärdighet bland ukro-svenska nazister?
Jag måste fråga,eftersom att det du skriver ligger förbaskat nära att bli tolkat som om att alla svenskar som sympatiserar med ukraina är nazister.Är det detta du menar?
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som ytterligare en kemifabrik står i lågor i Ryssland. Det blir tredje stora branden på kort tid. Känns mer än slump nu:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1517491970444255232?s=20&t=gpz3nGVirddY2V45b6mdiQ
Det verkar röra sig om ”TsNIIMash, Russian rocket and spacecraft scientific center. The Institute is the main analytical center of Roskosmos”.

Kan inte vara en slump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ska vi betala 2 % till NATO? Eller ska vi öka med 2 % till vårt försvar? Eller är det samma sak?
Tyskland ökar ju med 3 %, varför?

Alla som är med i nato förbinder sig att lägga 2% på sitt försvar. Tyskland vill ha ett starkare försvar, deras val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
"A unit of eight Caesar self-propelled artillery vehicles can dispense, in less than one minute, more than 1t of projectiles, 1,500 bomblets or 48 smart anti-tank munitions on targets at ranges up to 40km."

Dom t ex från Frankrike. Att skickliga och sjukt motiverade artillerister behöver 6 månader för ett nytt system tror jag knappast.

Förefaller löjligt. Kanske nyinryckta värnpliktiga behöver den tiden innan de anförtros haubitsarna, men för veteranen....
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kolla lite vittnesbörder från Mariupol, t ex Lancaster eller andra (ja, jag vet, nästan alla är ryssvänliga). Står helt klart att ukraina kallt använt civilbefolkningen.
Det har de inte. Civilbefolkningen råkar bo där ryssorcherna släpper sina bomber. Det är invasionshären som bär ansvar, ingen annan.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kommer sannolikt att få rätt. Dock har dagens väst lika lite som svenskarna, fransmännen eller tyskarna tidigare i historien nån chans att utplåna Ryssland, allra minst nu då Ryssland har 6500 kärnvapen, om nu inte väst föredrar att själv gå under, vilket bestäms i Vita Huset – men jag tror nog att även amerikanerna föredrar att leva, före att gå under.
Då kan jag tala om för dig att du har fel.Ex efter Glasnost sålde en högre befäl 300 raketmotorer till Nasa .Det har även sålts Kärnvapen.Vem vet var dom är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in