Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Att en lögn blir "vedertagen" påverkar inte att det det fortfarande är en lögn.
Gå nu & grooma några småungar istället för att sprida ditt skit här.
Blev det för komplicerat för Flashbacks egen hembrännsdrickande husvagnsnazist nu? Jag är alltså för lagen. Jag använder mig av vedertagna begrepp, du får väl hitta på egna om du känner för det.
Botten opp på Borstahusens camping.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ja, vänsterliberal media använder det narrativet och det begreppet.
Gissa varför? Vänsterliberal media hatar lagen.
Men lagen heter inte på det viset. Den kallas så av motståndarna för att skapa negativ klang, så att folk ska tro "men usch, ska man inte ens få säga gay?"
Ja det är bekymmersamt, men vedertagna begrepp är vedertagna begrepp. Nazist började som ett skällsord men är nu ett fullt accepterat begrepp. Knappast något någon Flashback-nazist kan göra åt det nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
SPD13
Att samtliga MSM media antingen inte är insatt i vad lagen innebär eller att de ägnar sig åt direkta lögner gör inte att de har rätt. Du får säga gay hur ofta du vill. Däremot innebär lagen att du inte får ägna dig åt gromning av småbarn i skolan. Så lagen borde istället kallas "Anti pedofil act". Och de enda som möjligen har en anledning att protestera mot lagen är de som brukade åka på semester med Jeffrey Epstein.
Jag är för lagen och använder mig av vedertagna begrepp. För min del hade den gärna fått heta pedofil-lagen, men nu heter den inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Lagen handlar om att lärare inte skulle få leva ut sina pedofildrifter och prata sex med småbarn. Att det endast skulle handla om homosexuella är som vanligt en lögn från vänstermupparna.
Disbey har inte rätt att skydda pedofiler.
Företag ska behandlas lika och att Disney förlorar sina previlegier, är positivt. Dock skulle det varit på andra hållet, att alla fick samma möjligheter till att komma undan skatt.
Håller med om allt utom att företag ska få komma undan att betala skatt. Framför allt håller jag med om att Disney absolut förtjänar att få sig en ordentlig knäpp på näsan. De agerar vidrigt rörande detta.