2022-04-22, 15:58
Avslutad
Bra. Tillbaks in i garderoben. Dödsstraff för pedofili. Dödshjälp till transsexuella, det är humant.
Citera
2022-04-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det där fenomenet sammanfattas väl i begreppet "slemjude". Ja Disney är judarnas lekstuga numera och de vill kunna manipulera goyims barn efter tycke, så dessa blir wokeskadade, menlösa och förvirrade lydhjon till Globohomo.
Vilket perfekt sammanfattat inlägg. Precis så.

Att folk inte uppmärksammar vad Disney gjort och gör mot våra barn sedan länge är för mig ett mysterium. Växte upp på 90talet och alla filmer handlade om veka prinsessor som ska räddas av en man.
Vänligen se Instagram för exempel.
Gött att de får motstånd men antar att det är för att plocka politiska poäng, som någon skrev.
Citera
2022-04-22, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att en lögn blir "vedertagen" påverkar inte att det det fortfarande är en lögn.

Gå nu & grooma några småungar istället för att sprida ditt skit här.

Blev det för komplicerat för Flashbacks egen hembrännsdrickande husvagnsnazist nu? Jag är alltså för lagen. Jag använder mig av vedertagna begrepp, du får väl hitta på egna om du känner för det.

Botten opp på Borstahusens camping.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, vänsterliberal media använder det narrativet och det begreppet.
Gissa varför? Vänsterliberal media hatar lagen.

Men lagen heter inte på det viset. Den kallas så av motståndarna för att skapa negativ klang, så att folk ska tro "men usch, ska man inte ens få säga gay?"

Ja det är bekymmersamt, men vedertagna begrepp är vedertagna begrepp. Nazist började som ett skällsord men är nu ett fullt accepterat begrepp. Knappast något någon Flashback-nazist kan göra åt det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Att samtliga MSM media antingen inte är insatt i vad lagen innebär eller att de ägnar sig åt direkta lögner gör inte att de har rätt. Du får säga gay hur ofta du vill. Däremot innebär lagen att du inte får ägna dig åt gromning av småbarn i skolan. Så lagen borde istället kallas "Anti pedofil act". Och de enda som möjligen har en anledning att protestera mot lagen är de som brukade åka på semester med Jeffrey Epstein.

Jag är för lagen och använder mig av vedertagna begrepp. För min del hade den gärna fått heta pedofil-lagen, men nu heter den inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Lagen handlar om att lärare inte skulle få leva ut sina pedofildrifter och prata sex med småbarn. Att det endast skulle handla om homosexuella är som vanligt en lögn från vänstermupparna.

Disbey har inte rätt att skydda pedofiler.

Företag ska behandlas lika och att Disney förlorar sina previlegier, är positivt. Dock skulle det varit på andra hållet, att alla fick samma möjligheter till att komma undan skatt.

Håller med om allt utom att företag ska få komma undan att betala skatt. Framför allt håller jag med om att Disney absolut förtjänar att få sig en ordentlig knäpp på näsan. De agerar vidrigt rörande detta.
Citera
2022-04-22, 16:24
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orodreth
Men att bara kännas vid att det finns samkönade par och relationer är väl inte att prata om sex? Heterosexuella par syns ju i massvis med disneyfilmer så vad är skillnaden nu?

Varför jämför du homosexuella par med heterosexuella? Heterosexuella par är ju normen, dvs det normala, eller hur?

Homosexuella utgör ungefär en procent av befolkningen (antagligen mindre i Florida), varför det är så jävla viktigt att pumpa småbarn fulla med homopropaganda är den riktiga frågan.

Andelen nazister i befolkningen är troligen större än andelen homosexuella (garanterat i Florida iaf), ska vi pumpa in nazistpropaganda i småbarn också eller?
Citera
2022-04-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag tycker att det är en bra lag. Det är absolut inte lämpligt att prata sexualitet med lågstadieelever. Jag tycker att det är bra att säga ifrån när Disney gör politiska utspel som dom gjorde. Disney är inte det enda företaget som verkar tycka att barn ska sexualiseras.
OK. Så om lågstadieklassen är på utflykt med fröken och de ser två killar hålla handen och pussas, och barnen frågar fröken varför de gör det, då tycker Du att det bör vara förbjudet i lag för fröken att svara på varför?

Exakt vad uppnår ni stockkonservativa med det här? Tror ni att färre barn kommer att "drabbas" av "sinnesjukdomen" homosexualitet om vi gör så? Eller vad är poängen? Det här handlar så klart inte om att "sexualisera" barn. Jävla idioter.
Citera
2022-04-22, 16:28
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
. Är lagen "Don't Say Gay" bra eller dålig?
Denna lag ar egentligen en sjalvklarhet. Tycker man hade kunnat ga annu langre upp i aldrarna.

Citat:
. Är det bra eller dåligt att Disney kritiserat lagen "Don't Say Gay"?
Dom visar sitt vidriga groomer tryne. Det ar alltid vanstern + woke som ger sig pa barnen i tidig alder for att indoktrinera dem i ett sarbart skede. Svart att angra sig efter gender reassignment surgery.

https://www.youtube.com/watch?v=4c7S2peUr-s

Citat:
. Är det bra att Disney förlorat sina rättigheter pga detta, eller är det dåligt?
Skit ska skit ha. Dom ska ha precis samma forutsattningar som Universal eller andra theme parks i CFLA.

DeSantis 2024
Citera
2022-04-22, 16:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Idag röstade Florida för att ta bort Disneys rättigheter efter att Disney öppet kritiserat en ny lag i Florida som förbjuder prat om sexualitet t o m tredje klass (om jag förstått saken rätt). Disney lovade även att man skulle sluta ge bidrag till de som är för lagen, och istället öka bidragen till de som är emot den.

Att diskutera:

. Är lagen "Don't Say Gay" bra eller dålig?
. Är det bra eller dåligt att Disney kritiserat lagen "Don't Say Gay"?
. Är det bra att Disney förlorat sina rättigheter pga detta, eller är det dåligt?

Artiklar om ämnet:

Florida House votes 68-38 to strip Disney of privileged tax and self-governing status: Woke conglomerate pays the price for publicly bashing Governor Ron DeSantis' 'Don't Say Gay' bill

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10740583/Florida-strip-Disney-privileged-tax-self-governing-status.html

'It's about right and wrong': Former Disney CEO Bob Iger criticizes his successor Bob Chapek for initially failing to cave to woke mob and criticize the so-called 'Don't Say Gay' bill

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10674745/Its-right-wrong-former-Disney-CEO-criticizes-successor-FL-Dont-Say-Gay-bill.html

Jättebra av Disney att protestera mot denna medeltidslag.

Jag tror inte konsekvenserna kommer bli så allvarliga. Disney måste ju vara en av Floridas absolut största inkomstkällor så politikerna kan inte klippa banden till dem.
Citera
2022-04-22, 16:34
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK. Så om lågstadieklassen är på utflykt med fröken och de ser två killar hålla handen och pussas, och barnen frågar fröken varför de gör det, då tycker Du att det bör vara förbjudet i lag för fröken att svara på varför?

Exakt vad uppnår ni stockkonservativa med det här? Tror ni att färre barn kommer att "drabbas" av "sinnesjukdomen" homosexualitet om vi gör så? Eller vad är poängen? Det här handlar så klart inte om att "sexualisera" barn. Jävla idioter.
Du underskattar hur degenererad amerikansk woke ar. Dom framstar helt klart som mer trovardiga pa foton men om du traffar dem IRL sa ar det klart for vem som helst att det ar mentalt sjuka individer som driver dessa fragor.

Trots allt, sexualundervisning borjar som patalat i 8:an i Sverige sa du kan istallet uttrycka dig att USA ska bli mer som "konservativa" Sverige i denna sakfraga

Det ar precis tvartom, allting handlar om att sexualisera barn. Ett gang Michael Jackson's
Citera
2022-04-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews

Skit ska skit ha. Dom ska ha precis samma forutsattningar som Universal eller andra theme parks i CFLA.

DeSantis 2024

Ja, då smakar det väl bra att deras skatt sänks med 163 millioner USD pga förslaget?
Citera
2022-04-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Du underskattar hur degenererad amerikansk woke ar. Dom framstar helt klart som mer trovardiga pa foton men om du traffar dem IRL sa ar det klart for vem som helst att det ar mentalt sjuka individer som driver dessa fragor.

Trots allt, sexualundervisning borjar som patalat i 8:an i Sverige sa du kan istallet uttrycka dig att USA ska bli mer som "konservativa" Sverige i denna sakfraga

Det ar precis tvartom, allting handlar om att sexualisera barn. Ett gang Michael Jackson's
Men jag skrev inte att sexualundervisning bör starta tidigare. Varför ljuger du? Du har ju inga argument, det är väl därför då?
Citera
2022-04-22, 16:38
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja, då smakar det väl bra att deras skatt sänks med 163 millioner USD pga förslaget?
Kalla pa det?

Jag rakar bo i FL och staten hanger och faller inte med Disney som ni verkar tro. Det var sa 50 ar sedan men inte langre. Disney behover FL mer an FL behover Disney.
Citera
2022-04-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Frågan är snarare varför du tycker att det är så viktigt att förskolelärare ska prata om sin sexuella läggning med små barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in