2022-04-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Så gott som alla i norden har rysk blodslinje, om du vill tala DNA. Så du och jag är ryssar .
Dller så är det ryssarna som är svenskar.
Citera
2022-04-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Så du tror det blir gratis att gå med?
Själv tror jag det kommer kosta för mycket och är helt onödigt. Tycker det är bättre att satsa dom pengarna på sjukvård, äldrevård och skolan.
Nej till NATO och utökad militär i Sverige!
Köp vita flaggor till militären, det blir inte så dyrt. Om ryssen mot all förmodan skulle komma, vad gör vi då? För jag tror inte vi blir säkrare med ett Natomedlemskap.
Vad tror du och varför tror du det?

Försvarsbudgeten höjdes nyss till 2% av BNP vilket är ett krav för att få gå med. Jag tror att det är väl investerade pengar jämfört med om vi ska hålla oss med ett eget komplett fungerande försvar.
Jag är helt övertygad om att vi blir säkrare om vi går med. Plutte vågar inte ge sig på Natoländer och dessutom kanske kränkningarna av luftrum och skyddsobjekt blir färre.
Till exempel kan vi kanske dela incidentberadskap med övriga länder runt östersjön och slipper den utgiften det innebär att ständigt har ett antal Gripen stående på högsta beredskap.
Vi samövar med Nato redan och försvaret är helt anpassat till Natostandard så det kommer inte att innebära några enorma omställningar att gå med.
Några handslag och underskrifter så är det klart och vi har tillgång till allt Nato har.
Citera
2022-04-22, 16:18
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Kan du länka till stycket i SD:s partiprogram där de säger att de stödjer Putin?
Behövs det? Idioten Åkesson kunde ju förfan inte välja vem han sympatiserade med gällande Putin alt Biden. För mig säger det allt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Han kan inget om Ukraina, så ingen person att lyssna på nu. En känd Putin propagandist.
Kanske det men har högst troligt rätt..
Citera
Medlem
Citat:
Så gott som alla i norden har rysk blodslinje, om du vill tala DNA. Så du och jag är ryssar .

Ja det stämmer rus kommer från roslagen och roslagen kommer från рос славия dvs det heliga rus. Många svenskar har slaviskt blod i sig och det finns flertalet DNA studier på detta snarare ukrainare som är en blandning av tattare turkar och zigenare innan ryska kosacker befridade slätten.

Idag ska ukraina återvända till moderlandet. Deras existens skapar bara krig och elånde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Dom 2 % är väl innan ett eventuellt medlemskap i NATO? Eller har vi gått med?

och hur många procent ska vi ha annars utan nato? När vi hade ett riktigt försvar 80 - 90 tal hade vi 4-6%, men då räknade vi med Finland också.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Brittisk general: Ryssland har vunnit i Mariupol
Barrons: Mariupol is a "Win" for Russia
https://www.bloomberg.com/news/videos/2022-04-21/barrons-mariupol-is-a-win-for-russia-video

Nejdå, Ukrainare gör fortfarande motstånd. Hittills har Ryssland inte haft en enda framgång i kriget, men kanske det kommer.
Citera
2022-04-22, 16:19
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja det stämmer rus kommer från roslagen och roslagen kommer från рос славия dvs det heliga rus. Många svenskar har slaviskt blod i sig och det finns flertalet DNA studier på detta snarare ukrainare som är en blandning av tattare turkar och zigenare innan ryska kosacker befridade slätten.

Idag ska ukraina återvända till moderlandet. Deras existens skapar bara krig och elånde

Inte idag och inte imorgon.
Citera
2022-04-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Brittisk general: Ryssland har vunnit i Mariupol
Barrons: Mariupol is a "Win" for Russia
https://www.bloomberg.com/news/videos/2022-04-21/barrons-mariupol-is-a-win-for-russia-video

Efter 1,5 månad? Ska ryssar vara stolta över det? Man har förstört en hel stad mördat tusentals civila. Är det att vinna?
Vilken tomte du är
Citera
2022-04-22, 16:20
Medlem
Citat:

Nordens DNA härstammar mer från Germanska riket dvs i stort sätt dagens Tyskland.
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visserligen alldeles för sent men ändå välkommet att Frankrike gör något på riktigt för Ukraina.

Mer tunga vapen så är ryssen snart på väg till Moskva.

https://liveuamap.com/en/2022/22-april-ukrainian-troops-40-soldiers-begin-training-in-france

Börjar strömma in allt mer tunga vapen nu, och det blir allt svårare för ryssarna att kunna begränsa det hela. Triumferande visar de upp fåtaliga samlingar med MANPADs eller pansarskott, allt medan mängden stridsfordon och artilleri bara ökar för ukrainarna.

Allt snack om "den andra fasen" är rent svammel; hur tror ryssarna att de ska kunna lyckas bättre om de väntar och låter Ukraina gräva ner sig än mer? Som det ser ut nu kommer den ryska förbekämpningen inte att leda till annat än att de kommer köra fast än mer, jag fattar inte ens hur de tänker.
Citera
Medlem
Citat:

Helt felaktigt. Den tid då den slaviska grenen delas från den mer västligt indoeuropeiska ligger tusentals år före det fanns något som överhuvudtaget liknade Ryssland. Ruserna har däremot ett släktskap från väst ungefär i höjd med vikingatiden. D.v.s. immigration från väst till öst. Så om man skall tala om "blodslinje" så går den åt andra hållet.

Sedan härstammar alla indoeuropéer från Yamna från det inre av Asien mellan Svarta Havet och Kaspiska Havet 3-4000 år bakåt i tiden men det är ju långt innan det fanns något ryskt eller germanskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in