2022-04-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
”Bara spelat för några tusenlappar i månaden”. Om du lirat för två tusen i månaden i 20 år blir det 480.000kr.
Återigen en idiot[ B]Så görs inte beräkningen. Dessutom fanns inte detta krav för 20 år sedan. Jag blir faktiskt mörkrädd över alla supernollor här. Vad fan händer? Hur ska detta land klara sig med så mycket människor som på sin höjd kan nå Samhall[/b]
Senast redigerad av jonte400 2022-04-21 kl. 23:00.
Citera
2022-04-21, 23:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Återigen en idiot[ B]Så görs inte beräkningen. Dessutom fanns inte detta krav för 20 år sedan. Jag blir faktiskt mörkrädd över alla supernollor här. Vad fan händer? Hur ska detta land klara sig med så mycket människor som på sin höjd kan nå Samhall[/b]

Håller med! Helt sjukt att spela bort sin pension. Spel är bara en extra skatt för idioter.
Citera
2022-04-21, 23:42
Medlem
Citat:
För mig är travspelandet nu slut. Efter krav på kundkännedom är det inte längre roligt. Trots att jag bara spelat för några tusenlappar per månad vill ATG nu ha lönespecar, kontoutdrag, information om vem jag bor med och även hennes lönespecar

Jag har inget att dölja alls. Tjänar bra, helt vita pengar. Men jag finner mig inte denna totala jävla kontroll.

Först kom krav på att legitimitet sig vid spel. Nu införs kontantförbud på banorna. Nu ska du blotta hela ditt liv för att spela v75 på lördagar.

Nu är iaf mitt konto spärrat

Det finns ingen som finansierar terrorism genom att spela v75 för 300 på lördagen. Hela detta land har gått totalt över styr

https://www.expressen.se/sport/trav/sluta-nu-hederliga-manniskor-trakasseras/

https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/52648-atg-penningtvaett/
Bra! Investera i kryptovaluta som staten inte kan spåra.
Tex :
Monero helt anonym krypto som är ett fuck you till staten å bankerna.

Men om du vill ha mer säkra kort är bitcoin såklart alltid värt att lägga pengarna på.
Citera
2022-04-21, 23:43
Avslutad
Det man ska göra är förstås att be spelbolaget dra åt helvete, man ska absolut inte skicka in ett jävla skit. Får ni en sån förfrågan, ta ut era pengar omedelbart och sen är det bara att säga fuck off till de.

Varför finner sig folk i sånt skit? Inte bara detta utan till exempel alla satans dumheter i samband med fejkpandemin. Makthavarna har bara makt så länge som man man finner sig i deras satans dumheter.
Våga säga nej, om flertalet gör det så har de ingen makt.

Så kom ihåg gott folk, sluta förnedra er. Ska någon ändå kontrollera er så är det förstås banken och inte något satans patetiskt spelbolag...
Citera
2022-04-22, 00:43
Medlem
Kyc är helvetet på jorden. Jag har själv inte drabbats av det och kan förstå det i det stora perspektivet, men för massa tramssummor så är det skit. Inget företag gillar KYC, det kostar massa pengar och skapar frustration hos kunder. Det är ett resultat av EU direktiv som är åt helvete, framförallt när det tillämpas på olika sätt inom unionen.
Citera
2022-04-22, 08:39
Medlem
Jiiimboohs avatar
Det är skillnad på trav och trisslotter eftersom ens kunskaper spelar roll för ens chans att vinna när det gäller trav.

Jag har bara anmält mig på ATG för att köpa en Harry boy i födelsedagspresent till min far, vilket ju blev i mitt namn. Det var tidigare i år. Jag tycker egentligen inte man ska behöva registrera sig för att spela för småsummor. Hade i detta sammanhanget föredragit om det var möjligt att göra kupongen opersonlig som det var förr, men det går ju inte. Fördelen är att det inte finns någon risk att tappa bort en kupong med vinst. Det var inte svårt att registrera sig. Var bara tvungen att sätta en insättningsgräns för att få spela.

Nu är just Harry Boy ungefär som att köpa en lott eftersom hästarna man spelar på är slumpmässigt utvalda, men jag köpte ju den för att jag inte har ett eget intresse för hästar. Den med ett intresse vet ju vilka hästar han eller hon ska spela på. Det finns spelare som går plus, även sett över tid. Ni kan inte göra en uträkning som ser ut så här: "Du har spelat för 400 000 kr i ditt liv, alltså har du förlorat 400 000 kr." Spelaren kanske har vunnit 500 000 kr under samma period och därför ligger 100 000 kr plus.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2022-04-22 kl. 08:43.
Citera
2022-04-22, 22:45
Medlem
Svenska Spel gjorde dessa kontroller på samtliga spelare som hade satt insättningsgräns på över 10.000 kr per månad. Alltså på spelare där man anser att detta kan utgöra en risk om man inte har kapital till det.

Dessa kontroller görs inte på personer som spelar för småsummor.
Citera
2022-04-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Svenska Spel gjorde dessa kontroller på samtliga spelare som hade satt insättningsgräns på över 10.000 kr per månad. Alltså på spelare där man anser att detta kan utgöra en risk om man inte har kapital till det.

Dessa kontroller görs inte på personer som spelar för småsummor.

Och hur många spelare tror du var seriösa när de satte gränsen? Man drar ju bara till med nåt för att komma vidare och då blir det högt, jag hade 1 000 000 per dag. Många som hade över 10k/månad var garanterat inte ens i närheten av att faktiskt sätta in den summan. Alltså ha 50k/månad men faktiskt spela för 250/månad, vilken risk utgjorde det?

Svs hade iaf vett att bara snabbt och enkelt ta in deklarationerna, på egen hand dessutom. Atg vill ha in flera månaders lönespecar, kontobesked och massa annan skit, bra mycket svinigare.
Citera
2022-05-08, 04:20
Medlem
Citat:
Ja det är vidrigt. Banker som tvättar miljarder i Baltikum kräver att du kan bevisa exakt var varenda krona kommer ifrån, annars stänger dom ditt bankkonto.
Det enda som är bra är att det inte längre går att tjäna pengar svart längre. Men jag föredrar hellre att ngn knä göra det än att staten ska granska precis allt du gör.

Det är ju det tråkiga.

Att nästan ingen har svarta pengar längre.

Mycket mindre konsumtion då svarta pengar spenderades på lyxkonsumtion och gick runt nån runda till och skapade massa extra jobb för vanligt folk innan de till slut nådde staten iform av olika punktskatter,momsskatter,arbetsgivaravgifter och mindre arbetslöshet osv.

Nu går allt till staten och folk som förut gick ut på lokala restauranger,barer,småbutiker eller renoverade hemma oftare osv inte gör det längre innan det är absolut nödvändigt.

I tyskland har man räknat fram att en del svarta pengar göder ekonomin och är samhällsnyttigt för vanligt folk.
Citera
2022-06-19, 08:33
Medlem
Citat:
För mig är travspelandet nu slut. Efter krav på kundkännedom är det inte längre roligt. Trots att jag bara spelat för några tusenlappar per månad vill ATG nu ha lönespecar, kontoutdrag, information om vem jag bor med och även hennes lönespecar

Jag har inget att dölja alls. Tjänar bra, helt vita pengar. Men jag finner mig inte denna totala jävla kontroll.

Först kom krav på att legitimitet sig vid spel. Nu införs kontantförbud på banorna. Nu ska du blotta hela ditt liv för att spela v75 på lördagar.

Nu är iaf mitt konto spärrat

Det finns ingen som finansierar terrorism genom att spela v75 för 300 på lördagen. Hela detta land har gått totalt över styr

https://www.expressen.se/sport/trav/sluta-nu-hederliga-manniskor-trakasseras/

https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/52648-atg-penningtvaett/

Hittade den här tråden nu då jag letade efter något forum där man kan avreagera sig på sitt missnöje med ATG.

Tyvärr har det gått så långt att ATG numera styr över allt som har med travsport att göra. Dom dikterar villkor för banorna, trakasserar oss trav intresserad etc.

Jag är själv en spelare på ungefär den nivå du beskriver i trådstarten. Visst retar jag mig på att ATG sett till att stänga totoluckorna på banorna, att dom tvingade av alla legitimation då möjligheten fanns att spela i luckorna, att man tvingas ha ett ATG konto för att få spela över huvud taget, att man stängt alla spelställen som inte når en viss omsättning etc.

Men det du beskriver med krav på total kundkännedom känner jag inte igen. Jag har inte ombetts lämna några sådana uppgifter som lönespecar etc. Visserligen kan ATG få uppgifterna via kreditupplysning men tvivlar på att man gör det. Det kostar ju pengar. Eller är det på så sätt man avkrävt dig uppgifterna eller stängt vissa konton?
Citera
2022-12-09, 01:00
Medlem
Så jävla besviken på Atg.Jag har blivit spärrad 1år framåt Efter krav på kundkännedom.För att ja lägger några tusen kronor i månaden på trav.Det finns inget som jag älskar så mycket än att få tippa på hästar,Vad jag gör med mina pengar Ska Atg fullständigt fan skita i
Citera
2022-12-09, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diddis1977
Så jävla besviken på Atg.Jag har blivit spärrad 1år framåt Efter krav på kundkännedom.För att ja lägger några tusen kronor i månaden på trav.Det finns inget som jag älskar så mycket än att få tippa på hästar,Vad jag gör med mina pengar Ska Atg fullständigt fan skita i

Var det så svårt att skicka in några lönespeccar eller en deklaration?

Om ja, vad hade du förväntat dig om du struntade i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in