2022-04-21, 21:07
Medlem
Mycket går Rysslands väg nu. Media slutar skriva när Ryssland har medvind.
Citera
2022-04-21, 21:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Lättöls inlägg syftar på att Ukraina 1994 gick med på att förstöra de gamla sovjetiska kärnvapen som fortfarande fanns kvar i landet. Det var dock ett frivilligt beslut av Ukrainas regering, och dessutom var både USA, FN och de flesta andra tunga aktörer överens om att det var bäst så (det var det också).
Så Ukraina borde starta kärnvapenkrig!

Det här har spårat ur. Den gamla Ukrainatråden var bra. Där fanns det utrymme för olika åsikter. men den är låst nu tror jag. Flera kunniga postare med olika åsikter. jag har inte sett till de postarna. Nu gäller bara att Ryssland är djävulen själva. Ryssar ljuger alltid. Det enda de förstår är krig. Den attityden löser aldrig något.
Senast redigerad av wwr 2022-04-21 kl. 21:11.
Citera
2022-04-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag släpper detta en stund. Flashback har helt spårat ur under kriget. neocon-troll som bara skriker Ryssland är djävulen själva. De förstår bara krig. (Ryssland har orsakat kriget men man löser inget genom att i alla lägen alltid skylla allt på den ena sidan. Trollen vill skapa kallt krig.)

Ni får döpa om Flashback till "Hillarys och Obamas forum".

Kryptiska trollinlägg om årtal upprepas. Det här har spårat ur. jag har inte tid med det just nu.

Edit
Ukrainatråden är ju stängd nu. Där fanns det utrymme för olika åsikter.

Du menar att Obama är skyldig till att Ukraina anfallit Ryssland?
Citera
2022-04-21, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så Ukraina skall starta kärnvapenkrig!

Det här har spårat ur. Den gamla Ukrainatråden var bra. Där fanns det utrymme för olika åsikter. men den är låst nu tror jag. Flera kunniga postare med olika åsikter. jag har inte sett till de postarna. Nu gäller bara att Ryssland är djävulen själva. Ryssar ljuger alltid. Det enda de förstår är krig. Den attityden löser aldrig något.
Många av skrivbords-superhökarna här på forumet tycker helt uppenbart att det vore bättre (och dessutom en etiskt helt problemfri lösning) att dra igång ett kärnvapenkrig för att "rädda Ukraina". Om det måste smälla så kan det lika gärna smälla rejält, är tänket - och Ryssland blir vi i alla fall kvitt på kuppen.

Detta är vansinne, just det. Och vi ska vara jävligt lättade att Ukraina inte sitter på hundratals egna kärnvapen samt kryssningsmissiler i stånd att bära dem.
Citera
2022-04-21, 21:16
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
De har Indien och Kina på din sida som handelspartners och har nu även bundit rubeln till guld. (detta är enormt)
Ja. Enormt dumt. Folk kommer vilja byta rubel mot guld, men ingen kommer vilja byta guld mot rubel, så rubeln kommer bli en död valuta.
Citera
2022-04-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Dom kommer inte ha medvind i decennier. Barkbröd och dålig vodka blir menyn för många ryssar.
Citera
2022-04-21, 21:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Med den logiken kan ju ryssarna ockupera hela Europa utan motstånd, eftersom det annars kan leda till tredje världskrig. Har du tänkt fördigt?

Du ger Ryssland gudomliga krafter som dom inte ens har, hur fan skulle Ryssland kunna ockupera hela Europa (dom klarar ju knappt Ukraina)? Du har tydligen gått på Putins skrämselpropaganda.

Jag resonerar bara om det som är ett realistiskt faktum- varför skall NATO eventuellt starta ett tredje världskrig bara för Ukrainas relativa frihet? Uppenbarligen så är NATO inte beredd att göra det, så varför sitter du här och skriver mig på näsan? Zelensky borde veta bättre än så, men kanske har NATO lurat honom från början..
Citera
2022-04-21, 21:25
Medlem
Citat:

Yepp. De kommer dock snart återuppta rapporteringen eftersom de nya trupperna kommer köra fast som den större första armen gjorde.

Mariopol borde fallit för längesedan så det var väntat (sega ukrainska soldater som gett allt) och stora delar av de nya anfallen har skett i öppen terräng där pansar härskar, snart är det inte så.
Denna attack kommer fallera.
Vetef. Vad hur Putin kommer reagera när detta är faktum.
9 maj var det. Håll tummarna.
Senast redigerad av KnullaBella 2022-04-21 kl. 21:27.
Citera
2022-04-21, 21:52
Medlem
NiccoJs avatar
Om vi talar om Ukrainas stridsvilja o slagkraft är den i nuläget uppåtgående. Tillskott av tyngre vapenkraft med tanks o bandvagnar. Fler migplan och reparerade plan osv.
Ryssarna har svårt med både stridsmoral o material. Kriget lär pågå tills ryssarna utropar sig som segrare o drar sig tillbaka med svansen mellan benen.
Citera
2022-04-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dom kommer inte ha medvind i decennier. Barkbröd och dålig vodka blir menyn för många ryssar.

man får offra lite glamour om man ska vara framgångsrika på fältet.
Citera
2022-04-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om vi talar om Ukrainas stridsvilja o slagkraft är den i nuläget uppåtgående. Tillskott av tyngre vapenkraft med tanks o bandvagnar. Fler migplan och reparerade plan osv.
Ryssarna har svårt med både stridsmoral o material. Kriget lär pågå tills ryssarna utropar sig som segrare o drar sig tillbaka med svansen mellan benen.

Men dom kan utropa sig som segrare om man misslyckas med att befria dombass.
Citera
2022-04-21, 22:00
Avslutad
Citat:
Ju mindre SVT rapporterar om ryssland, desto bättre går det för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in