2020-06-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja, samma som jag läst!Då får vi fastslå det.
Ja :-) Jeg redigerte og la til flere linker her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvorfor så utrolig opphengt i at det må være en kidnapping?

Det er egentlig lenge siden jeg har sett deg gi noen begrunnelse for at det, for deg, fremstår som den eneste muligheten.

Det er egentlig bare to typer mennesker som fremdeles tror på kidnapping av fremmede GM, og det er deg, og familien.
Jeg har ikke sagt at det er den eneste muligheten. Men jeg synes at det er mye som tyder på at forbrytelsen ble begått av noen som ønsket løsepenger og at det er mye som tyder på at forbryterne ikke er i familie med AE. Noen av de tingene som jeg mener at tyder på dette, har jeg nevnt i innlegg før.

Jeg kan opplyse deg om at det er mange som ikke er i familie med AE som har det samme synet som meg på dette :-)
Citera
2020-06-30, 22:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Er der nogen der ved hvem der skulle med på den hyttetur, udover TH og AEH?
Der var tale om VE, men ved vi om han skulle med i hytten, eller om han bare skulle til møde med TH?

Det virker lidt sært, at AEH aflyser søskendetræffet et par dage senere, hvis hytteturen ikke er fastlagt. Og det forretningsmøde som TH muligvis skulle til var, som jeg husker det, dagen efter 1/11, så de kunne godt have nået tilbage og have været med, selvom hytteturen blev til noget. Så spørgsmålet er hvorfor hun aflyste familietræffet?

Med tanke på spekulationen om at VE skulle være MGM, at AE ikke lykønskede ham på hans fødselsdag i 2018 og at hun aflyste familietræffet - kunne det da tænkes, at der var en eller anden konflikt mellem de to? Eller der var rippet op i noget fra fortiden efter VE og TH indgik forretninger sammen igen? Det er ren spekulation fra min side, men i så fald kunne hun også have valgt at aflyse hytteturen, hvis han skulle med. Og for at spekulere endnu videre, så kender de jo hinanden, så hun kunne selv have lukket ham ind i hjemmet inden hun "forsvandt".

Jeg har spekulert i om hun avlyste slekstreffet kommende helg på grunn av ny valp. Kan hende var det ikke praktisk mulig å delta denne gangen, da det kun var en uke eller to siden valpen kom i hus.
En annen forklaring kan være, som du selv foreslår, ekteskapelig konflikt. Slektstreffet var med THs familie.
Turen til Kvitfjell var motivert av møter og sesongåpning, ikke en "hyggetur". Det er ikke sikkert de hadde planlagt å bli over helgen der uansett. Så det ville ikke nødvendigvis komme i veien for slektstreff.
Citera
2020-06-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Nyttig svar. Overraskes stadig av den shitty holdninga mange her inne har. Utrolig at man gidder når det åpenbart irriterer så mye. Har vel ikke så mye bedre å drive med da enn å sitte å krangle på nettet?

Andre som kan svare? Siden jeg ikke har fått med meg "den mest omtalte bilen her inne".

Fikk du ikke med deg hvilken bil det var nå heller ? Det står 3-4 innlegg over din siste kommentar.
Citera
2020-06-30, 22:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nyttig svar. Overraskes stadig av den shitty holdninga mange her inne har. Utrolig at man gidder når det åpenbart irriterer så mye. Har vel ikke så mye bedre å drive med da enn å sitte å krangle på nettet?

Andre som kan svare? Siden jeg ikke har fått med meg "den mest omtalte bilen her inne".

Sønnens bil, Ford Focus.

Hvis du søker innom tråden på "Ford Focus", så...
Citera
2020-06-30, 22:53
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:

Du får slikt svar fordi du bidrar til å spamme ned tråden.
Du vet at det er en søke-funksjon (øverst til høyre).
Den er svært nyttig, og du finner svar på det meste som har vært oppe i trådens levetid.

Lykke til!
Citera
2020-06-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg har spekulert i om hun avlyste slekstreffet kommende helg på grunn av ny valp. Kan hende var det ikke praktisk mulig å delta denne gangen, da det kun var en uke eller to siden valpen kom i hus.
En annen forklaring kan være, som du selv foreslår, ekteskapelig konflikt. Slektstreffet var med THs familie.
Turen til Kvitfjell var motivert av møter og sesongåpning, ikke en "hyggetur". Det er ikke sikkert de hadde planlagt å bli over helgen der uansett. Så det ville ikke nødvendigvis komme i veien for slektstreff.
Jeg formoder, at de planlagde at tage hvalpen med på en eventuel hyttetur, men det ville de nok ikke have gjort til søskendetræffet, så det ville være en helt plausibel forklaring for at melde afbud.

Jeg tænkte faktisk mere på en konflikt mlm AE og VE, end en ægteskabelig konflikt. Jeg forestiller mig, at de er vant til at lægge deres ægteskabelige' turbulens' væk, eller lade som ingenting når de er sammen med andre, hvis det er rigtig at det har været sådan de sidste år, og måske længere.
Såfremt TH er involveret har jeg stadig svært ved at se et overbevisende motiv for en MGM. Både ift udførelsen og ift THs tillid. Derfor lurede jeg på om der kunne være en konflikt eller noget gammelt nag i mlm VE og AE.
Citera
2020-06-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Du får slikt svar fordi du bidrar til å spamme ned tråden.
Du vet at det er en søke-funksjon (øverst til høyre).
Den er svært nyttig, og du finner svar på det meste som har vært oppe i trådens levetid.

Lykke til!

Spammer ned tråden? Nå må du faen meg gi deg! jeg har 44 innlegg her inne, du har 3 589.
S*g en p*ikk.
Citera
2020-06-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det fetade: Er det helt sikkert? Jeg får ikke det du skrev til å stemme med det som står i artikkelen (sitat under). Eller er det en annen hyttetur AE snakket med venninnen om 8 dager før forsvinningen?

ÅTTE DAGER FØR.
Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther. Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/
Citera
2020-06-30, 23:12
Medlem
Er det noen kløppere her som klarer å finne ut hvilke eiendommer VE eier ?
Citera
2020-06-30, 23:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det fetade: Er det helt sikkert? Jeg får ikke det du skrev til å stemme med det som står i artikkelen (sitat under). Eller er det en annen hyttetur AE snakket med venninnen om 8 dager før forsvinningen?

ÅTTE DAGER FØR.
Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther. Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

AEH, skulle være med på turen, hun hadde ikke nødvendigvis en rolle i styret, og hun skulle være med, og sannynligvis var det forventet at hun skulle "stelle for" sin mann, sønn og eventuelle gjester.

På sin egen hytte. Hvor hun selv sikkert står for maten.
Citera
2020-06-30, 23:22
Medlem
Citat:
Spammer ned tråden? Nå må du faen meg gi deg! jeg har 44 innlegg her inne, du har 3 589.
S*g en p*ikk.
Nei, du spammer ikke ned tråden i det hele tatt. Her er det ikke forbud mot å stille et spørsmål, det er mange som gjør det. Noen ganger kan det gå litt fort i svingene, og det er virkelig ikke verdens undergang at spørsmålet ble besvart litt overfor ett av innleggene dine. Forresten, takk for at jeg fikk meg en god latter!
😂
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-06-30 kl. 23:25.
Citera
2020-06-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
AEH, skulle være med på turen, hun hadde ikke nødvendigvis en rolle i styret, og hun skulle være med, og sannynligvis var det forventet at hun skulle "stelle for" sin mann, sønn og eventuelle gjester.

På sin egen hytte. Hvor hun selv sikkert står for maten.
....
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-06-30 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in