2022-04-21, 11:21
Medlem
ParisApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Med det sagt tror jag dock själv helt klart att Macron vinner..
Delar dina synpunkter.

Lyssnade på hela debatten mellan Macron och LePen igår och tyckte Marine var starkare första halvan eftersom Macron presenterade för mycket siffror och var anspänd.

I andra halvlek ansåg jag båda kandidaterna jämna och de höll med varandra i vissa frågor.

Men tittarundersökningen visar att Macron anses ha varit bäst med god marginal så jag hade uppenbarligen fel i mitt tyckande.

59 % mot 39% för le Pen
https://www.bfmtv.com/politique/elections/presidentielle/sondage-bfmtv-debat-macron-juge-plus-convaincant-que-le-pen-par-59-des-telespectateurs_AV-2022042007 25.html
Senast redigerad av ParisApache 2022-04-21 kl. 11:24.
Citera
2022-04-21, 11:55
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
"Krossa glastaket"
"Dags för en kvinna"
"Kvinnor ska rösta på kvinnor"

Medierna skrek detta i tid och otid när det gällde Hillary, Sahlin, Maggan osv....
Gäller det inte nu?

Bra fråga.
Citera
2022-04-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
"Krossa glastaket"
"Dags för en kvinna"
"Kvinnor ska rösta på kvinnor"

Medierna skrek detta i tid och otid när det gällde Hillary, Sahlin, Maggan osv....
Gäller det inte nu?
Den frågan kommer du aldrig får svar på från de vänsterblivna, det skulle kräva logiskt tänkande vilket de saknar.
Citera
2022-04-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Fransmännen är förlorare tyvärr och kommer aldrig att rösta för förändring. Vänstern som gör upplopp ena minuten går sedan och röstar på personen som fått dom att göra upplopp från första början. Nästa val kanske läget är så illa i Frankrike att folket vaknar? Krävs tyvärr att medelklassen precis som i Sverige får ekonomiska problem som dom inte kan fly från med hjälp av tacos och let’s dance

Lika bra att vänsterfascisten Macron får fortsätta förstöra landet då det ser ut som att EU går mot kollaps.
Så är det, ju mindre motstånd vi ger globalisterna desto snabbare kan de köra samhället i botten och desto snabbare kan vi börja bygga upp det igen.
Citera
2022-04-21, 20:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Brukar inte ni vänsterfolk skrika efter mer kvinnliga ledare? Varför är det så tyst om jämställdhet och kvinnliga ledare nu när Frankrike har världens chans att välja en kvinna?

Börjar nästan tro att etablissemangsmedia skiter fullständigt i kvinnor utan det handlar bara om makten?

Dessutom typiskt vänstern att först förlora sedan frivilligt bli rövpumpad när man röstat på den ”goda” liberalen som visar sig vara bra mycket värre för vänsterväljare än den ”onda” kandidaten som faktiskt har många liknande åsikter om ett flertal frågor.

Tröttnar vänstern aldrig på att vara ett gäng fegisar? Som alltid lyder staten? Kuvade

Tror vänstern snarare går på "minst dåliga" kandidaten och den med rasistiska uttryck blir bortröstad.
Citera
2022-04-21, 21:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror vänstern snarare går på "minst dåliga" kandidaten och den med rasistiska uttryck blir bortröstad.
Dagens "vänster" står på samma sida som media, tech-miljardärer, oligarker, kosmopoliter & storbanker. Det finns egentligen nästan ingen riktig vänster kvar.
Citera
2022-04-21, 21:05
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dagens "vänster" står på samma sida som media, tech-miljardärer, oligarker, kosmopoliter & storbanker. Det finns egentligen nästan ingen riktig vänster kvar.

Där är vi eniga E Thulin.

Vänstern är idag mycket av "duktiga" idioter som går storkapitalets till viljes så länge de får igenom sin identitespolitik som tycks vara viktigare än allt.

mycket därför som jag lämnade.
Citera
2022-04-21, 21:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Där är vi eniga E Thulin.

Vänstern är idag mycket av "duktiga" idioter som går storkapitalets till viljes så länge de får igenom sin identitespolitik som tycks vara viktigare än allt.

mycket därför som jag lämnade.
Ett ögonblick av klarhet & samförstånd. Även jag kommer från vänsterhåll, men det var ett tag.

Jag tror att den svenska vänstern dog med Frank Baude.
Citera
2022-04-21, 21:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ett ögonblick av klarhet & samförstånd. Även jag kommer från vänsterhåll, men det var ett tag.

Jag tror att den svenska vänstern dog med Frank Baude.

Och nu har du blivit en äcklig muslim som vi i Afs och SD ska skicka ut ur landet.
Citera
2022-04-21, 21:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Och nu har du blivit en äcklig muslim som vi i Afs och SD ska skicka ut ur landet.
Du är nu närmast självlysande.
Citera
2022-04-21, 21:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du är nu närmast självlysande.

Nyans är ett hot mot svenskar. Nyans borde förbjudas.
Citera
2022-04-21, 21:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nyans är ett hot mot svenskar. Nyans borde förbjudas.
Enligt liberalismen bör allt vara tillåtet. Inte mitt föredragna system, men det är det systemet vi lever i nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in