2022-04-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Videon är inte alls jättegammal som en del påstår. Kolla mobilen, tv:n samt att Putte har den hundrasen registrerad på sig enligt dagens datum. Enkelt pussel att lägga.

Visst lite flamsig men vem har inte betett sig så Givetvis är det inget man vill att andra ska se. Om man ska tro snyftartiklarna i media så måste det vara tjejerna som betalt spriten och ev efterrätt.

Undra om tjejerna kan låta bli att berätta att dom festat med Putte. Kanske inte var så glamouröst som dom gav sken av först.

Det finns många, många, som har festat med Sjöberg. Det är känt att han länge har haft en sån livsstil. Vad finns det att berätta? Att de hängde med honom hem efter en klubbkväll och att han bjöd på sprit och knark och skrattade? Alla vet att han har levt så här i decennier.
Citera
2022-04-21, 19:04
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Nej jag tänker inte ladda upp min, min fru hade slagit skiten ur mig.
Apapapap, det är fult att ljuga.
Citera
2022-04-21, 19:06
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Givetvis finns det ingen grundläggande poäng i det att kontakta varenda anhörig, det handlar ju inte om att skydda barnen då, utan allt handlar om att tillfoga så mycket skada som möjligt för gäddan och i förlängningen deras vänner och anförvanter. Om man dessutom skall komma med chockerande uppgifter till människor, även äldre och kanske ungdomar och barn, så kanske man bör inneha ha lite psykologiska kunskaper också så man vet hur man skall berätta saker och ting, men jag tvivlar att Dumpens medarbetare besitter någon högre bildning i ämnet utan det mesta handlar om ren hämnd. Till och med kriminalpoliser och andra professioner har svårt att framföra tragiska och hemska budskap till folk de möter inom sitt yrkesutövande, men tydligen inte Dumpen, de tycks istället njuta av att komma med chockartade nyheter och sprida ut det till precis alla, även i det fall det är helt meningslöst och saknar relevans. Ungefär som om jag skulle få reda på något extremt komprommetterande om någon jag känner, skulle det då vara min främsta mission att direkt springa till dennes gamla mor och far på ålderdomshemmet och berätta vilket svin deras avkomma är, det skulle jag se som endast lågnivåbeteende där jag njuter av att föra vidare skvaller för skvallrandets skull. Då kan jag väl lika gärna vara en sensationslysten papparazzi-fotograf som filmar och tar bild på vad som helst, och visa upp för att få effekt och uppnå egen tillfreställelse då jag ser reaktionerna.

Det är något som stinker en aning ruttet här.

Visst är det riktigt ruttet. De är väl medvetna om att det oftast tar hus i helvete när de kontaktar arbetsgivare, hustru/sambo, barn och andra anhöriga, men trots det (eller kanske just därför) kontaktar de regelmässigt alla i personens närmaste krets för att tala om för dem att denne är pedofil. Man måste nog ha ett ganska avtrubbat samvete för att gång efter annan göra sånt här. De för ju statistik över hur många "pedofiler" de hänger ut; "du är nummer 79" sade de ju till exempel till en man en gång. Kanske säger de till sig själva när de ringt alla nummer på sin lista: "ja, då har vi förstört en mans liv för 79: e gången".
Citera
2022-04-21, 19:14
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
De är ju myndiga, eller över 15 i alla fall. Runt 20 kanske. Patrik bor i en stor lägenhet centralt och bjuder väl på alkohol, näspuder och lite gräs kanske. Efterfest, förfest eller dylikt. Han känner nog inte två arab-brudar utan har väl dragit med dem hem från en nattklubb eller nåt. Alla gamla kändisar, och många äldre icke-kändisar, som springer på krogen gör ju sånt här i princip varje helg. Det finns ju även gott om "groggluder" som gärna tackar ja till gratis godis. Sunkigt men ingen stor grej.
Jag skulle också gissa 18 - 20, men sen får man betänka att det finns åtskilliga moralister (t.o.m dubbelmoralister) bland Dumpen-anhängarna i tråden som inte nöjer sig med gissningar.

För att dessa inte ska ligga sömnlösa av oro så borde det finnas ett intresse i att saken klargörs, tycker man? Det känns ändå lite som en "värdegrundsfråga" man borde vara transparent med.

Annars blir det ju "Media med munkavle" i vissa fall.
Citera
2022-04-21, 19:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Sen tycker jag även du (medvetet) blandar bort korten när du upprepat skriver "personer som är rika/kända". Du vet lika väl som andra att det till 99 % handlar om män även om undantag finns. En berusad kvinna på 55+ som satt och sluddrade "Who's your mummy?" till två fnittrande ynglingar i hennes barns ålder skulle anses tragisk och patetisk.

Hon skulle definitivt inte anses lämpad för en hög post inom en organisation som sade sig vilja skydda barn mot övergrepp. Det kan vi väl vara rörande överens om?

Jag undrar även (för tredje gången nu) vad du menar med "vuxen" i detta sammanhang? Det borde vara 15 (samtyckesålder) givet trådens topic. Men jag misstänker att du menar 18 (myndighetsålder). Vilket är det?

Att en berusad kvinna syns på en video där hon sluddrar Who,s your mummy med ynglingar är väl inte så katastrofalt att hon aldrig i framtiden skulle kunna anses lämpad i en hög post inom en organisation som vill skydda barn möt sexuella övergrepp. Jag tycker den synen på människor är väldigt dömande och trist. Man kan väl unna människor att komma på fötter igen.
Vid 18 år räknas man som vuxen enligt mej.
Citera
2022-04-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Visst är det riktigt ruttet. De är väl medvetna om att det oftast tar hus i helvete när de kontaktar arbetsgivare, hustru/sambo, barn och andra anhöriga, men trots det (eller kanske just därför) kontaktar de regelmässigt alla i personens närmaste krets för att tala om för dem att denne är pedofil. Man måste nog ha ett ganska avtrubbat samvete för att gång efter annan göra sånt här. De för ju statistik över hur många "pedofiler" de hänger ut; "du är nummer 79" sade de ju till exempel till en man en gång. Kanske säger de till sig själva när de ringt alla nummer på sin lista: "ja, då har vi förstört en mans liv för 79: e gången".

Man behöver nog inget avtrubbat samvete ska du se. Dessa äckliga monster får det absolut minsta som dom förtjänar. Jag skulle gladeligen ringa runt till alla anhöriga till en pedofil som är ute på jakt efter barn.

Vet inte om du själv är pedofil men det är konstigt du tycker en sån här sak är rutten. det är ju något jättefint. förhoppningsvis så vänder alla i pedofilens närhet honom ryggen och kanske med lite tur tar peddot livet av sig och barnen kan leva lyckliga i hela sina liv utan att behöva komma i kontakt med peddot.
Citera
2022-04-21, 19:33
Medlem
Citat:
Det finns många, många, som har festat med Sjöberg. Det är känt att han länge har haft en sån livsstil. Vad finns det att berätta? Att de hängde med honom hem efter en klubbkväll och att han bjöd på sprit och knark och skrattade? Alla vet att han har levt så här i decennier.

Jo men vem är denna person som kallar sig ice cream som lagt upp videon? Det är väl inte Sjöberg själv?
Citera
2022-04-21, 19:45
Medlem
Citat:
De är ju myndiga, eller över 15 i alla fall. Runt 20 kanske. Patrik bor i en stor lägenhet centralt och bjuder väl på alkohol, näspuder och lite gräs kanske. Efterfest, förfest eller dylikt. Han känner nog inte två arab-brudar utan har väl dragit med dem hem från en nattklubb eller nåt. Alla gamla kändisar, och många äldre icke-kändisar, som springer på krogen gör ju sånt här i princip varje helg. Det finns ju även gott om "groggluder" som gärna tackar ja till gratis godis. Sunkigt men ingen stor grej.

Ja, etnicitet? Dom såg bra ut. Vem fick Putte?
Citera
2022-04-21, 19:50
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att en berusad kvinna syns på en video där hon sluddrar Who,s your mummy med ynglingar är väl inte så katastrofalt att hon aldrig i framtiden skulle kunna anses lämpad i en hög post inom en organisation som vill skydda barn möt sexuella övergrepp. Jag tycker den synen på människor är väldigt dömande och trist. Man kan väl unna människor att komma på fötter igen.
Om hon bemötte videon med tystnad skulle hon vara rökt, enligt min åsikt. Hennes enda chans (möjligtvis) skulle vara att pudla och sitta i alla morgonsoffor och snyftande berätta hur hon ska ta time-out och söka hjälp för sitt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vid 18 år räknas man som vuxen enligt mej.
OK. Och då inställer ju sig frågorna som jag antar du försökte ducka tidigare:

Hur kan du veta att tjejerna båda är minst 18? Jag vet 16-åringar som ser ut så med smink på.
Hur förändras din syn på saken om det visar sig att någon inte är det?

(För övrigt lite komiskt att du pratar om dömande och att unna människor att komma på fötter.)
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-21 kl. 19:53.
Citera
2022-04-21, 19:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag skulle också gissa 18 - 20, men sen får man betänka att det finns åtskilliga moralister (t.o.m dubbelmoralister) bland Dumpen-anhängarna i tråden som inte nöjer sig med gissningar.

För att dessa inte ska ligga sömnlösa av oro så borde det finnas ett intresse i att saken klargörs, tycker man? Det känns ändå lite som en "värdegrundsfråga" man borde vara transparent med.

Annars blir det ju "Media med munkavle" i vissa fall.

Japp! Herr 242 cm får nog ta och träda in och ge facit i denna Oerhört Viktiga fråga.

Tycker inte det ser ut som några försiktiga skolflickor, utan snarare tuffa, erfarna tjejer runt 25.

Herregud, Leonardo DiCaprio har dejtat tjejer i den åldern, eller något yngre, hela livet.
Citera
2022-04-21, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om hon bemötte videon med tystnad skulle hon vara rökt, enligt min åsikt. Hennes enda chans (möjligtvis) skulle vara att pudla och sitta i alla morgonsoffor och snyftande berätta hur hon ska ta time-out och söka hjälp för sitt beteende.

OK. Och då inställer ju sig frågorna som jag antar du försökte ducka tidigare:

Hur kan du veta att tjejerna båda är minst 18?
Hur förändras din syn på saken om det visar sig att någon inte är det?

(För övrigt lite komiskt att du pratar om dömande och att unna människor att komma på fötter.)

Ingen här vet hur gamla tjejerna är men de ser ut som minst 18.
Nu påbörjar du den här rundgången igen som jag inte vill ödsla tid på.
Samma saker dag efter dag som inte leder någon vart.
Tack för idag.
Citera
2022-04-21, 20:05
Medlem
goofers avatar
En annan sak, alla gäddor har varit hetero.
Var är alla böggäddorna?

Måste ju finnas mängder av bögpeddos där ute och med tanke på vad Patrik varit utsatt för så är det ytterst märkligt att han inte jagar bögar?

Eller finns det en agenda bakom det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in