2022-04-21, 12:02
Medlem
För mig är travspelandet nu slut. Efter krav på kundkännedom är det inte längre roligt. Trots att jag bara spelat för några tusenlappar per månad vill ATG nu ha lönespecar, kontoutdrag, information om vem jag bor med och även hennes lönespecar

Jag har inget att dölja alls. Tjänar bra, helt vita pengar. Men jag finner mig inte denna totala jävla kontroll.

Först kom krav på att legitimitet sig vid spel. Nu införs kontantförbud på banorna. Nu ska du blotta hela ditt liv för att spela v75 på lördagar.

Nu är iaf mitt konto spärrat

Det finns ingen som finansierar terrorism genom att spela v75 för 300 på lördagen. Hela detta land har gått totalt över styr

https://www.expressen.se/sport/trav/sluta-nu-hederliga-manniskor-trakasseras/

https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/52648-atg-penningtvaett/
Senast redigerad av jonte400 2022-04-21 kl. 12:59.
Citera
2022-04-21, 12:07
Medlem
kasperwolfgangs avatar
atg och svenska spel är åt helvete.

jag låste mig själv ute från svenska spel med vilje 2019 ... bra att inte gynna den hycklande staten.

bara det att det blev för svårt att spela lite jackvegas när man va full, invecklad inloggningsprocess som man inte klara med 6 bärs innanför västen.
Citera
2022-04-21, 12:10
Medlem
TheGretaResets avatar
Ingen kommenterar det absurda i ts trådstart utan man fokuserar på annat.

Helt vansinnigt att man skall lämna absurd information för att få köpa en lott. Jag hoppas ts står fast vid sit beslut att helt sluta med sådan skit som de håller på med.
Citera
2022-04-21, 12:11
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
För mig är travspelandet nu slut. Efter krav på kundkännedom är det inte längre roligt. Trots att jag bara spelat för några tusenlappar per månad vill ATG nu ha lönespecar, kontoutdrag, information om vem jag bor med och även hennes lönespecar

Jag har inget att dölja alls. Tjänar bra, helt vita pengar. Men jag finner mig inte denna totala jävla kontroll.

Först kom krav på att legitimitet sig vid spel. Nu införs kontantförbud på banorna. Nu ska du blotta hela ditt liv för att spela v75 på lördagar.

Det finns ingen som finansierar terrorism genom att spela v75 för 300 på lördagen. Hela detta land har gått totalt över styr
Helt korrekt av dig. Vi går mot ett fascistiskt samhälle som tar friheter pga av "terroristen"
Dom kan börja satsa våra pengar på samhället och inte EU och annat skit. Tar bort bankomater och skit. Staten fick fel i HD tror jag gällande rätten att få ta ut pengar osv i Norrland då närmaste bankomat var ca 60 mil för en del. Sjukt.
Citera
2022-04-21, 12:15
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Haha, det går inte för mitt konto blev spärrat. För övrigt aldrig haft problem travspelande
Haha om du har spelat på trav i flera år i rad så är du ju per definition missbrukare.
Citera
2022-04-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Haha om du har spelat på trav i flera år i rad så är du ju per definition missbrukare.
Haha, du har verkligen inte koll på ngt. Du kan ingenting om diagnoser. Men du verkar ju inte ens ha ett uns av allmänbildning. Finns ca 1 miljon i landet som spelat v75 kontinuerligt i många år. Är de spelmissbrukare?

Är svenskar så här korkade i allmänhet, vad händer med den svenska skolan?
Citera
2022-04-21, 12:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag spelar inte på hästar, så jag är inte insatt i det här. Gäller det här alla som spelar? Eller är det bara du? Varför?
Citera
2022-04-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag spelar inte på hästar, så jag är inte insatt i det här. Gäller det här alla som spelar? Eller är det bara du? Varför?
Nej det gäller alla som spelar. Det finns Eu- direktiv som svenska Finansinspektionen övertolkat. Det innebär att alla inom kort kommer bli stenhårt granskade. Detta gäller inte bara spelkonton. Det gäller även bankkonto. Snart måste du kunna förklara alla summor som rör sig in och ut på ditt konto. Det är total kontroll av folk i detta land nu!!

Kan du inte förklara varför din arbetskamrat swischat dig 500kr stängs ditt bankkonto
Senast redigerad av jonte400 2022-04-21 kl. 12:35.
Citera
2022-04-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Helt korrekt av dig. Vi går mot ett fascistiskt samhälle som tar friheter pga av "terroristen"
Dom kan börja satsa våra pengar på samhället och inte EU och annat skit. Tar bort bankomater och skit. Staten fick fel i HD tror jag gällande rätten att få ta ut pengar osv i Norrland då närmaste bankomat var ca 60 mil för en del. Sjukt.

Hur menar du ”går mot ett fascistikt” samhälle?
Vi ÄR per definition ett fascistiskt samhälle!

Om du vet vem Mussolini va, ja då kan du se vad som han själv definierade som fascism och han om någon borde ju vetat, eller?

Vad som över tid har skett är inget annat än ”grodkokning” där vi steg för steg gått över till ett totalitärt styre där det i praktiken är storföretagen med en ”marionett-teater” /regering framför sig som styr och inget annat!

Nu sitter vi där vi sitter och inget annat, och har man bara den minsta självinsikt så inser man snabbt att det är VI ALLA som gjort detta möjligt genom våran egna lättja och högmod!
Citera
2022-04-21, 12:34
Avstängd
trasig-axels avatar
Citat:
Nej det gäller alla som spelar. Det finns Eu- direktiv som svenska Finansinspektionen övertolkat. Det innebär att alla inom kort kommer bli stenhårt granskade. Detta gäller inte bara spelkonton. Det gäller även bankkonto. Snart måste du kunna förklara alla summor som rör sin och ut på ditt konto. Det är total kontroll av folk i detta land nu
Jag har spelat på trav i flera år och får inte dessa bekymmer du får. Dock tjänar jag 400 papp per år.
Citera
2022-04-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Jag har spelat på trav i flera år och får inte dessa bekymmer du får. Dock tjänar jag 400 papp per år.
Jag tjänar 800k

https://www.expressen.se/sport/trav/sluta-nu-hederliga-manniskor-trakasseras/
Citera
2022-04-21, 12:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nej det gäller alla som spelar. Det finns Eu- direktiv som svenska Finansinspektionen övertolkat. Det innebär att alla inom kort kommer bli stenhårt granskade. Detta gäller inte bara spelkonton. Det gäller även bankkonto. Snart måste du kunna förklara alla summor som rör sig in och ut på ditt konto. Det är total kontroll av folk i detta land nu!!

Kan du inte förklara varför din arbetskamrat swischat dig 500kr stängs ditt bankkonto

Oj! Har du en länk till det här där man förklara mer utförligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in