2022-04-21, 11:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Nu slirar du duktigt. Sverige har gjort sitt val och vi får hoppas på att våra prominanta damer har plan B redo.

Slirar? Det hela är mycket enkelt: Ryssland har inget i Ukraina att göra, oavsett vilka problem Ryssland påstår att Ukraina har.
Citera
2022-04-21, 11:24
Medlem
Citat:
Nu slirar du duktigt. Sverige har gjort sitt val och vi får hoppas på att våra prominanta damer har plan B redo.

Vi har gjort valet att stödja Ukraina när de fredar sig mot de ryska aggressionerna. Varför oroar du dig? Du är väl inte rädd för ryssarna? Du ska ju flytta till Donbass har jag hört.
Citera
2022-04-21, 11:25
Medlem
Salcinns avatar
Den enda anledningen att Ryssland stoppar offensiven emot Azovstal är för de har haft betydande förluster i stormningsförsöken. Att inta en bunker är bland det svåraste man kan göra.
Citera
2022-04-21, 11:28
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ja, det är inte mord om krigslagar upprätthålls men tyvärr delades vapen ut till civila utan befäl och där kan mycket väl mord med pansarskott gjorts. Så är det.

När beslutet togs att dela ut vapen till civila var Ryssland på kievs dörrtrappa och ingen kunde ana att Ryssland skulle misslyckas så fatalt. Sverige sände vapen långt efter det och givetvis delades det inte ut tyngre antitank vapen till obildade civila.
Citera
2022-04-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ja, det är inte mord om krigslagar upprätthålls men tyvärr delades vapen ut till civila utan befäl och där kan mycket väl mord med pansarskott gjorts. Så är det.
Hur vet du att civila utan befäl skjutit svenska pansarskott? Källa?
Citera
2022-04-21, 11:30
Medlem
raskenss avatar
25 flickor gruppvåldtogs av ryska soldater i en källare i Bucha. Systematiska våldtäkter är en del i den ryska krigföringen:

https://time.com/6168330/rape-war-crime-russia-ukraine/
Citera
2022-04-21, 11:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag har samma måttstock överallt, människor är viktigast. Över en miljon flydde från Donbass till Ryssland. Väst struntade i det. De skickade vapen till de paramilitära grupperna som angrep Donbass.

Jo, det är en invasion, men det är USA som har det största ansvaret, eftersom de har förberett det här kriget i decennier.
Din världsbild är helt bisarr.
I min värld är den som gör något ansvarig.
Så du menar att Ryssland har ingen egen förmåga att fatta beslut utan de styrs helt av USA?

Med din logik kan nu NATO anfalla Ryssland och säga vi har blivit provocerade av Ryssland, det är deras fel att vi måste anfalla. "De har invaderat ett land som vi är vänner med". Det borde vara värre än att "stötta en statskupp" för 8 år sedan.

Och var kommer siffran "över en miljon" ifrån?
Att många flydde vet jag men jag har aldrig hört någon annan än dig klämma i med en sådan siffra.

Källa på att väst struntade i det? Vad skulle "väst" göra menar du?

Förnekar du att Ryssland hade militärer på plats inne i Ukraina under oroligheterna i omärkta uniformer för att stötta rebellerna i Ukraina?
Citera
2022-04-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Berätta på vilket sett du anser att det är ”mord” när ett lands militär använder vapen för att försvara sig mot en angripare. Gäller det även om svensk militär skjuter på ryssar som invaderar Gotland?

Tänk först, skriv sedan.
det är väldigt många som skriver väldigt konstiga saker i denna tråd, till försvar för Rysslands invasion,, jag får inte riktigt kläm på vad det är för folk som har såna värderingar, är det ryssar som skriver på svenska fladvhback eller är det svenskar som har skeva värderingar,, tänker mig misslyckade ensamma män utan jobb, flickvän, bor hos mamma fast man är 35 Bast, o skyller sina egna tillkortakommande på Sverige/väst/globslister o så börjar man använda sig av retorik från Kreml, som en skruvad hämnd, för att man lever ett skit liv i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Man kanske tappar lusten om man får novitjok i kalsongerna eller om grävande journalister blir skjutna i ansiktet?
Novitjok i kallingarna var nog Navalnyj själv som planteeat..
Navalnyj var också en riktigt dålig motkandidat Rasistisk och spekulativ...
Grävande journalister och reportrar dödas väl tyvärr i hela världen,knappast bara ett ryskt problem. Kolla bara Malta eller Sydamerika...
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Vad svamlar du om? Hur skulle någon av Mariupols försvarare begå ”mord” med ett pansarskott? Menar du att civila skjutit på varandra eller utan uniform skjutit på fienden Ryssland?

Samtliga Ukrainare har laglig rätt att döda alla ryska soldater på ukrainsk mark, unga eller gamla. Vill de ha skydd av krigets lagar skall de bära uniform eller liknande.

Men bara för att klargöra var du står:
- om Ryssland invaderar Gotland, är det ”mord” om en svensk skjuter ett pansarskott på dem?
- tycker du i allmänhet att svenskar skall skjuta på ryska soldater om de invaderar Sverige?*

*) för sedan över ditt svar till Ukrainas situation.
Citera
2022-04-21, 11:35
Medlem
Citat:
Nej, jag gråter för Sverige och moder Sveas nya roll som globalisthora. Marioupol har tydligen befriats och Nazisterna skuras upp. Hoppas att inte urk-aina blir som Sverige.

Hur är det möjligt när Mariupol invaderats av Ryska Nazister?
Citera
2022-04-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
25 flickor gruppvåldtogs av ryska soldater i en källare i Bucha. Systematiska våldtäkter är en del i den ryska krigföringen:

https://time.com/6168330/rape-war-crime-russia-ukraine/

Det är fullkomligt vidrigt och samtidigt skrämmande att man vant sig vid sådana vittnesmål. För en månad sedan hade jag varit illamående och jävligt förbannad. Nu tänker jag bara att det är ännu en spik i den gigantiska likkista ryssland snickrar ihop åt sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in