2022-04-21, 08:01
Medlem
fjiskens avatar
Skjuten ungefär vid samma ställe som en tidigare skjutning. Vid de nybyggda kåkarna i korsningen norra Årsta/salabacke/Gränby. Ungefär vid dagiset.
Citera
2022-04-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatora
Jag gissar på att de försökte knäppa samma lirare som förra gången det sköts vid det nybyggda på Fyrislundsgatan. Jag hörde någon som skrek sent på kvällen, men jag hörde inga skott, fast jag bor väl på fel sida gården för att kunna hört dem.

Jag upplever området som lungt, även om polisen ofta rullar i källparken och spanar. Vid ungdomsgården på brantingstorg så vet jag att de säljs droger öpet.
Om du syftar på skottlossningen i oktober 2021, samma plats, så är det inte samma gärningsman iallafall då han nyligen dömts till 12 års fängelse.
Kan dock vara så att någon annan varit ute efter samma person nu som då, men den händelsen var mer personlig än kopplad till någon gängupprörelse.
Citera
2022-04-21, 09:22
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Varför misstänker man en skjutning, om någon skadad och ligger på sjukhus så är det väl klart att skjutning ägt rum?
Citera
2022-04-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Varför misstänker man en skjutning, om någon skadad och ligger på sjukhus så är det väl klart att skjutning ägt rum?

Det är misstänkt tills det är konstaterat. Folk ligger skadade på sjukhus för allt möjligt utan att vara skjutna.
Är du nyfiken på narrativet så fundera istället på hur myndigheter och media sedan flera år beskriver händelser som att skottlossning har inträffat eller att någon råkat ut för skjutning ungefär som att det är något normalt man ska förvänta sig att händer likt blixtnedslag.
Det är i princip aldrig någon olycka när någon blivit skjuten.
Citera
2022-04-21, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatora
Vid ungdomsgården på brantingstorg så vet jag att de säljs droger öpet.
Så den finns kvar!?! Var där en del som tonåring, för rätt många år sedan.
Citera
2022-04-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Om du syftar på skottlossningen i oktober 2021, samma plats, så är det inte samma gärningsman iallafall då han nyligen dömts till 12 års fängelse.
Kan dock vara så att någon annan varit ute efter samma person nu som då, men den händelsen var mer personlig än kopplad till någon gängupprörelse.
Som att brorsan dömdes till 12 års fängelse?
Citera
2022-04-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Som att brorsan dömdes till 12 års fängelse?
Det stämmer, men inte bara för skjutningen utan även andra grejer också.
FUP & dom för den skjutningen finns på sida 4, länken nedanför. Är man från Uppsala så vet man vem den dömde är samt hans bröder. Det var han själv som dök upp på Danderyd.
(FB) Ung man skjuten i Uppsala, dök upp på Danderyds sjukhus i Stockholm senare 2021-10-18

”Den unge mannen kom sedan att bli misstänkt för att vara den som låg bakom skjutningen, där minst sju skott avlossades, och enligt brottsplatsundersökningen ska han – medvetet eller av oaktsamhet – blivit träffad av sin medgärningsman.”
Senast redigerad av tuumadree 2022-04-21 kl. 10:02.
Citera
2022-04-21, 10:01
Medlem
Citat:
Det stämmer, men inte bara för skjutningen utan även andra grejer också.
FUP & dom för den skjutningen finns på sida 4, länken nedanför. Är man från Uppsala så vet man vem den dömde är samt hans bröder. Det var han själv som dök upp på Danderyd.
(FB) Ung man skjuten i Uppsala, dök upp på Danderyds sjukhus i Stockholm senare 2021-10-18
är det något speciellt med dessa bröder?
Citera
2022-04-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
är det något speciellt med dessa bröder?
Speciellt och speciellt. Problematisk släkt sen många år tillbaka, dem flesta bosatta i Gottsunda. Men bröderna i sig är ”kända” för att dem är trillingar, trillingar från den stora släkten.
Citera
2022-04-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Är den skjutne ifrån något MENA land?
Jag vet ingenting om denna skjutning från igår kväll men om du syftar på den i oktober som jag skrivit om så är dem araber från Palestina. Hela släkten.

edit; verkar som att den kommentaren tagits bort.
Senast redigerad av tuumadree 2022-04-21 kl. 10:55.
Citera
2022-04-21, 11:07
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Jag vet ingenting om denna skjutning från igår kväll men om du syftar på den i oktober som jag skrivit om så är dem araber från Palestina. Hela släkten.

edit; verkar som att den kommentaren tagits bort.
OK, då missförstod jag dig.
Citera
2022-04-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-skjutning-en-till-sjukhus/

Det ska vara på Sala backe, är det ett problemområde, någon som vet mer?

Levde i kriminella kretsar fram tills någon månad sen då jag valde lägga ner med allt. Salabacke har blivit ett väldigt aktuellt område inom de kretsarna pga vilka som bor där, tjej till högt uppsatt gängkriminell i Stockholm, folk som förvarar mängder med narkotika. Droghandel vid varje hörn, ungar röker på i källarna, håller på att byggas upp en mycket kriminell värld i salabacke nu om ingen sätter stop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in