2022-04-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Har själv blivit kallad ond, hjärtlös osv tom av en moderator. Vad är det som händer? Har alla tappat huvet samtidigt?

Har personligen aldrig tyckt att någon varit ond bara för att den inte håller med eller har en diametralt annorlunda uppfattning om händelseutvecklingen. Tycker det är infantilt att uttrycka sig så. De som inte håller med mig anser jag vara dåligt informerade men skulle aldrig sjunka så lågt som att kalla dem onda eller påstå att de har blod på sina händer eller liknande.

Jämför man med diskussioner man haft på 90-talet och 00-talet så verkar det som om utvecklingen gått baklänges. Vad beror det på?

Din dasein är kanske inte kompatibel med vår?

Läste att tennisspelare från vitryzzland och ryzzland nu inte får spela i Wimbledon. Nu har Oleg Tinkov som äger en bank gått ut och kritiserat Putin offentligt. 90% av folket i Ryssland är tydligen emot kriget och i Kreml är de ledsna över att de inte får åka till sina ställen runt medelhavet.

https://edition.cnn.com/2022/04/20/business/oleg-tinkov-ukraine-insane-war/index.html

Gissar att han får dricka lite te snart.
Citera
2022-04-21, 01:03
Medlem
AlbusPercivals avatar
"Ukraina vill hitta en lösning för att kunna evakuera kvarvarande militärer och civila som är isolerade i staden."

Är dom seriösa? Varför skulle Ryssarna låta dom evakuera militärer som sedan kommer gå ut och kriga igen mot Ryssen?
Citera
2022-04-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Här diskuterar vi kriget i Ukraina och det finns en stor förvirring runt själva händelserna vilket inte är så konstigt. Massiv propaganda från båda sidor. Sanningen som bekant krigets första offer.

Det jag inte förstår är hur folk härinne sitter och anklagar andra för att inte ha något hjärta, för att vara onda osv bara för att man har annan info och inte ser utvecklingen på samma sätt. Jag finner det riktigt patetiskt och ett tecken av vår tid att man inte klarar av att höra en annan åsikt.

Har själv blivit kallad ond, hjärtlös osv tom av en moderator. Vad är det som händer? Har alla tappat huvet samtidigt?

Har personligen aldrig tyckt att någon varit ond bara för att den inte håller med eller har en diametralt annorlunda uppfattning om händelseutvecklingen. Tycker det är infantilt att uttrycka sig så. De som inte håller med mig anser jag vara dåligt informerade men skulle aldrig sjunka så lågt som att kalla dem onda eller påstå att de har blod på sina händer eller liknande.

Jämför man med diskussioner man haft på 90-talet och 00-talet så verkar det som om utvecklingen gått baklänges. Vad beror det på?

Tummen upp för det!

Rysslands invasion, krig mot UA har skapat ett krig även här. Social media har ett stort inflytande som inte fanns på 90-talet. Bara se Twitter men videos utan konkreta bevis. Det är lätt att Konsumera.

Ett mycket sund inlägg, tack.
Citera
2022-04-21, 01:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
"Ukraina vill hitta en lösning för att kunna evakuera kvarvarande militärer och civila som är isolerade i staden."

Är dom seriösa? Varför skulle Ryssarna låta dom evakuera militärer som sedan kommer gå ut och kriga igen mot Ryssen?

För att du tycker illa om sossarna i Sverige?
Citera
2022-04-21, 01:13
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:

Kanske ser ett värde i att behålla stålverket i något som när skick? Är ändå ett av Europas största och hade kostat en herrans massa rubel att bygga upp igen. Varje bomb de släpper där tillskjuter nog reparationskostnader för tiotals miljoner om inte mer.
Citera
2022-04-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Både Gorbatjov och Jeltsin har ju sagt att några sådana överenskommelser aldrig funnits. Du tänker aldrig på om Ryssland borde försöka hålla god stämning så att ens grannar vill samarbeta med en istället? Det har fungerat rätt bra i norden och för en massa andra länder trots olika unioner och förbund. Utbyte mellan länder brukar fungera bäst så. Tror du verkligen något land i europa vill ha Ryssland som fiende?

Lägger till ett svar, det finns 30 dokument om vad som "lovades".

Lägger även till, ingen underskrift på det. Dock sett en video med Gorbatjov angående frågan.

Letar upp den till vid senare tillfälle.

Och tack för ett relevant inlägg.
Citera
2022-04-21, 01:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Hur mår du egentligen?

Har det gått dig förbi vad Ryssland kräver och varför? Vad de anser om Azov-nazis ( putins ord)- och deras mördande av befolkningen i östra UA?

Bevis inkluderat.

Hur påläst är du och har erfarenheter om/av krig?

Är din agenda att bräcka min synpunkt och åsikt så lycka till dig.

Folk dör! Är du MEDVETEN om det eller för du ett mass- och personligt krig här på FB?

Ta dig samman och besvara min undran om du tycker att UA hade rätt att våldföra sig på civila? Det kan de lika gärna göra nu också?
Se om jag fattar er rätt?
För Ryssland ett befrielseoperstion i Ukraina?
Är det ok att döda nazister?
Är det ok att döda andra. Ukrainare?
Är målsättningen att demokratisera Ukraina ?
Är många i Ukraina råskinn och onda människor?

Är ryssarna befriare med goda avsikter?
Är ryssar därmed goda? Utan anledning till att ha dåligt samvete?
De som hindrar era goda gärningar är onda och förtjänar att dödas?
Är ni ett fredsälskande folk?
Gör ni detta för att stärka freden?
Senast redigerad av Jof 2022-04-21 kl. 01:21.
Citera
2022-04-21, 01:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Erbjöd inte Zelensky även ryska fångar ?

(dvs byteshandel)
Citera
2022-04-21, 01:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Och så dessa usla däck igen. Är det uselt designade däck från början eller det dåligt underhåll som fått dem att pysa ut? Eller både och, kanske?!
Dåligt underhåll definitivt, de skall "motioneras" för att inte stå och spricka, också mycket troligt att de köpt billigast möjliga och stoppat pengarna i egen ficka.
Citera
2022-04-21, 01:24
Medlem
Citat:

Det har ryktats om utländska militära dignitärer i flera veckor nu. Finns en tråd om det på FB. Undrar samma sak då det plötsligt gått ut med flera fredstrevare angående M ikväll .
Citera
2022-04-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det är ju det jag gör, men du kan inte ens säga att Ryssland gör fel.

Om det ursäktas tycker man bara att du är en av alla andra folkmördare.

Du kan inte ens läsa vad man skriver eller förstå.

Folk dör, och du älskar det.

Något svar till det har du aldrig givit.

Jag är ledsen, men du framstår bara som en Mordors köpta megafon.

Vad DU tycker om mig bryr jag mig föga om. Är man intresserad och engagerad läser man vad folk skriver.

Du verkar fiska, så skrolla uppåt för svar.

Ändock får jag ingen respons från dig kring en av Rysslands anledning och agerande idag. Varför?
Citera
2022-04-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Lägger till ett svar, det finns 30 dokument om vad som "lovades".

Lägger även till, ingen underskrift på det. Dock sett en video med Gorbatjov angående frågan.

Letar upp den till vid senare tillfälle.

Och tack för ett relevant inlägg.

https://www.youtube.com/watch?v=btEpgD7DTvc efter 4 min ställs frågan till chefsförhandlaren som förklarade hur det gick till.

https://www.brookings.edu/blog/up-front/2014/11/06/did-nato-promise-not-to-enlarge-gorbachev-says-no/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in