2022-04-20, 22:49
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tro inte på vad tass skriver. För några år sen hävdade en av deras krönikörer att jorden var platt….

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Mer rysshat än ryssfobi. Fobi är rädsla. Rädd för det sjunkande skeppet?
Tror barn skrämmer varandra. Så här: Akta dig så inte ryssen tar dig! 😡
Eller: Är du helt rysk. - Men aj då, det är ett gammalt uttryck för att vara lite tokig.

Men faktiskt vara det från BBC news jag formuleringen; ryssfobin breder ut sig. 😀

F.ö är det givande att ta del av rysstrollens argument, man får en direktlinje till hur Putin vill skriva historia.

Ingen av dom vill helt skriva under på att det Ryssland gör i Ukraina är odelat gott. Fast jag inbjudit till det. Ett obs!
Senast redigerad av Jof 2022-04-20 kl. 22:55.
Citera
2022-04-20, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sluta låtsas som det är två likvärdiga sidor. Den ena sidan är en brokig samling med massor av olika röster och intern kritik. Den andra sidan är en diktatur där oliktänkande straffas hårt.

Ja ukraina fängslade alla 9 ledare i oppositionspartierna och förbjöd partierna.
Citera
2022-04-20, 22:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Satan 2 är NATOs namn på den. Det finns alltså också en äldre rysk interkontinental missil som kallas Satan 1. På ryska kallas den RS-28

https://en.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat

I vanlig rysk ordning har man gjort en testuppskjutning och räknar därmed med att man kan ta systemet i bruk i höst (dvs en prototyp = i drift). Men som sagt ovan, ryssarna har inte riktigt förmågan att leverera fungerade raketer längre, så är inte våldsamt orolig De kan ju inte ens reparera sitt hangarfartyg.

Medan USA avvaktar med att göra missiltest för att inte provocera så kör ryssarna på i full fart för att spänna sig som en hormobstinn tonåring. Patetuskt. Missilen är inte ens färddigutvecklad och frågan är om dom ens kommer kuna fåihop nån produktion då det nu är blockad på komponenter från väst. Känns som ytterligare en papperstiger.
Citera
2022-04-20, 22:52
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Det är väl trevligt att de än så länge drar sig för att attackera civil infrastruktur, men förr eller senare lär den cyniskt militära logiken vinna.

Detta måste de glömt bort när de attackerat bostadsområden i bl.a. Kyiv, Kharkiv och Mariupil, samt otaliga byar och småstäder i östra Ukraina.
Citera
2022-04-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tror barn skrämmer varandra. Så här: Akta dig så inte ryssen tar dig! 😡
Eller: Är du helt rysk. - Men aj då, det är ett gammalt uttryck för att vara lite tokig.

Men faktiskt vara det från BBC news jag formuleringen; ryssfobin breder ut sig. 😀

Tror nog mer på att rySShatet sprider sig allt mer
Citera
2022-04-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ja det var expressen som berättade sagor för mig https://www.expressen.se/tv/nyheter/ryssland-nya-robot-kallas-satan-2/

You, blyat

the RS-28 Sarmat, or the “Satan 2,” is a ballistic missile that would carry nuclear bombs, not a nuclear bomb itself.
Citera
2022-04-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sluta låtsas som det är två likvärdiga sidor. Den ena sidan är en brokig samling med massor av olika röster och intern kritik. Den andra sidan är en diktatur där oliktänkande straffas hårt.

Går åt båda håll! UA har "tystat" ner antal journalister med avslöjande. Speciellt om deras korrupta regering.

Har källor, lägger fram dem senare. Inga hemligheter direkt.
Citera
2022-04-20, 22:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ja ukraina fängslade alla 9 ledare i oppositionspartierna och förbjöd partierna.
Med den ena sidan menade jag inte Ukraina utan omvärlden i stort.
Den andra sidan är givetvis Ryssland som står relativt ensamt.
Citera
2022-04-20, 22:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Sedär, det hade jag missat.
Men det är inte lätta saker, och de har bättre statistik än jänkarna.

Sedan ca fem år tillbaka är statistiken verkligen inte till Rysslands fördel. Något har hänt med deras kvalitetskontroll vilket kanske inte är förvånade med tanke på hur korrupt Roscosmos blivit under sin senaste chef Dimitrij Rogozin (kompis till Putin).
Citera
2022-04-20, 22:56
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Medan USA avvaktar med att göra missiltest för att inte provocera så kör ryssarna på i full fart för att spänna sig som en hormobstinn tonåring. Patetuskt. Missilen är inte ens färddigutvecklad och frågan är om dom ens kommer kuna fåihop nån produktion då det nu är blockad på komponenter från väst. Känns som ytterligare en papperstiger.

Minns inte vad den heter, men var väl liknande för nåt år sedan också när de tog fram en ny missil till någon ubåt. De varvade misslyckade försök med lyckade och slängde in den i tjänst på högst skakiga meriter.
Citera
2022-04-20, 22:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Det där ser ju mest ut som att de skjuter lysgranater från granatkastare och spårljuseld från automatkanon slumpmässigt ut i mörkret. Känns inte så övertygande om det är hur ryssarna jobbar.
Det måste ju vara från någon övning, vilket står i en av kommentarerna ("a maneuver"). Ser dock läckert ut. Lysgranaterna hänger fasen som julgransljus på natthimlen.
Citera
2022-04-20, 22:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Har det gått dig förbi (x-antal gånger)- att jag fördömer detta och att jag väl är medveten och informerad om hemskheter som pågår?

Det läser du förbi, medvetet uppenbarligen då du rantar om samma sak sida upp och ner.

Jag väljer att MEDVETET inte mata mig själv med mördade, våldtagna kvinnor och barn. Vad gör det med ens hjärna att konstant matas med sådant? Clock Work Orange! Jag vet vad som sker!

Återigen, båda sidor dödar oskyldiga människor och ingen av oss kan lägga fram bevis på vad som verkligen sker. Varken du eller jag finns på plats.

Ja, men ändå visade du det sönderskjutna huset.

Uppenbarligen är det skillnad på ett hus och på ukrainska mördade och våldtagna småbarn.

Just det där med medvetet är kanske du skulle göra något åt?

Här är en fråga, har Ryssland invaderat Ukraina, eller har Ukraina invaderat Ryssland? Och hur tror du det kan påverka vad som händer i olika områden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in