Citat:
Ursprungligen postat av
Chenoa
Hej!
Detta skrev jag i kommentaren på Dumpen, men tveksamt att de kommer att publicera det där.
Det är jag som nämns i artikeln:
en kvinna utgav sig för att vara en förövare, som genomförde övergrepp mot sitt barn. Med detta i åtanke så valde jag att driva på i syfte att få klarhet i om detta rörde sig om vilda fantasier eller om det faktiskt fanns en barn som for illa. Då jag tidigare stött på personer på nätet som har påstått dylika saker, men sedan har dragit sig undan när man har påpekat hur sjuka de är så valde jag att skriva det som krävdes för att få till ett möte med personen för att avgöra hur man skulle gå vidare (vård eller poliskontakt). Det är beklagligt att jag råkar i kläm när jag använder exakt samma metoder som används av medarbetarna här på Dumpen för att komma nära en potentiell förövare. Jag förklarade detta för medarbetarna, men de var inte intresserade av att lösa frågan. De gav mig ett nummer att ringa där de inte svarade, de bad om mitt nummer men de hörde aldrig av sig. Dumpen gör ett bra arbete men de har inte monopol på att jaga pedofiler, vi är flera som gör vad vi kan. Alternativet i detta fall hade varit att släppa saken och riskera att ett barn blev fortsatt utsatt för övergrepp, något som jag inte kunde riskera. I videon så sprang jag då jag hade ställt in mig på en annan situation och blev ställd och överrumplad, och det kändes inte som ett läge för dialog med 2 kameror i ansiktet.
Jag svarar gärna på era frågor.
Hej, först och främst stort tack för att du väljer att komma hit och blotta dig.
Frågorna är många men en som dyker upp direkt är ju att
om du nu är på jakt efter gäddor själv, varför utger du dig för att vara dig själv? För det första är du man, och för att andra gör du ingenting i chatten för att försöka dölja vem du är. Hade du varit på jakt efter pedofiler hade du väll isåfall fiskat efter peddon som en tjej?
Jag hoppas du förstår själv att att du precis skapat en
väldigt massa frågetecken som du gärna får reda ut.
Svårt att veta om
du är du eller om du kanske är ett av trådens troll som försöker bevisa hur fel dumpen kan ha?