2022-04-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det forundrer meg at noen tviler på at denne saken vil bli løst. Politiet jobber fortsatt for full maskin, de har allerede samlet viktige indisier og bevis, kryptosporet er glovarmt og TH er fortsatt den eneste hovedmistenkte GM i saken. Mitt tips er derfor at tiltale og forberedelser til rettssak vil skje før sommeren i år🧐

Det ser jo ikke ut til å være fremgang i saken, polisen møter jo veggen over alt. De nøster vel opp i en del, men ikke noe krutt som kan hjelpe dem til domfellelse.

Ås bilen er nøkkelen til å bringe saken ett steg lenger. All denne krypto etterforskingen fører jo bare til falske brukere, falske id, bruk av vpn og bruk av public ip adresser. De er jo ingen av GM som har sittet hjemme på sin private pc og med sin private internett linje å skrevet tor mail og alt dette krypto greiene. Det må jo alle skjønne.

Når det er sagt snakket jeg i dag med en mannsperson godt oppi årene som bor i forholdsvis kort avstand fra s4. Han sier alle i nærområdet mener ektemannen er hjernen bak, men at de ikke har noen tro på at politiet finner ut av dette. Han sier også at barna snakker usant når de fremstiller ekteskapet som trygt og godt. Det skal være gådt kjent at han ikke har vært snill oppigjennom åra.
Citera
2022-04-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Jeg tror politiet har klart for seg hva og hvordan ting har skjedd. Men ulykksalig nok mangler de beviset som kan få denne saken oppklart - og den/de skyldige dømt.

Du har rett i at «politiet har klart for seg hva og hvordan ting har skjedd».

Problemet er at idiotet tar feil.

Mest sannsynlig var det gamere, som tenkte det var like enkelt å kidnappe som å klatre på high score-lister i et eller annet spill.

Like sannsynlig er det at det var håndverkere som la inn tilbud, eller som jobbet i SH4.

Det kan også ha vært folk som snappet opp hval-preiket til RH, og som fjernbestilte alt sammen.

Felles for disse teoriene er at idiotiet ikke har etterforsket dem.

Først gikk de etter «internasjonal liga» («Dette er langt utenfor vårt kompetanseområde, la oss søke hjelp av FBI og Interpol.»)

Så lyttet de til FBI og Interpol, som sa ingen proffe kidnapper på denne måten, og som deretter dro leksa «i 99 % av tilfellene er det partneren som har drept partneren».
Citera
2022-04-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
På vilket sätt är det svårt att förstå mig? Kan du förklara det? Du kanske kan använda ett översättningsprogram så förstår du kanske bättre.
Til orientering. Du skriver forståelig både på norsk og svensk.
Citera
2022-04-21, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du har rett i at «politiet har klart for seg hva og hvordan ting har skjedd».

Problemet er at idiotet tar feil.

Mest sannsynlig var det gamere, som tenkte det var like enkelt å kidnappe som å klatre på high score-lister i et eller annet spill.

Like sannsynlig er det at det var håndverkere som la inn tilbud, eller som jobbet i SH4.

Det kan også ha vært folk som snappet opp hval-preiket til RH, og som fjernbestilte alt sammen.

Felles for disse teoriene er at idiotiet ikke har etterforsket dem.

Først gikk de etter «internasjonal liga» («Dette er langt utenfor vårt kompetanseområde, la oss søke hjelp av FBI og Interpol.»)

Så lyttet de til FBI og Interpol, som sa ingen proffe kidnapper på denne måten, og som deretter dro leksa «i 99 % av tilfellene er det partneren som har drept partneren».
Livlig fantasi er viktig.
Citera
2022-04-21, 11:19
Medlem
Noen som gidder å lage en post der man oppsummerer rykter/opplysninger i saken som ikke står i media. Tråden er veldig lang og har ikke tid til å gå igjennom. Gjerne siter meg også, så jeg får varsel på det.

Takk på forhånd
Citera
2022-04-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som gidder å lage en post der man oppsummerer rykter/opplysninger i saken som ikke står i media. Tråden er veldig lang og har ikke tid til å gå igjennom. Gjerne siter meg også, så jeg får varsel på det.

Takk på forhånd
mye er utgått på dato. Zzz har sikkert noen linker du kan lese for spesielt interesserte.
Citera
2022-04-21, 11:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Takk på forhånd

Bruk søkefunksjonen aktivt. Det koster deg lite tid og energi.
Det meste av det som ikke er kommet fram i media finner du
i innlegg som er eldre enn april/mai 2020.
Citera
2022-04-21, 13:54
Medlem
Citat:

Takk på forhånd
Hehe, optimistisk
Citera
2022-04-21, 17:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg søker en logisk forklaring på dette, men klarer ikke forstå hvor disse 6 min blir av
Burde man må trekke ifra antall minutter 13.40 samtalen varte? (Den varte neppe i 0 minutter)

-Kl 13.40: HHB1 ringer til S4 på fasttelefon
-Kl 13.46: TH ringer fra fasttelefon til AEH's mobil - ikke besvart

(6 minutter - Antall minutter 13.40 varte) = antall minutter TH lette etter AEH

En teori er at HHB1 i 13.40 samtalen foreslo at TH skulle ringe til AEH's mobil, derfor gjorde han det kl 13.46. Hvor lenge 13.40 varte finner jeg ikke noe om i media.
Citera
2022-04-21, 17:15
Medlem
Är det någon som känner till hur maken lever idag?
Arbetar han aktivt med att få tillbaka sin fru?
Citera
2022-04-21, 17:18
Medlem
Hva kan ha fått MB til å tro at AE ikke kom på jobb akkurat på forsvinningsdagen, siden hun stresset med å ringe til AE tidlig på morgenen.

Klokken var bare 8.45 og AE kunne jo komme på kontoret - hun kunne være rett rundt hjørnet. Det ville jo de fleste ha tenkt. Det var jo mulig AE skulle komme, AE var bare usikker på om hun kom, i følge vitneutsagnet. Kunne ikke MB bare sett an litt, ventet til etter kl 9. Dette hastet ikke.

Men det alternativet var visst helt uaktuelt. Hvorfor stresse med å ringe før folk får sjans til å komme på jobb. Det er jo ikke sånn kollegaer holder på - ringer hjem til folk og maser rett før ansatte kan komme på kontoret om morgenen. Spesielt ikke når det ikke gjelder noe viktig.
Senast redigerad av Jayce 2022-04-21 kl. 17:21.
Citera
2022-04-21, 17:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva kan ha fått MB til å tro at AE ikke kom på jobb akkurat på forsvinningsdagen, siden hun stresset med å ringe til AE tidlig på morgenen.

Klokken var bare 8.45 og AE kunne jo komme på kontoret - hun kunne være rett rundt hjørnet. Det ville jo de fleste ha tenkt. Det var jo mulig AE skulle komme, AE var bare usikker på om hun kom, i følge vitneutsagnet. Kunne ikke MB bare sett an litt, ventet til etter kl 9. Dette hastet ikke.

Men det alternativet var visst helt uaktuelt. Hvorfor stresse med å ringe før folk får sjans til å komme på jobb. Det er jo ikke sånn kollegaer holder på - ringer hjem til folk og maser rett før ansatte kan komme på kontoret om morgenen. Spesielt ikke når det ikke gjelder noe viktig.

Forklaringen kan være så enkel som at TH har styrt "showet" og gitt MB beskjed
om å ringe AE fordi hun ikke kom på jobb den dagen. Vi vet jo at TH vil ha kontroll på alt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in