Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Jaha? Du tror du kan lura i någon att det är ett problem att vara rysstalande i Ukraina?
Halva armén är rysstalande och jag känner personligen ett antal personer som flyttade västerut 2014 och de lever utan problem.
Varför ljuger du?
Igor finns inte, och jag har aldrig varit i Mariupol. Det var bara ett försök att skoja till det eftersom det i natt återigen påstods att det var hemskt i Ukraina.
Inlägg som du och andra skriver är viktiga eftersom ni har verkliga erfarenheter från Ukraina.
En annan skribent påpekade att det har dött färre än 30 varje år nu i flera år. Det är då folk på båda sidor och där en majoritet dör av gammal ammo och minor, och inte av att man försöker ha ihjäl varandra.
Med nuvarande befolkning i området måste man hålla på så i 100 000 år eller så, bara för att ta kål på de som lever idag. Så något folkmord kan det inte gärna handla om. Troligare är det så att LNR och DPR inte alls egentligen vill slåss och att hela skiten är orkestrerad av Ryssland. De allra flesta offren dog ju tidigt och majoriteten är ukrainska och ryska soldater.
Senaste året var det 21 som strök med. Det är sorgligt och dumt, men det är inte ett folkmord, och inget som kan ursäkta det som har hänt sedan den 24 februari.
Språklagarna är intressanta att fundera över, och det kan finnas anledning till att titta på hur de fungerar i praktiken. En spontan tanke är dock att väldigt få har fått några böter som resultat av dem. Liksom, skulle ett butiksbiträde få böter för att hen har sagt privjet? Det är föga troligt.
En intressant sak är att mitt totala tramsinlägg faktiskt kunde uppfattas som seriöst. Det säger en del om vilken kvalitet det är på vissa inlägg.