2022-04-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det skulle ta decennier för vilket land som helst att försöka återhämta sig från det här osannolika praktfiaskot!
Och vanliga länder är inte politiskt och ekonomiskt isolerade med order om sanktioner mot sig, för att de fortsätter bete sig som en missanpassad och utvecklingshandikappad grinunge på dagis som tror det är han som bestämmer, "för annars hämtar jag pappa!!!" (kärnvapen)

Jag tror vi kan räkna ut Ryssland för all överskådlig framtid, i alla fall inom våra levnadsdagar, när det här är över? Enda utvägen skulle egentligen vara en balkanisering, som man väl får säga ligger i såväl världens som ryska medborgares intresse.

Putin har gått all-in på det här och tänker inte lämna rum för Ryssland att överleva, varken ekonomiskt eller politiskt.
Prutten är trött på livet och vill dra med sig Ukraina ner i skiten
Citera
2022-04-20, 19:13
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det går ju inte att veta vad planen var, men visst går tankarna lite till sovjetiska stridsvagnar som rullar in i Budapest.

Jag undrar hur du tänker när du skriver att det sannolikt är lägre klass på manskapet (nu). Hur hänger det ihop med lägre förluster än tidigare om man fortfarande "springer rakt fram"? LÄGRE klass? Verkligen?
Pga terrängen närhet till flygbaser.
Berätta gärna på vilket sett dessa trupper kan hålla högre klass än gardespansar och VDV...verkligen gör det.
Citera
2022-04-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du får ha vilken åsikt du vill. Men jag är mycket imponerad över framtoningen. Jämför med andra länders krigsledare. Jämför klädsel, jämför med Macron eller Putin.

Se också att denna Oleksiy klär sig enkelt liksom stjärnan Zelenskij. Jag spyr när jag ser Macron.

Det är ingen åsikt. Hans jobb är propagandachef.
Han har även varit soldat och ansvarat för att "straffa" (tortera/döda) civila i östra ukraina som har avvikande åsikter.

Han verkar smart och vältalig. Dock tror jag han är förstörd av åtta års krig och nu bara vill att alla i östra ukraina ska dö som i en domedags-sekt och vill ta med sig så mycket av europa och ryssland som möjligt i sitt utvidgade självmord.
Senast redigerad av HappyUW 2022-04-20 kl. 19:18.
Citera
2022-04-20, 19:16
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Prutten är trött på livet och vill dra med sig Ukraina ner i skiten

putler har en dödsångest eftersom han vet att han är döende i cancer och vill dra med sig så många han kan in i döden. Kan inte jag leva ska inte ni heller leva. Ett ganska normalt tankesätt om man är psykisk störd.
Citera
2022-04-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Det är ingen åsikt. Hans jobb är propaganda-chef.
Han har även varit soldat och ansvarat för att "straffa" (tortera/döda) civila i östra ukraina som har avvikande åsikter.

Han verkar smart och vältalig. Dock tror jag han är förstörd av åtta års krig och nu bara vill att alla i östra ukraina ska dö som i en domedags-sekt och vill ta med sig så mycket av europa och ryssland som möjligt i döden.

Allt är Ukrainas territorium. Det är Rysslands fel ALLT som händer. Det är mycket lätt att hålla upp stridsmoralen när man ständigt utsätts för aggression. Påminner om hur Finland hade det 1939.

Behövs ingen propaganda, jag känner ukrainare som tycker som jag oavsett vilka som leder landet. DÖD åt ockupanterna säger man.
Citera
2022-04-20, 19:20
Medlem
Tvonds avatar
Azov och Marinkåren levererar ännu

https://mobile.twitter.com/CanadianUkrain1/status/1516800574628544520

Citat:
Marines and #Azov rescued half a thousand Border Guards and several units of the National Police fighters from the port of #Mariupol that were running out of ammunition. Using APCs, Azov and the Marines broke through to the seaport, provided covering fire and took about 500 servicemen to the territory of #Azovstal.

Citat:
To clarify - this is a separate rescue. In the previous rescue operation Azov relieved the 36th Marine Regiment. This time both rescued the third pocket.
Citera
2022-04-20, 19:21
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Menar du att påståendet om tio gånger fler stupade ukrainska soldater är något annat än önsketänkande från din sida?

De finns inget önsketänkande från min sida när det gäller stora förlustsiffror. Det jag önskar är att kriget så fort som möjligt tar slut och att därmed så få som möjligt dör.

Det skede kriget nu är i kommer antagligen ge förlustsiffror som väger över 1:10 till nackdel för Ukraina. Artilleri och flygbombning mot försvarare i skyttevärn, försvarare som får allt svårare att nås av påfyllning av förnödenheter.
Citera
2022-04-20, 19:22
Medlem
DDRTVs avatar
Kanske även Kina nu inser att handeln med väst är större än med Ryssland. Ytterligare sanktioner från väst på väg också, muren runt Ryssland byggs på.

Big news from Russia today is that China's payment system UnionPay which was widely advertised in Russia as an alternative to Visa/Mastercard, has refused to cooperate with Russia's largest bank Sberbank our of fear of being sanctioned by the West.

https://twitter.com/MSnegovaya/status/1516785963644633096
Citera
2022-04-20, 19:22
Medlem
Det är lättast för alla om Putin får det som han vill. Blir lugnast så. Dela upp Ukraina längs med floden bara så blir det bra.
Citera
2022-04-20, 19:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
De finns inget önsketänkande från min sida när det gäller stora förlustsiffror. Det jag önskar är att kriget så fort som möjligt tar slut och att därmed så få som möjligt dör.

Det skede kriget nu är i kommer antagligen ge förlustsiffror som väger över 1:10 till nackdel för Ukraina. Artilleri och flygbombning mot försvarare i skyttevärn, försvarare som får allt svårare att nås av påfyllning av förnödenheter.

Så du vill att ryssland drar sig tillbaka? Får då tar ju kriget slut direkt.
Citera
2022-04-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Azov och Marinkåren levererar ännu

https://mobile.twitter.com/CanadianUkrain1/status/1516800574628544520

Det är lite underligt. En sådan operation gjordes i förra veckan, några dödades, några gav upp men 300-500 man kunde ansluta sig till Azov.

Nu har vi samma händelse igen. 500 man bröt sig igenom linjerna och anslöt sig till fästningen Azov.

Är det två händelser?
Citera
2022-04-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Allt är Ukrainas territorium. Det är Rysslands fel ALLT som händer. Det är mycket lätt att hålla upp stridsmoralen när man ständigt utsätts för aggression. Påminner om hur Finland hade det 1939.

Behövs ingen propaganda, jag känner ukrainare som tycker som jag oavsett vilka som leder landet. DÖD åt ockupanterna säger man.

Inte riktigt sant. För att förenkla det. Du måste se det som att Ukraina är en prospect till Hells Angles (Nato).
Nato har sagt att Ukraina måste kriga mot ryssarna(Bandidos) och kasta ut dom ur Ukraina för att bevisa att dom är värdiga att gå med i Nato. Kan bara finnas en MC-klubb på varje ort.
Oleksiy Arestovych sa ju redan 2019 att Ukraina kommer att kriga oavsett vad som händer för att få gå med i Nato.
Rätt eller fel, vem vet, trist för dom som dör, men säkert bra för nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in