2022-04-20, 19:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Även om de hade kunnat så lär de knappast inom rimlig tid kunna ersätta de >800 tanks de redan blivit av med i Ukraina. Det kommer att ta årtionden för ryssvinen att ersätta det material de förlorat...
Det skulle ta decennier för vilket land som helst att försöka återhämta sig från det här osannolika praktfiaskot!
Och vanliga länder är inte politiskt och ekonomiskt isolerade med order om sanktioner mot sig, för att de fortsätter bete sig som en missanpassad och utvecklingshandikappad grinunge på dagis som tror det är han som bestämmer, "för annars hämtar jag pappa!!!" (kärnvapen)

Jag tror vi kan räkna ut Ryssland för all överskådlig framtid, i alla fall inom våra levnadsdagar, när det här är över? Enda utvägen skulle egentligen vara en balkanisering, som man väl får säga ligger i såväl världens som ryska medborgares intresse.

Putin har gått all-in på det här och tänker inte lämna rum för Ryssland att överleva, varken ekonomiskt eller politiskt.
Citera
2022-04-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Presidentrådgivaren Oleksiy Arestovych framträdde ikväll i U A TV english och framförde positiva budskap. Han påstod att Ukraina har framgångar i Charkiv-området och håller kontroll och uppsikt över situationen i Donbass.
Han var optimistisk men jag kunde inte uppfatta exakt allt han sa, för översättaren babblar på mycket bruten engelska och det blir två röster vilket irriterar.

Oleksiy Arestovych antydde också att nya vapen är framme och att till och med flygvapnet förbättras sakta.

En annan nyhet jag uppfattat idag är att ryska tennisspelare inte får vara med i Wimbledon.

Hans jobb är psykologisk krigföring mot det egna folket. Hans är psykolog, skådespelare och regissör och hans jobb har länge varit att övertyga ukrainska soldater om att offra sig för regeringen. Lite av en kombination av Goebbels och sektledare. Han sägs även vara den som styr zelenskyy
Citera
2022-04-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Hans jobb är psykologisk krigföring mot det egna folket. Hans är psykolog, skådespelare och regissör och hans jobb har länge varit att övertyga ukrainska soldater om att offra sig för regeringen. Lite av en kombination av Goebbels och sektledare. Han sägs även vara den som styr zelenskyy

Du får ha vilken åsikt du vill. Men jag är mycket imponerad över framtoningen. Jämför med andra länders krigsledare. Jämför klädsel, jämför med Macron eller Putin.

Se också att denna Oleksiy klär sig enkelt liksom stjärnan Zelenskij. Jag spyr när jag ser Macron.
Citera
2022-04-20, 19:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Presidentrådgivaren Oleksiy Arestovych framträdde ikväll i U A TV english och framförde positiva budskap. Han påstod att Ukraina har framgångar i Charkiv-området och håller kontroll och uppsikt över situationen i Donbass.
Han var optimistisk men jag kunde inte uppfatta exakt allt han sa, för översättaren babblar på mycket bruten engelska och det blir två röster vilket irriterar.
Oleksiy Arestovych antydde också att nya vapen är framme och att till och med flygvapnet förbättras sakta.

Ja det låter på honom som om Rysslands offensiver är små; bara ett kompani åt gången. Undrar vad de pysslar med? Vågar de inte anfalla? Testar de hur bra försvaret är på olika platser?
Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=FDXGF3JkZgU
Citera
2022-04-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha ännu en mästerlig plan designad av bunkerdvärgen! Vad kan gå fel?
På papperet har prutten gått i skola..men...man undrar ju om han var där?? Och även om han var närvarande, hur mycket gick in? Han verkar ha oerhörda svårigheter att ta till sig fakta
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Dels var del inte förberedda för krig utan för en kupp som de gjorde i Ungern och Tjeckoslovakien.
Det krävs mindre träning för att spring rakt fram och skjuta med artilleri på kända mål än att försvara sig.
Terrängen i östra Ukraina är till hordens fördel.
Närheten till gränsen är en fördel osv.
Det är med största sannolikhet lägre klass på manskapet.
Det går ju inte att veta vad planen var, men visst går tankarna lite till sovjetiska stridsvagnar som rullar in i Budapest.

Jag undrar hur du tänker när du skriver att det sannolikt är lägre klass på manskapet (nu). Hur hänger det ihop med lägre förluster än tidigare om man fortfarande "springer rakt fram"? LÄGRE klass? Verkligen?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ryssland var tvungna att skaffa en ny strategi. Man har inte råd med alla förluster som första tiden i operationen.

Jo, fast handlar om geografi också. Kiev låg där det låg och det gjordes inget för att säkra bakomliggande områden, varifrån kolonnen och underhållet kom. Resultatet av det kunde inte bli annat än katastrofalt. Givet mängden lätta pansarskott, som Ukraina fått.
Citera
2022-04-20, 19:11
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u7gqus/the_traffic_lights_started_shooting_back/

Vilken överraskning för tik tok soldaterna när rödljusen skjuter tillbaka. En blev lite girig och skulle plocka upp ett vapen...
Citera
Medlem
X3treams avatar
Ryssland närmar sig teknisk konkurs, kan inte göra rätt för sina lån.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/G3LmM9/russland-naermere-teknisk-konkurs-betalte-i-rubler
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det låter på honom som om Rysslands offensiver är små; bara ett kompani åt gången. Undrar vad de pysslar med? Vågar de inte anfalla? Testar de hur bra försvaret är på olika platser?
Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=FDXGF3JkZgU

Planen verkar vara att långsamt pressa sig framåt. Nu vill dom inte uppträda i för långa kolonner för dom fick flera läxor tidigare.

Hur som helst tror jag inte att Ryssland kommer så långt som dom själva föresatt sig.
Citera
2022-04-20, 19:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Inget svar alltså?

Civila drabbas alltid. Nu har Putin gjort sitt drag. Mr Z använder sig av kriminella och tilldelat dom vapen. Tror du att dessa är i sina sinnes fulla bruk mentalt att kunna följa order och fullfölja sitt uppdrag enligt krigets lagar?

Nu drar jag en oproportionerlig linje när detta får mig att associerar till Dirlewanger Brigaden, jag vet. Lite magstarkt ändå.

Ja. Det är fullt möjligt för folk som begått brott att vara vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2022-04-20, 19:12
Medlem
donald12s avatar
Tar tid men går åt rätt håll iallafall

"Germany has said it will stop importing oil from Russia by the end of the year.

"We will halve oil by the summer and will be at zero by the end of the year, and then gas will follow," said German Foreign Minister Annalena Baerbock.

Germany currently buys a quarter of its oil and 40% of its gas from Russia and has warned that it could face a recession if supplies suddenly stopped"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in