2022-04-20, 17:21
Medlem
Snart 2 månader sedan RySSland startade kriget och vad har de åstakommit mer än våldtäkter, dödande av civila samt skadegörelse i sitt grannland?
"Specialoperationen" som var planlagd att ta 2-3 dagar har nu snart pågått i 60 dagar och kostar cirkus 20 miljarder dollar per dag. Utöver detta ligger skeppet Moskva på havets botten och uppskattas ha kostat 750 miljoner dollar enligt Forbes. RySSlands absolut största förlust hittills.
Hela världen skrattar åt RySSland som kommer få leva med sovjetunionsk standard i många många år framöver.

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-crisis/daily-cost-of-ukraine-war-likely-to-exceed-20b-for-russia-study/2522706

https://kyivindependent.com/uncategorized/forbes-ukraine-russian-destroyed-navy-missile-cruiser-moskva-destroyed-worth-750-million/
Citera
2022-04-20, 17:22
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Inget konkret och inga bevis? Uppfattat!

Så försvaret som befinner sig i hus och nära bostäder har inget ansvar? Copy that!
Bra, du verkar ha fattat….. eller
Urblåsta mongol, ni är dummare än afrikaner
Citera
2022-04-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det har varit rena skräcken under många år.

Jag kan berätta om Igor, en skötsam ryss i Mariupol. Han och jag satt och hade trevligt en fredag. Framåt midnatt sade han att han var tvungen att gå ut, men att han snart skulle vara tillbaka. Fast han dök aldrig upp.

En vecka senare hittade de honom i hamnen med gylfen neddragen. Jag vågar inte ens tänka på vad ukrainarna kan ha gjort med honom.

Jag vet att de är djävligt lömska. När jag lämnade stället hade de djävlarna flyttat dörren! Så jag brakade rätt in i väggen

Jaha? Du tror du kan lura i någon att det är ett problem att vara rysstalande i Ukraina?
Halva armén är rysstalande och jag känner personligen ett antal personer som flyttade västerut 2014 och de lever utan problem.

Varför ljuger du?
Citera
2022-04-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Va? är inte ww2 slut eller har ryssland blivit senildementa och tror det är 1944 igen?

Skämt åsido är det väl delvis sant, ryssland har blivit tokigt.
ryssland lever på många sätt kvar i 40 talet, ta bara de mänskliga rättigheterna, det är lagligt att slå sin fru, det är lagligt med barnaga, det är laglugt att vara homosexuell men det är förbjudet att sprida information om homosexualitet bland ungdomar eftersom man anser att det är fel sätt att leva, och därmed är risken stor att man misshandlas pga sin läggning...sedan gar vi sjukvården...suck..orkar inte men here I go..moskva och st petersburg: ok men dyr, resten av ryssland är det stor brist på resurser, läkemedel är ofta dåliga kopior mm mm...
Citera
2022-04-20, 17:27
Medlem
Citat:
Bra, du verkar ha fattat….. eller
Urblåsta mongol, ni är dummare än afrikaner

Svar på frågan? Hur kan du vara så övertygad om att så inte är fallet? Om försvaret befinner sig bland civila hur tänker du att ryssarna ska agera? Slänga ner vapen? Så fungerar det inte i krig. Inte sagt att jag tycker något av detta är rätt!

Är varken ryss eller afrikan, relevansen till tråden är?
Citera
2022-04-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Snart 2 månader sedan RySSland startade kriget och vad har de åstakommit mer än våldtäkter, dödande av civila samt skadegörelse i sitt grannland?
"Specialoperationen" som var planlagd att ta 2-3 dagar har nu snart pågått i 60 dagar och kostar cirkus 20 miljarder dollar per dag. Utöver detta ligger skeppet Moskva på havets botten och uppskattas ha kostat 750 miljoner dollar enligt Forbes. RySSlands absolut största förlust hittills.
Hela världen skrattar åt RySSland som kommer få leva med sovjetunionsk standard i många många år framöver.

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-crisis/daily-cost-of-ukraine-war-likely-to-exceed-20b-for-russia-study/2522706

https://kyivindependent.com/uncategorized/forbes-ukraine-russian-destroyed-navy-missile-cruiser-moskva-destroyed-worth-750-million/
Jag skulle nog säga att den standarden lär det ta ett tag att komma UPP i då stora delar (läs alla utanför moskva och st petersburg) levde i den standarden redan före kriget. U- land är kanske mer korrekt
Citera
2022-04-20, 17:31
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Svar på frågan? Hur kan du vara så övertygad om att så inte är fallet? Om försvaret befinner sig bland civila hur tänker du att ryssarna ska agera? Slänga ner vapen? Så fungerar det inte i krig. Inte sagt att jag tycker något av detta är rätt!

Är varken ryss eller afrikan, relevansen till tråden är?
Du hade tydligen inte fattat.
Du är verkligen lågbegåvad.
Det finns lagar i krig, ryssland bryter mot dem å det grövsta varje dag
sen ser mongoler förvånande ut när omvärlden reagerar.
Fan vad sinneslöa ni är.
Citera
2022-04-20, 17:34
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Kommer dessa araber och afrikanska vildar återanvändas av ryssarna när kriget är över? Jag menar som semibiologiska vapen som skickas till Sverige för att överbelasta välfärden, ha överaskningssex med våra kvinnor,jihadterror och sånt? När de har spelat ut sin roll som legoknektar i Ukraina alltså.
Edit: Asyl som krigsflyktinar lär de få I Sverige
Hög risk för det. Ingenting förvånar mig längre när det gäller Ryssland. De är ungefär som vita somalier.
Citera
2022-04-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Säkert någon bas eller två. Sen så har ju Ukraina många andra tillgångar i jorden och ovanför..

Du fortfarande inte sagt vad som är viktigt i Syrien. USA har redan baser i MÖ. Faktiskt fler än vad de behöver.

I Ukraina - Baser. De har redan om de behöver i Estland. De har inget behov av Ukraina. Mat har USA tillräckligt av, Gas har man också. Det finns inget i Ukraina att starta ett krig för. Även Sevastopol som ryssarna började bröla om 2014 år oviktigt. Det är bara säga till Turkarna att stänga Bosporen vid krig.

USA satsar mer och mer i Asien. Hade ryssarna spelat rätt så hade du kunnat vara med på goda sidan i stället.
Citera
2022-04-20, 17:41
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du fortfarande inte sagt vad som är viktigt i Syrien. USA har redan baser i MÖ. Faktiskt fler än vad de behöver.

I Ukraina - Baser. De har redan om de behöver i Estland. De har inget behov av Ukraina. Mat har USA tillräckligt av, Gas har man också. Det finns inget i Ukraina att starta ett krig för. Även Sevastopol som ryssarna började bröla om 2014 år oviktigt. Det är bara säga till Turkarna att stänga Bosporen vid krig.

USA satsar mer och mer i Asien. Hade ryssarna spelat rätt så hade du kunnat vara med på goda sidan i stället.

Neongas för tillverkning av halvledare.

Majoriteten av världens neongas finns i Ukraina.
Citera
2022-04-20, 17:42
Medlem
Citat:
Du hade tydligen inte fattat.
Du är verkligen lågbegåvad.
Det finns lagar i krig, ryssland bryter mot dem å det grövsta varje dag
sen ser mongoler förvånande ut när omvärlden reagerar.
Fan vad sinneslöa ni är.

Ja det finns lagar i krig, någon som följer dessa? T.o.m nära bekanta inom svenskt försvar och inom hemvärnet fnyser åt detta, till min förvåning. Osmakligt minst sagt.

Att USA, Kina och Ryssland inte är anslutna i ICC kan få en undra.

Nu hoppas jag naturligtvis att Putin isf kan bli fälld.
Citera
2022-04-20, 17:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ja det finns lagar i krig, någon som följer dessa? T.o.m nära bekanta inom svenskt försvar och inom hemvärnet fnyser åt detta, till min förvåning. Osmakligt minst sagt.

Att USA, Kina och Ryssland inte är anslutna i ICC kan få en undra.

Nu hoppas jag naturligtvis att Putin isf kan bli fälld.
Ja, 90% följer dom, även USA som själv åtalar militär som bryrer mot lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in