2022-04-20, 15:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan2021
Azovplant kommer stormas inom några dagar, av ryssarna och tjetjenierna om det stämmer, så kommer vi få se vad som döljs därinne, enligt Axel.

EU kommer om Marcon vinner valet i Frankrike inleda ett embarko mot rysk olja, Bloomberg ett oljepris på 180$ fatet. Senare embarko mot ryskgas?
Om detta händer skyhög, inflation och bränslepris. EU begår självmord?
Man satsar på att Putin besegras, störtas, sedan billig olja, gas av en Västvänligare president. Oljehjälp ifrån USA i 180 dagar. Etc, etc..

Amerikanarna vill inte skicka trupp till Ukraina, Trump gör ett bra uttalande angående kriget.

Alex, berättar
https://m.youtube.com/watch?v=yyT5Lv3u2Sw
ser
”Man satsar på att Putin besegras, störtas, sedan billig olja, gas av en Västvänligare president. Oljehjälp ifrån USA i 180 dagar. Etc, etc.. ”

Det är en rimlig utveckling. Ser framtiden an mot det. Men fortfarande bör Ryssland befrias.

Putins projekt kan bli det han faller på.
Citera
2022-04-20, 15:24
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Nej jag vet inte. Berätta du. Jag har så svårt att få i hop något av de vilda fantasier och önskningar man stöter på i trådinläggen.

Jag hoppas Ukraina slänger ut varenda mongol från sitt land så att det blir fred igen.

Men då Puttler ska befria Ukraina är jag lite nyfiken på hur hans plan ser ut nu? Han hade ju en 3 dagars plan som inte gick så bra.
Citera
2022-04-20, 15:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag studerar signaturen jahvets inrapportering om förluster. Man kan se en liten ökning av dom ryska materiella förlusterna.

Bara 100 stupade... ....en låg nivå. Utslagna tanks ser bättre ut, 13 st senaste dygnet.......Bepansrade fordon, mycket bra, 24 st utslagna på ett dygn.......Artillerisystem 5 st utslagna sista ...dygnet, det är ganska bra. 4 st raketartillerifordon.... ...2 nedskjutna flygplan men inga helikoptrar. Övriga fordon bara 9 utslagna.... ...det är för lite.

Jag försöker förstå om detta är den stora offensiven eller inte? Fortfarande tror jag det men tror gör man i moskén numera. Det finns ryska truppkoncentrationer men dom har inte bestämt sig riktigt.

Jag tror att Ukraina försöker att samordna de ryska förlustsiffrorna med USA, så de har räknat lite lågt på antalet dödade ryska soldater de senaste veckorna. USA är försiktig med sådant sedan Vietnam kriget med dess "body count".
Citera
2022-04-20, 15:26
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ett beslut om NATO fattas väl på 40-50 års sikt. De kan väl tillverka nya missiler. Det är nog inte publikt känt hur många de har. Kinzhal har väl bara funnits i 2 år så de kan dock inte ha gjort obegränsat många...
Dom saknar ju nu möjlighet att tillverka fler då vitala komponenter måste köpas från väst och där är det stopp!

Militära bedömare menar ju att ryssarna nu har gjort av med mer än 50% av sina kryssningsmissiler och smarta bomber. De är körda.....
Citera
2022-04-20, 15:27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
har varit tufft för ryssarna, det har aldrig levt under vettigt o sunt styre, om man backar ca 100 år så är det tsaren, sen revolution o oreda, boljesviker o kommunister,Stalin o Lenin,sen det där jävla cccp, som ju var ett riktigt ruttet place,, Chrustjev försökte väl lätta lite på trycket o blev då avsatt i en palatskupp, sen många hårda år Sedan innan glasnost o sedan Putin som vill vrida tillbaka klockan till cccp tiden
, så kontentan är att Rysslands befolkning vet inget annat än att bli styrda att svinpälsar,,,med allt vad det innebär
Så är det tyvärr. Om det blir ett maktskifte så blir det nån annan utsugare som tar makten.
Citera
2022-04-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja det var ett sjujävla klavertramp.

Men nu påstod du att det stupat tio gånger fler ukrainska soldater än ryska. Alla skulle bara behöva vänta ’några veckor, några månader’ så skulle de få se att du har rätt.

Meeen det visar sig att dessa siffror har du fantiserat fram. Du kan bara sitta och hoppas - att folk ska ha glömt dina bisarra påhitt.
Hade de stupat 10gg fler ukrainska soldater så hade Ukraina vikt ner sig nu
Citera
2022-04-20, 15:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så är det tyvärr. Om det blir ett maktskifte så blir det nån annan utsugare som tar makten.

Det enda vi kan hoppas på är att det blir en utsugare som inte har militära ambitioner. Tyvärr blir väl ryssarna utsugna som alltid, men vi kan i alla fall stoppa dem från att anfalla och förstöra andra länder med sin ruttna mentalitet.
Citera
2022-04-20, 15:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag vet inte. Berätta du. Jag har så svårt att få i hop något av de vilda fantasier och önskningar man stöter på i trådinläggen.

Haha, du bidrar ju själv i allra högsta grad.

Citat:
Tio gånger fler stupade soldater på den ukrainska sidan än den ryska. Sanktionerna för att krossa Rysslands ekonomi, har lett till en starkare rubel och att rubeln fått större betydelse och att dollarn fått minskad betydelse. Ryssarna har säkrat vattentillgången till Krim och ordnat landbrygga dit också. Donbas-området förefaller allt starkare under ryskspråkig kontroll. Kina och Indien står bakom Ryssland.

Fruktansvärd storslakt av i storleksorningen 50 000 ukrainska soldater i Donbas. Infrastrukrur och industri förstörs i ökande takt med missiler. Varför kapitulerar inte Ukraina? För varje dag som går finns allt mindre att rädda.

Vinst på sikt?

Detta är ärligt talat endast vad du av någon anledning hoppas på.
Citera
2022-04-20, 15:32
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det enda vi kan hoppas på är att det blir en utsugare som inte har militära ambitioner. Tyvärr blir väl ryssarna utsugna som alltid, men vi kan i alla fall stoppa dem från att anfalla och förstöra andra länder med sin ruttna mentalitet.

Eller så kan vi hoppas på ett inbördeskrig, så mongolerna kan slå ihjäl varandra.
Citera
2022-04-20, 15:32
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Dom saknar ju nu möjlighet att tillverka fler då vitala komponenter måste köpas från väst och där är det stopp!

.

Ja, vi hoppas på det. Det måste vara svårt att bedöma just i missilfrågan, eller? Jag litar heller inte på de flesta källor då vi kan vara utsatta för opinionsbildning för att gå med i NATO.
Citera
2022-04-20, 15:36
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, du bidrar ju själv i allra högsta grad.

Detta är ärligt talat endast vad du av någon anledning hoppas på.

Nej verkligen inte, men jag uppfattar att det är åt det hållet det barkar, även om det inte är den allmänna uppfattningen. Men vi får se.
Citera
2022-04-20, 15:39
Medlem
[quote=BehindRayban|79950969]
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

Det finns en massa krav på domstolar och rättegångar för att de ska anses vara seriösa domstolar. I det här fallet uppfyller domstolen och rättegången i princip inga krav alls, utan det är bara en clown show iscensatt för att dölja att deras overlords inte låter dem bestraffa Ukraina.

Domstolen i Den Haag är en helt vanlig domstol i Nederländerna och inte i Ryssland. Det betyder att den är legal på alla sätt och vis. Igen ber jag dig kontakta alla kriminella som har fällts enligt dig av denna illegala domstol och säg till de att du jobbar på att få ut dem.

Hur vet du ens att det finns någon sådan person på riktigt? , det är bara att kolla på alla dödade okända ryska generaler i den här konflikten. Några är säkert fake förband och bara spökröster i radioknastret, några är skådespelare och precis som med mycket av resten av smörjan, antingen Rysk, Ukrainsk eller annan bluff.

Klart det alla är fake när det inte passar in med dina lögner. Alla dina låtsas generaler har fått sina begravningar hemma i Ryssland. Påstår du att ryssarna har iscensatt alla dessa begravningar? Vad skulle man tjäna på det menar du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in