Citat:
Ursprungligen postat av
itsyourfault
Socialdemokraterna får alltså nästan 35 procent enligt opinionsundersökningen ovan medan Sverigedemokraterna rasar och får mindre än 16 procent. Som jag sagt och förutspått återkommande gånger i denna tråd, som SD-fans viftat bort, så tycker svenska folket att Magdalena är en mycket starkare politiker än Jimmie och Ulf. Dessutom är det tydligt, vilket SD-fans gråtit över återkommande gånger när jag poängterat de, att raset för Sverigedemokraterna började när Jimmie inte kunde välja mellan Biden och Putin, som är en stor skandal i vår moderna politiska historia. Detta i kombination med hans usla ledarskap samt att SD svängt i princip alla frågor som existerar senaste åren (nu NATO) gör att folk har större tilltro till Magdalena och hennes stabilitet. Vi svenska folket gillar inte populister som ändrar åsikter från dag till dag.
Så en mätning betyder att SD kollapsat? Dom ligger runt omkring 20% i snittet just nu och du som sossetroll runkar dig svettig till en mätning från skop som är de allra minst trovärdiga dessutom? Du är bra efterbliven.
Det ska dock sägas att SD måste byta ut sin ledning nu, Åkesson är en trött ledare som gjort bort sig genom att närma sig M samt öppna för Nato. SD ska vara mitt emellan M och S och jag förstår inte hur idioten inte förstår detta? Får inte SD 20% eller mer i detta valet är det Åkesson som får ta på sig förlusten och avgå, gärna tillsammans med söder och Karlsson.
In med stegrud eller vinge som partiledare, de har energi och kämparglöd. SD är ett parti som ska ligga på 20% och slåss med M om andraplatsen i Svensk politik.
Men jag säger det igen, en mätning från opålitliga skop säger ingenting, det har dessutom inte kommit några mätningar efter upploppen vilket idioten itsyourfault verkar ha glömt av