Jodå du är ryss antingen du vill det eller ej. Du har tydligt visat vad du tror på och hjälper Plutte sprida lögner och propaganda.
Nej jag är inte ryss, får man inte ha en avvikande åsikt än dig och den rådande sjukt vinklade agendan?Vilka lögner? Vilken propaganda? Båda sidor har gjort fel, stämmer inte det!
Nä ryssarna åker på däng. Ingen moral, utsvultnna o utan fungerande materiel
Nej det är naturligtvis omöjligt. Ryssarna fortsätter bara att mala på och till slut är Ukraina slutkört. Tråkigt kanske men så kommer det bli om det inte kommer ett eld upphör snart.
Ja och det är fortfarande de trupper som redan varit nära frontlinjen som sköter uppmjukningen och man har ännu inte satt in de anfallsformationer man byggt upp. Tror dessutom ryssland sakta men säkert kan lösgöra trupper från Mariupol för en kommande slutoffensiv. Om man tittar på kartan så finns goda förutsättningar för att stänga in ator del av ukrinska armen med en kniptångsmanöver och blir Azov-milisen förintad eller ger upp i Mariupol så kan det bli frågan om verklig panik om ukrainska armen hamnar i ett sådant läge. Vi får se.
Natos mål med detta krig är att lägga östra i Ukrina i grus och överlämna ett förött land till ryssarna och stå med ett splittrat Europa för lång tid framöver. När ryssarna når Dnepr blir det stillestånd tror jag. Ukrainarna får äran att ha agerat kanonmat åt USA. Mariupol kommer bli ytterligare en hjältestad tillsammans med de som utsågs under andra världskriget
Död och förstörelse är vad Nato kommer lämna efter sig som så många gånger förr. Denna gång är Sverige tydligt medansvarigt.
Vilket jävla svammel. Ni gör fiasko i kriget och all död och elände är din despot Putin och hans medlöpares fel ( ditt ) . Hoppas du blir hängd.
Jag hoppas när kriget är över att alla länder tar sig en funderare om det verkligen var så klokt att stå passivt bredvid och bokstavligt talat se på när ryssarna slaktat, våldagit och plundrat hela Ukraina. Det finns en speciell plats i helvetet även för dem, precis som för ärkelikmasken putler🤮🤮
Putin har lyckats. Kraftigt ökat stöd och majoritet för Nato i Sverige. 57 procent vill nu gå med.
Citat:
Allt fler vill att Sverige går med i Nato, visar nya siffror från Aftonbladet/Demoskop. Totalt vill 57 procent gå med i försvarsalliansen och endast 21 procent säger nej.
Samtidigt sker en tydlig rörelse bland S-väljare där stödet för svenskt Nato-medlemskap ökat med 12 procentenheter på en månad.
Jag hoppas när kriget är över att alla länder tar sig en funderare om det verkligen var så klokt att stå passivt bredvid och bokstavligt talat se på när ryssarna slaktat, våldagit och plundrat hela Ukraina. Det finns en speciell plats i helvetet även för dem, precis som för ärkelikmasken putler🤮🤮
Ja givetvis borde många länder inkl. Sverige gjort mer! Men samtidigt så maler ju Ukraina sakta men säkert ner den ryska krigsmakten. De har ju redan förlorat över 25 % av både sitt material och personal.
Efter det här kommer ryssen att vara rejält vingklippt…..