2022-04-20, 07:51
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Svenskar är duktiga på att skjuta sig själva i foten.

Inte lika bra som ryssen.
Citera
2022-04-20, 07:51
Medlem
Citat:
Precis som Mexiko och Kanada får gå med på att vara granne med en kärnvapennation.

Googla prisskillnaden.
Du kommer med påståendet, du länkar.
Citera
2022-04-20, 07:52
Medlem
Tilteds avatar
Här finns en bra förklaring till varför Ryssland startade detta krig:

https://youtu.be/x54juxDGBzU

Det är en personlig åsikt ifrån skaparen, men han har många rätt.
Citera
Medlem
Novakolia! Berätta nu var vi hittar det du skrev om? 8 år med ryssdödande.
Citera
Medlem
Citat:
Du är inte hela Världen. Flashback är heller inte hela Världen. Endast en åttondel av Världen deltar i sanktionerna mot Ryssland.
Nu hänvisade jag till din egenkomponerade konspirationsteori om det nedskjutna planet, samt din bild av Donbass mellan 2014-2022 som du möjligen delar med Putin och några av hans närmaste
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Du var mig en räkel på att historieförfalska. Visst, skall man dra en lögn skall den vara rejält stor om den skall få verkan men detta totalt historielösa IQ-befriade dravel? Driver du med oss med ditt sorgkomiska inlägg eller har du bara intagit en sorts typisk rysk försvarsställning när du framställer Ryssland som ett fredens rike och försvarare av Ukrainska medborgare? Hur tänkte du egentligen där?

Bara hoppas dom inte lär ut liknande dravel i dom ryska skolorna. Fast det gör dom nog tyvärr då barn är mycket lätta att indoktrinera. Idag anger ju t.om ryska barn lärare som nämner ordet krig om Ukraina. Fattiga aggressiva Ryssland lär sig aldrig.

Var har jag historieförfalskat?

Vem var det som befriade Ukraina från Sovjetunionen 1943-1944? inte var det västmakterna utan sovjetunionen.

Krimomöstningen var demokratisk och ryssar sattte aldrig sin fot där innan dem blev inbjudna av den nya staten.

Ryssland gick i Budapestavtalet in och lovade Ukrainas suveränitet och territoriella itegritet. Detta avtal lämnade Ukraina so var inte Rysslands fel. Miljoner ryssar har dött för Ukrainas frihet.
Att Donbass och Krim valde att lämna är itne rysslands fel. Ryssland älskar fred och demokrati och respekterar folks rätt till självständighet, därför stödjer man donbass, krim, sydosettien och abhaczkien
Citera
2022-04-20, 07:53
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Vi kommer att gör det Kreml allra minst vill. Gå med i NATO! Grattis
Ja det,vore julfint om vi kunde lämna in ansökan tillsammans med Finland innan den 9 maj så Putin fick nåt att fira!
Citera
2022-04-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Inbillar du dig, att Genevekonventionen upphör vid vissa klockslag.

Inbillar du dig att det finns lagar i krig?
Citera
2022-04-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ska jag länka till dig att jorden är rund?
Berätta vad du hittade om Ukraina? Jag har frågat dig ett tag.
Citera
2022-04-20, 07:55
Medlem
Citat:
Menar du Hawaii eller?

Har man inte upplevt krigets fasor på eget territorium blir man ju självklart mindre återhållsam när det gäller krig. Eller tänker jag fel?

Ja Hawaii och så har de ju haft inbördeskrig som fortfarande påverkar. I modernare tid krigsliknande situationer bl.a 9/11
Ytterst tveksamt om man blir mindre återhållsam. Ryssarna är uppenbarligen inte det.

Svara gärna på mina andra frågor.
Citera
Avslutad
Here we go again...

nga ukrainska soldater vid stålverket Azovstal nappade på gårdagens erbjudande från Ryssland: Att lägga ner sina vapen och få leva.

Nu uppges Ryssland ge samma ultimatum – en gång till, enligt Reuters.

20 grabbar trollar med hela den ryska armen
Citera
Medlem
Citat:
Bara för att jag utgör en minoritet på Flashback så innebär det inte att jag gör det överallt.

Är det bara Expressen och FB som gäller för dig? Är det din lilla bubbla?
Nej jag har ett brett kontaktnät och har följt förloppet i Donbass sen 2014 av personliga skäl.
Din teori om planet övergav t.o.m Ryssland för 5 år sen.
Men uppenbarligen så följer du enbart nåt privat konto från Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in