2022-04-20, 00:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kvinnorna och barnen inne på stålverket är mänskliga sköldar som Azov-soldaterna har dragit med sig in.

Vilket är något du inte alls bevisat.
Citera
2022-04-20, 00:56
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Finns det inte mellanslag mellan punkt och komma i din planet? Sedan startar man inte ett svar med mellanslag, vilket betyder att han är mer intellektuell än dig. Hur kan man ta dig på allvar genom att se detta? Du talar om språkrör och skämmer ut svenskt språk? Jaja... Verkligheten är skrämmande!
Var någonstans saknar du mina punkter ock komman kamrat?Tror nog du behöver sluta tro att svenska skrivs som på twitter eller i dina skolböcker från 2004.[/quote]
Ja,verkligheten är skrämmande när den har levts lite och smakats på,på riktigt
Citera
2022-04-20, 01:02
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kvinnorna och barnen inne på stålverket är mänskliga sköldar som Azov-soldaterna har dragit med sig in.
Knappast.
Meningslöst att använda civila som sköldar mot fienden, de skiter ju i civila, kommer döda dem om de kan.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, de verkar lite desperata om jag ska vara ärlig, kanske för att hitintills så har de ju inte avancerat nämnvärt.

Antingen går det så djävla dåligt att ryssarna måste chansa men de verkar ju inte ha samordnade anfall så det vete fan vad de gör ute på kvällar och nätter.

Tyvärr kan det nog vara så illa att en del otränade rekryter bokstavligt talat används som kanonmat. Man låter dem helt enkelt ta täten och dra på sig beskjutning för att avslöja försvararnas positioner. Det skall ha tvångsrekryterats en del i LPR och DPR enligt SBU/ UAF och förlusterna som drabbar förband som fyllts med sådana rekryter är högre än normalt. Det kan förstås även bara vara en effekt av bristande erfarenhet och låg moral.

Dock har ju en fullblodspsykopat installerats som ÖB och hans förmodade deadline infaller om 2,5 veckor. Jag tror inte att han motsätter sig användandet av sådana offertaktiker om han bedömer att det kan vara effektivt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jäklar!

I.o.m detta besked så har ju försvararna fått beskedet ifrån Kiev : "-Vi kan inte rädda er !"

Kommer Putin att ge ett "pass", och tex låta ett neutralt skepp anlöpa hamnen ? Min spontana tanke är ett "nej" på det. Hans ego är stort, och hans vrede är ännu större så dåligt som kriget har gått.., trots att att han då får Mauripol..

Men man får se, hoppet är det sista...

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Zelensky kommer att gå till historien och bli ihågkommen som en modig hjälte och en stor statsman, till din stora förtret.

Jag undrar när den första Hollywood-filmen om honom kommer? Zelensky som hjälte och Putin som en ond skurk är en väldigt bra grund för en spännande Hollywood-film.

Jag vet inte varför, men jag har känslan att Zelensky inte kommer att överleva kriget. Bara så det är sagt !

Sedan i Hollywood-maner.., tänk dig en plufsig "Tom Hanks" som Putin..
(Micheal Douglas största roll var ju som ärkesvinet "Gordon Gekko")
Citera
2022-04-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Knappast.
Meningslöst att använda civila som sköldar mot fienden, de skiter ju i civila, kommer döda dem om de kan.

3 Korridorer stod öppna till civila men inte en kom ut.
Citera
2022-04-20, 01:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Så Azov-bataljonen är nu ett minne blott. Jag känner ingen glädje över att hundratals idioter är döda. men det var väntat. Så går det när man satsar på fel "häst". Må jorden vara lätt för dem. De kämpade hårt men förlorade. Någon måste alltid förlora. Alla kan inte vinna.
Citera
2022-04-20, 01:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Politiker döms av historien efter resultat. Zelensky kunde ha undvikit detta krig. Han valde att bi USA:s nyttiga idiot. Han kommer bli ihågkommen som presidenten som orsakade Ukrainas delning.

Hollywoodfilm är det som utspelar sig i ditt huvud. Utanför ditt huvud har vi verkligheten.

Zelensky höll sig på sin sida av gränsen, och det är det som betyder. Inget annat. I världen är det mycket vitt och svart som blandas till grått, men så är inte fallet med detta.

Putin valde krig.
Citera
2022-04-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Aha, det kanske var flickebarn till råskinn som snälla ryssar nu offrat sig för och gett dom en dos av god helrysk demokratisk sperma?
En sorts avel. ❤️👍

Är det så Moretex?

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth

De vågar inte av förklarliga skäl.
https://mobile.twitter.com/olliecarroll/status/1516495236029161473
Citera
2022-04-20, 01:17
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag tror inte många är sugna på att gå ut och behöva möta personer som ska "ta hand om dem" på sitt sätt. Bättre hade varit om det fått gå in någon utomstående makt som ser till att de kan få en säker passage till en färja eller karavan med bussar som skickar iväg dem till en säker plats.
Citera
2022-04-20, 01:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag tror inte många är sugna på att gå ut och behöva möta personer som ska "ta hand om dem" på sitt sätt. Bättre hade varit om det fått gå in någon utomstående makt som ser till att de kan få en säker passage till en färja eller karavan med bussar som skickar iväg dem till en säker plats.
Turkiet kanske?
Citera
2022-04-20, 01:19
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Zelensky kommer att gå till historien och bli ihågkommen som en modig hjälte och en stor statsman, till din stora förtret.

Zelenskij kommer att gå till historien som Baghdad Bob v2.0. Ni satsade på fel häst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in