2022-04-20, 00:34
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror inte att det finns speciellt många ryssar här på forumet, och jag är definitivt inte en. Däremot anser jag och många andra att Ukraina inte är "vårat krig" - faktiskt inte EU:s krig heller - och att Zelensky grundligt har misskött sitt land och sitt jobb.

Stämmer förmodligen otroligt bra. De ryssar jag känner och det är en hel del, försvarar inte barnamördaren. Så, något konstigt att andra från inte barnamördarens land gör det? Men det vet vi ju vilka det är, vid det här laget.

I övrigt håller jag med i att det inte är andras krig, inklusive barnamördarens land!
Citera
2022-04-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Går du åter in i att personligen deklarera andra för vilka tillkortakommanden de har? AJ AJ AJ AJ,nu skall nog mr ultimate brightness ta och backa litta.Du börjar bli utomordentligt enformig och förstörande för tråden.Vad i hela världen har fått dig att trp på din egen suveränitet till denna milda grad att du till och med missar det uppenbara?Förstår du inte vad du gör?Einstein,varför förstår du inte vilken återvändsgränd du hamnade i nu?

1. Tråkigt för dig att du lider av dina men och ditt bruk, men låt nu inte dina problem överföras på andra kommentatorer i tråden och diskutera sakfrågor istället för personangreppsfrågor.

2. Suveränitet är ett ord som vanligen avser en stats självbestämmande. EU marknadsförs med att EUs rättigheter gör medborgarna suveräna i förhållande till deras stat/er. I Sverige finns en översättning som innebär att ordet suverän-t också kan innebär att något är bra. Det är helt oklart vad du menar och ifall du inte kan skriva något lämpligt utan bara svamlar kan du ju lägga ned direkt.

3. Azov är en pajasverksamhet som folk skulle skratta åt ifall den pysslade med mord och politisk terror.

4. Färdigflashbackat!
Citera
2022-04-20, 00:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Solklar förhalningstaktik i ett hopplöst läge, De skulle ha tänkt efter före, de har fått flera chanser.

"I got a message to the Action Man /
I'm happy, hope you're happy too."

Man kan bomba en stad, utan att kunna inta den. Ryssarna måste in och kämpa man mot man. Vill dom det?
Citera
2022-04-20, 00:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Stämmer förmodligen otroligt bra. De ryssar jag känner och det är en hel del, försvarar inte barnamördaren. Så, något konstigt att andra från inte barnamördarens land gör det? Men det vet vi ju vilka det är, vid det här laget.

I övrigt håller jag med i att det inte är andras krig, inklusive barnamördarens land!
Kvinnorna och barnen inne på stålverket är mänskliga sköldar som Azov-soldaterna har dragit med sig in.
Citera
2022-04-20, 00:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Man kan bomba en stad, utan att kunna inta den. Ryssarna måste in och kämpa man mot man. Vill dom det?
I say "Smoke 'em out!"
Citera
2022-04-20, 00:39
Medlem
Jofs avatar
Citat:
I say "Smoke 'em out!"
Vem sida är du på?
Citera
2022-04-20, 00:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Solklar förhalningstaktik i ett hopplöst läge, De skulle ha tänkt efter före, de har fått flera chanser.

"I got a message to the Action Man /
I'm happy, hope you're happy too."

Om de hamnar i rysk fångenskap, så blir det nog ingen lätt resa :

Ukraine volunteers detained by Russia recall horrors: 'It was like a nightmare come to life'
https://www.foxnews.com/world/ukraine-volunteers-detained-by-russia-recall-captivity-nightmare
(och det var ukrainska röda kors arbetare)

De civila där.., misstänker jag nog är familj och släkt till soldaterna. Till stor del. De kommer nog att få en h-lvets behandling även. Nyheter om Butscha har nog även nått Mauripol...
Citera
2022-04-20, 00:41
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Kvinnorna och barnen inne på stålverket är mänskliga sköldar som Azov-soldaterna har dragit med sig in.

Dröm vidare... de finns där för barnamördaren inte tolererade fria vägar till en känsla av frihet. Att folk är så idiotiska är svårt att förstå 2022.
Citera
2022-04-20, 00:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När har han stått ute i kulregnet? Det måste jag ha missat - 95% av tiden sitter han ju bara i sin bunker eller håller floskeltyngda tal till andra världsledare (eller till pressen), tal i vilka han slår sig för bröstet och jämför Ukrainas situation med allt från Martin Luther King till andra världskriget. Pinsamt.

Mannen är en skådespelare, inte så mycket annat.

Zelensky kommer att gå till historien och bli ihågkommen som en modig hjälte och en stor statsman, till din stora förtret.

I början av kriget när alla trodde att ryssarna var oövervinnliga och skulle slakta Ukraina lätt, stannade Zelensky kvar i huvudstaden. Till och med när Kiev höll på att omringas och det gick rykten om att mördare (Wagnergruppen mm) skulle mörda Zelensky, stannade han kvar. USA erbjöd att flyga ut honom, men han vägrade. Han ville ha ammunition, inte skjuts, sa han. Dessa ord kommer att gå till historien precis Winston Churchills tal i början av Andra världskriget.

Jag undrar när den första Hollywood-filmen om honom kommer? Zelensky som hjälte och Putin som en ond skurk är en väldigt bra grund för en spännande Hollywood-film.
Citera
2022-04-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Zelensky kommer att gå till historien och bli ihågkommen som en modig hjälte och en stor statsman, till din stora förtret.

I början av kriget när alla trodde att ryssarna var oövervinnliga och skulle slakta Ukraina lätt, stannade Zelensky kvar i huvudstaden. Till och med när Kiev höll på att omringas och det gick rykten om att mördare (Wagnergruppen mm) skulle mörda Zelensky, stannade han kvar. USA erbjöd att flyga ut honom, men han vägrade. Han ville ha ammunition, inte skjuts, sa han. Dessa ord kommer att gå till historien precis Winston Churchills tal i början av Andra världskriget.

Jag undrar när den första Hollywood-filmen om honom kommer? Zelensky som hjälte och Putin som en ond skurk är en väldigt bra grund för en spännande Hollywood-film.

Politiker döms av historien efter resultat. Zelensky kunde ha undvikit detta krig. Han valde att bi USA:s nyttiga idiot. Han kommer bli ihågkommen som presidenten som orsakade Ukrainas delning.

Hollywoodfilm är det som utspelar sig i ditt huvud. Utanför ditt huvud har vi verkligheten.
Citera
2022-04-20, 00:52
Medlem
Jofs avatar
Och det värsta är att Europa finansierar Rysslands krig.
Egenintresset förnekar sig aldrig. Putin flinar åt våra ekonomiska sanktioner.

Ryssarna flyger på semester till den ryska rivieran - sotji. Måtte sanktionerna vara länge. Och bli kraftfullare. Oavsett utfallet av dagens krig .
Citera
2022-04-20, 00:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Håller med dig. Putin däremot är en jävla fegis som inte ens besöker fronten där hans soldater dör i tusentals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in