2022-04-19, 21:01
Medlem
Hej,

Jag driver en server i ett spel. Tyvärr är detta spel i sig väldigt ytligt när det kommer till servererbjudanden, så regelbundna chattmeddelanden om info av all sorts saknas. Därav tänkte jag att jag kanske ska besvära mig eller se om detta redan finns därute. Min idé i kort;

Ett program i bakgrunden på min dator, som plockar ut meningar/rader ur ett vanligt textfil som jag kan få datorn att skriva detta med viss sekunder emellan i spelet. Föredraget att den kan hoppa mellan raderna, eftersom kronologisk ordning ej är nödvändig.

Så ur denna textfil önskar jag att boten på måfå kopierar rad - Klistrar ut rad - trycker ENTER på mitt tangentbord. Eftersom spelet ej erbjuder dedikerade servrar, så kommer jag ha en dator som står på dygnet runt och samtidigt då ha chatten markerad hela tiden.

Finns det någon bot därute som kan sköta denna process i bakgrunden av spel?

Om inte, vilken kod är aktuellt för ett sånt här bakgrundsprogram på Win10?

Jag ska snart sätta mig och studera IT, och ett sånt här projekt för mig skulle också vara en bra övning, men finns redan färdigt är det inte fel, då en sån här bot är behövlig redan igår.

M.v.h.
Citera
2022-04-19, 21:28
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Om det finns en bot eller inte beror väl på vad det är för spel och server du kör.
Citera
2022-04-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Om det finns en bot eller inte beror väl på vad det är för spel och server du kör.

Jag såg att jag missade, jag menade inte i bakgrunden av ett spel, mer än att det ska skötas när spelet är huvudfokus för skärmen/aktiviteten som användaren sitter i och använder.

Så programmet ska skötas ifrån skrivbordet på datorn, inte i spelet mer än att det skriver med mitt tangentbord i spelet.
Citera
2022-04-19, 22:40
Medlem
Låter som att du driver en OT server 😄 Väldigt simpelt att göra detta med vilket programmeringsspråk som helst. Men skulle rekommendera dig att använda autohotkey. Bara några rader kod för att slumpmässigt välja mellan ord & skriva ut.
Senast redigerad av Manomancebro 2022-04-19 kl. 22:41. Anledning: Fel
Citera
2022-04-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Låter som att du driver en OT server 😄 Väldigt simpelt att göra detta med vilket programmeringsspråk som helst. Men skulle rekommendera dig att använda autohotkey. Bara några rader kod för att slumpmässigt välja mellan ord & skriva ut.

Vet tyvärr inte vad OT är för något.

Okej, känner du till några guider till det? För tillfället är behovet större än intresset, så vore kalas å få upp snarast. Jag ska sätta mig och studera lite längre fram, men är öppen för redan fungerande lösningar.

Ursäkta för segt svar, livet kommer som en hästspark emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in