2022-04-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad gör de om det dyker upp ett nytt azovförband?

Jag tror inte att en tjetjen styr Ryssland, så jag vet inte om det är intressant vad hen säger mer än som studieobjekt över hur folk kan bli indoktrinerade och hjärntvättade.

Men hur som helst, du verkar övertygad om att Putin faktiskt är så här korkad och anfaller stålverket av den anledningen.

Det säger en del.
Det finns inga indikationer på att Azov som enhet opererar i någon större skala någon annanstans än i Mariupol. Mariupol är vaggan, Mekkat för den ukrainska militära nynazismen. Alla Azoviter ville vara där och försvara staden, kunna säga till barnbarnen att dom besegrade ryssen i hjärtat av deras ideologi och bas.

Det kommer stå i dom framtida avtal som följer efter konflikten lagt sig, att Azov och resterande enheter som är sprungna ur nynazismen ska läggas ner och att nazistiska yttringar förbjuds inom ukrainsk militär.

Varför tror du ryssarna satsar så stenhårt i Azovstal?
Citera
2022-04-19, 18:54
Medlem
Zelensky borde nu lägga ner vapnen och gå med på en delning. Han kan väl inte låta sina landsmän bli slaktade på samma sätt som Hitler lät tyska folket lida. Är det förlorat så är det.
Citera
2022-04-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
USA jobbar stenhårt på att få igång ett tredje världskrig nu. De har tappat ansiktet och fått brallorna neddragna till knävecken gällande deras fulspel i Ukraina sedan 2014. De agerar ju som en kärring med PMS. Allt material kommer att bombas sönder on arrival ändå. Pärlor till svin således.

Ryssarna beslagtar alla leveranser ändå, lite korkat av USA att ge bort teknologi gratis till ryssarna. Ungefär så som vi gjorde med våra pansarskott.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Går Ryssland en millimeter innanför ett EU-land oavsett om landet är med i NATO eller inte så är jag för ett totalt avslut av den ryska staten. Men jag tror absolut inte Putin eller hans rådgivare har dessa planer heller.

Men de gjorde ju det den 2 mars.

När börjar vi bomba?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
USA jobbar stenhårt på att få igång ett tredje världskrig nu. De har tappat ansiktet och fått brallorna neddragna till knävecken gällande deras fulspel i Ukraina sedan 2014. De agerar ju som en kärring med PMS. Allt material kommer att bombas sönder on arrival ändå. Pärlor till svin således.

usa nato har snart inga vapen att kriga med Ryssarna precisionsbombar dem hur lätt som helst, som att norpa godis från småbarn.
Citera
2022-04-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha skulle det vara ’emot alla regler’ att hjälpa Finland om Ryssland anfaller?

Antar att Rysslands anfall i det scenariot helt följer din regelbok?

Är det även emot dina regler att Ukraina försvarar sig mot Ryssland nu?

Enligt någon(orkar inte hålla reda på alla) var det ju "fusk" att Ukraina använder importerade vapen och ytterligare någon knickedick tyckte det var en olaglig krigshandling att Moskva sjönk(lite märkligt med tanke på att ryssarna själva sänkte skorven enligt kreml)
Inte lätt det där med krigslagar och brott mot mänskligheten... typ öhhh..är det våldtäkt om det är i rumpan?!
Citera
2022-04-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Zelensky borde nu lägga ner vapnen och gå med på en delning. Han kan väl inte låta sina landsmän bli slaktade på samma sätt som Hitler lät tyska folket lida. Är det förlorat så är det.
Hans chef låter inte honom göra det.
Citera
2022-04-19, 18:57
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Tex den om att ryssarna skulle ha använt kemiska vapen

Har inte sett några artiklar om att man har påstått det, men att man befarade att ryssarna skulle göra det.
Citera
2022-04-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men de gjorde ju det den 2 mars.

När börjar vi bomba?
Jag pratar inte någon fjuttig luftöverträdelse som Ryssland pysslat med i 70 år. Du vet vad jag menar.
Citera
2022-04-19, 18:58
Medlem
donald12s avatar
rySSar i Adidas uniform haha

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/u72phq/the_second_most_powerful_army_in_the_world_those/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Går Ryssland en millimeter innanför ett EU-land oavsett om landet är med i NATO eller inte så är jag för ett totalt avslut av den ryska staten. Men jag tror absolut inte Putin eller hans rådgivare har dessa planer heller.
Hur skulle ett avslut av det ryska staten du talar om gå till?
Vad innebär det i praktiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Enligt någon(orkar inte hålla reda på alla) var det ju "fusk" att Ukraina använder importerade vapen och ytterligare någon knickedick tyckte det var en olaglig krigshandling att Moskva sjönk(lite märkligt med tanke på att ryssarna själva sänkte skorven enligt kreml)
Inte lätt det där med krigslagar och brott mot mänskligheten... typ öhhh..är det våldtäkt om det är i rumpan?!
Självklart är det emot ryska regler att andra hjälper offret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in