2022-04-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Enligt ukrainskt media så är stålverket näst intill totalt sönderbombat av "bunker missiler" bland annat..
Finns film på det med när dom droppar den

https://t.me/BellumActaNews/75959

Jag drar mig för att skaffa mig ett sputnik-konto så jag kan inte se mer än första inlägget där.
Twitter eller Youtube funkar bättre för mig
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ryssland är oberoende avseende mat och energi. Det är inte EU. Du kan inte käka en Twitteraktie. Punkt och slut.
Säger du det lilla du
Kan du säga det till gamle Ivan och Olga som numera inte har råd att köpa det nödvändigaste.
Enligt sägnen är ju Nordkorea också självförsörjande….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dom har alltså satt på honom en Azov tshirt och han berättar hur han i AZOVSTAL sköt ihjäl civila.

Nu var han ju i marinbrigaden och inte i Azovstal
Azov tshirt? Han har en huvtröja på sig vad jag kan se.
Det går inte att lita på ett ord som sägs av krigsfångar i fångenskap.
Citera
2022-04-19, 18:45
Medlem
Reimers avatar
Mera leveranser från USA, rena skytteltrafiken nu, Storbrittanien säger också att de ska leverera mer.

Citat:
US official: 7 planes will head to Europe within 24 hours to transport weapons to Ukraine

https://liveuamap.com/en/2022/19-april-us-official-7-planes-will-head-to-europe-within
Citera
2022-04-19, 18:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ja, symboliskt minst sagt. Just att dom vet att Azovs ledare är kvar i Mariupol, sporrar dom än mer. Ena tjetjenen uttryckte sig i Lancasters nya video något i stil med "they must be destroyed, all of them must be destroyed and the people supporting them must be destroyed" om Azov. Runt 4:30 in i videon pratar tjetjenen om att han själv såg hur en ung civil man blev avrättad när han visade ett ryskt pass till Azoviterna. Ta informationen som du känner, tjetjenen kan ju ljuga med.
https://m.youtube.com/watch?v=QD_-ak6vVzg

Vad gör de om det dyker upp ett nytt azovförband?

Jag tror inte att en tjetjen styr Ryssland, så jag vet inte om det är intressant vad hen säger mer än som studieobjekt över hur folk kan bli indoktrinerade och hjärntvättade.

Men hur som helst, du verkar övertygad om att Putin faktiskt är så här korkad och anfaller stålverket av den anledningen.

Det säger en del.
Citera
2022-04-19, 18:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag är väldig tveksam till att Ryssland går utanför Ukrainas gränser och exempelvis tar sig in i Finland. Då börjar han fippla med EU-länder och då förbiser NATO och FN alla regler och det blir en fullskalig attack mot all rysk vital infrastruktur. Avancerade vapensystem står ju beredda och riktade mot Ryssland 24/7.

Haha skulle det vara ’emot alla regler’ att hjälpa Finland om Ryssland anfaller?

Antar att Rysslands anfall i det scenariot helt följer din regelbok?

Är det även emot dina regler att Ukraina försvarar sig mot Ryssland nu?
Citera
2022-04-19, 18:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mera leveranser från USA, rena skytteltrafiken nu, Storbrittanien säger också att de ska leverera mer.

https://liveuamap.com/en/2022/19-april-us-official-7-planes-will-head-to-europe-within

Bättre sent än aldrig. Men ryssen har ju laddat upp för offensiv nu ett par veckor så de kunde väl ha satt fart lite tidigare.
Citera
2022-04-19, 18:51
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Bra saker tar alltid lite tid. Tålamod min lille vän. Tålamod. I det här kriget måste du lära dig att se helhetsperspektivet. Läser man den här tråden så är det önsketänkande och känslor som härskar, inte fakta.

OK! Så, ditt siande om att sossar och miljöpartister inte skulle existera efter 2018 var alltså mer ett känslopräglat, obildat önsketänkande - sett ur dess helhetsperspektiv, då?
Citera
2022-04-19, 18:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bra saker tar alltid lite tid. Tålamod min lille vän. Tålamod. I det här kriget måste du lära dig att se helhetsperspektivet. Läser man den här tråden så är det önsketänkande och känslor som härskar, inte fakta. Ryssen har alla trumf på hand. Det säger jag inte för att jag stödjer ryssen, det är fakta. Världen har inte fördömt Ryssland som västmedia påstår. Väst utgör bara en åttondel av världen, och det finns åtskilliga stormakter som inte tagit avstånd. Väst är på dekis ekonomiskt och kulturellt. Feminism, HBTQ, och massinvandring är bara yttre tecken på detta.

Sanningen är att du är exceptionellt dålig på att göra analyser och bedöma vad som kommer att hända.
Citera
2022-04-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vilken fake news från västs sida tänker du på?

Menar du denna https://www.youtube.com/watch?v=KSUDnAcauVc?
Vi förstår att den är fake.

Tex den om att ryssarna skulle ha använt kemiska vapen
Citera
2022-04-19, 18:52
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Mat och medicin är lika viktigt som de 20-talet långdistanshaubitser (inkl 40000 granater som tillhör) USA precis levererat.

Den här logistiken är NATO (och i synnerhet USA som är vana att strida j-t långt hemifrån) världsmästare på. Stäppmongolerna som invaderade Ukraina hade helt glömt trossen. Om de ens har en? (I Sverige hade vi ett tag upp till 3 egna Trossregementen, när det kalla kriget var som allra kallast).
Citera
2022-04-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det var ju synd för Putler. Han hade nog gärna velat att stålverket skulle producera stål till nya stridsvagnar och kanoner. Men nu kommer det nog inte att gå att återuppbygga.

Ryssarna är ju skitdåliga på produktion, så det var ju dumt att förinta stålverket. Men de har ju förintat bränsle och mat också. Varför inte industrier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in