2022-04-19, 18:14
Medlem
MisterAdamovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Den dök upp för ett par dagar sedan. Den skulle visa hur getknullarna tar död på Azov.
Allt vi ser är att man lagt två döda kroppar lite här och där och dansar på Tiktok.
Aha

Trodde den var News
Citera
2022-04-19, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag behöver alltså upplysa dig om att Sovjetunionen inte funnits på decennier?

Stämmer bra. Nu är det lika demokratiskt som Mordor..
Citera
2022-04-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja det lär ju inte att vara läge att modernisera nu när Ryssland har komponentbrist på mycket bred nivå, vilket borde vara ytterligare ett skäl för Sjojgu att knipa.

Jag trodde rören helt hade ersatts av transistorn redan på 70-80 talet men dom är tydligen fortfarande överlägsna i vissa sammanhang.

Ja det finns någon svårdefinierad ton eller värme i dem som är svår att ersätta. Sen är förstärkarna sköna att värma händerna på på en utomhusscen eller i en kall replokal
Fast transformatorerna är tunga as! Något ryssarna kommer märka av om de nu skulle behöva bygga rördrivna apparatniks nu efter isoleringen.
Citera
2022-04-19, 18:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, det är onekligen häpnadsväckande. I princip säger han ju att de ryska styrkorna inte håller måttet. Ingen vidare moralboost för vare sig statsledningen, befolkningen eller de egna trupperna. Däremot lär det fångas upp av ukrainska styrkor som nog känner att de är på rätt väg.

Ja precis. Möjligen kan det vara ett försök att urskulda den egna strategiska insatsen där Sjojgu förmodligen haft ett inflytande.
Citera
2022-04-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Rikedom i väst? Du menar tredubblade energipriser och stagflation? Väst är döende, de är inte ens riktiga demokratier längre. Se på hur EU behandlar Polen och Ungern. Väst faller samman och med den USA:s världsdominans. Detta är vad det här kriget handlar om. USA kräver lydnad eller bestraffning av sina allierade, trots att de är dessa som får betala priset. Man behöver inte gilla Putin och Ryssland för att inse geopolitiska fakta.
Ryssland invaderade Ukraina eftersom USA kräver lydnad? Hur tänkte du då?

I mitt stilla sinne tror jag att Polen och Ungern föredrar små bestraffningar från EU jämfört med en fullskalig rysk invasion.

Och att min elräkning skenat från 400 till 600 kronor i månaden under vintern, ser jag inte som något stort problem.

Om väst är döende låter jag vara osagt, men Ryssland har kremerat sin ekonomi och strött askan på en soptipp.
Citera
2022-04-19, 18:19
Medlem
Någon här som känner till fakta som räckvidd, hastighet, precision och flyghöjd på det raketartilleri Ryssland sprayar Ukraina med?
Citera
2022-04-19, 18:20
Medlem
donald12s avatar
Sukhoi Superjet flyger troligen bara fram till hösten då motorerna är franska.

Så snart blir det tåg för rySSar som behöver resa inrikes haha.

https://www.aerotime.aero/articles/30775-russian-airlines-superjet-engine-problem?utm_source=facebook&utm_medium=social
Citera
2022-04-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sägs vara bluff, men skulle i teorin fungera om all kommunikation och befälsordning slogs ut. Någon typ av skumt plan som skulle flyga över de strategiska kärnvapensajterna för att kolla om de hade kommunikation. Men med all säkerhet bluff, då drönare med AI inte fanns på 1970-talet.
Talar du om Open Skies treaty som USA drog sig ur 22 November 2020?
Jag är rätt säker på att de har redundanta system för kommunikationen mellan dessa anläggningar av militär kvalitet.
Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara en bluff, kan du belägga påståendet från en trovärdig källa?
Citera
2022-04-19, 18:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Åk till Mariupol då, du som verkar känna så starkt för ukrainas nasseslödder. Överraska ryssarna bakifrån i Azovstal. Vad är det som hindrar dig? Kom igen nu Rambo.

Nä jag stannar här och väntar på ryssen, vi står nog näst på tur.
Citera
2022-04-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Azovstal verkar befriat? Film med döda nationalister

https://litter.catbox.moe/ajpl6l.mp4

Hur vet vi var och när detta är filmat? Har de varit nere i skyddsrummen och kulvertarna? Var det en skjuten sårad soldat? I så fall är det ännu ett krigsbrott i raden.
Citera
2022-04-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Varför bryr de sig om stålverket, och varför säger någon pundit att försvararna uppehåller ett dussin bataljonsgrupper eller mer?

Har de felaktig information, eller är det verkligen så att det har blivit en fix idé hos Putin att inta hela Staling... förlåt Mariupol.

Det är väldigt tråkigt för de som försvarar i så fall, men en stor bonus för resten av Ukraina.

De kan väl få sitta där i sitt stålverk tills de ledsnar.
Ryssland vill förinta Azov. Det är i Mariupol den stora majoriteten av nassegrisarna i Azov befinner sig. Förutom befriandet av östra ukraina så är Azov och resterande Banderasslödder en kraftig markering som måste fullföljas med alla medel möjliga. Ukraina ska veta när röken lagt sig att akta sig noga för att släppa fram nynazister så långt fram som i sin militär någonsin igen.
Citera
2022-04-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Full intervju med tillfångatagne Cossackgundi som golar ner hela Azovbataljonen! En sevärd intervju!

https://youtu.be/rNizGwjZbo0

Dom har alltså satt på honom en Azov tshirt och han berättar hur han i AZOVSTAL sköt ihjäl civila.

Nu var han ju i marinbrigaden och inte i Azovstal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in