2022-04-19, 18:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bra, de kom i alla fall loss.

Det är stödet från USA och NATO som gör att Zelensky och den ukrainska ledningen kan köra vidare på det här sättet, utan att ta tag i landets svåra inre och yttre problem. Och så har det varit ända sedan 2014. Kicking the can down the road.

Jag vet vad Ukrainas främsta problem är, och mot det är vapenleveranserna per-fekta.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Haha! Blir svårt för ryssarna att modernisera utan moderna halvledare.

De är faktiskt väldigt bra på att tillverka rör till gitarrförstärkare.

https://www.thetubestore.com/tube-brands/russian-tubes

Kanske kan de tillverka något som kan hjälpa artilleriet att bli mer pricksäkert så de slipper anklagelser om att beskjuta civila så fort de öppnar eld.

Ja det lär ju inte att vara läge att modernisera nu när Ryssland har komponentbrist på mycket bred nivå, vilket borde vara ytterligare ett skäl för Sjojgu att knipa.

Jag trodde rören helt hade ersatts av transistorn redan på 70-80 talet men dom är tydligen fortfarande överlägsna i vissa sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Trollat? De sitter där för att Ukraina hotar avrätta dem om de kapitulerar. Nu är sanningens minut här.

Har UA börjat avrätta azov? Då är det ju bara för ryssarna att försöka köra hem igen. Vilka ska de nu kriga mot?
Citera
2022-04-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Trollat? De sitter där för att Ukraina hotar avrätta dem om de kapitulerar. Nu är sanningens minut här.

Minut? Tillåt mig fnissa lite. Med tanke på att ert tredagars krig snart är uppe i två månader så lär den minuten bli någon månad.
Citera
2022-04-19, 18:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Är juden på nazisternas sida så kvittar det om dom är judar eller inte. Sympatiserar man med nazis då ska man skjutas.

Nämen, du sympatiserar ju med det nazistiska Ryssland.

Vill du verkligen skjuta dig själv?
Citera
2022-04-19, 18:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Jag hoppas då att du inte finns i detta västhelvete utan i Ryssland eller Nordkorea? Det borde ju vara rena paradiset för dig...

Han bor säkert här i väst men lider varje minut.
Citera
2022-04-19, 18:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Full intervju med tillfångatagne Cossackgundi som golar ner hela Azovbataljonen! En sevärd intervju!

https://youtu.be/rNizGwjZbo0
Hur kan det som en krigsfånge säger vara intressant?
Han lär ju säga exakt det som ryssen vill att han ska säga för att överleva alt. slippa tortyr.

Dessutom är det ett tydligt krigsbrott att skapa dessa filmer som du blir så upphetsad över.
Citera
2022-04-19, 18:11
Medlem
MisterAdamovs avatar
Azovstal verkar befriat? Film med döda nationalister

https://litter.catbox.moe/ajpl6l.mp4
Citera
2022-04-19, 18:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Så du önskar alltså döden till en civil människa som rapporterar om konflikten? Gud vad lätt ni blottar er. Du skulle passa hos nassegrisarna i Azov tror jag.

Ryska medlöpare får gärna dö, han är inte civil utan avlönad av Kreml. Absolut skulle jag passa i Azov!
Citera
2022-04-19, 18:12
Avstängd
Citat:
Är juden på nazisternas sida så kvittar det om dom är judar eller inte. Sympatiserar man med nazis då ska man skjutas.

Sympatiserar man med Putler så bör man kastreras. Till att börja med..
Citera
2022-04-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Azovstal verkar befriat? Film med döda nationalister

https://litter.catbox.moe/ajpl6l.mp4

Den dök upp för ett par dagar sedan. Den skulle visa hur getknullarna tar död på Azov.
Allt vi ser är att man lagt två döda kroppar lite här och där och dansar på Tiktok.
Citera
2022-04-19, 18:13
Medlem
goseigens avatar
Varför bryr de sig om stålverket, och varför säger någon pundit att försvararna uppehåller ett dussin bataljonsgrupper eller mer?

Har de felaktig information, eller är det verkligen så att det har blivit en fix idé hos Putin att inta hela Staling... förlåt Mariupol.

Det är väldigt tråkigt för de som försvarar i så fall, men en stor bonus för resten av Ukraina.

De kan väl få sitta där i sitt stålverk tills de ledsnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in