2022-04-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och som framgår av Aftonbladet-artikeln så är det alltså inte någon ny mördarvariant som härjar där i Shanghai, utan det är omikron.

"Det största coronautbrottet hittills i staden." 26 miljoner invånare. Hur många som dog MED "covid-19" under detta, det största coronautbrottet hittills i staden?

3.

Yep, tre personer. Undrar hur många som dött utan denna lockdown? 10 ggr fler kanske? 30 st? Troligtvis inte i närheten av lika många som nu dött av denna hjärndöda lockdown.

Så går det tydligen när covidhysteriska psykfall till kommunister får styra.
Och när folk i Shanghai klagar på att de svälter i sina hem så väljer regimen att censurera informationen för det löser ju problemet.

Från China uncensored: https://www.youtube.com/watch?v=co4RKKGXgWs
Citera
2022-04-19, 12:40
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Då jag är delaktig i att sammanställa den aktuella rapporten känner jag mig nödgad att påpeka att de siffror som avser UK och som redovisas och presenteras via diagram i den aktuella länken är dessvärre helt felaktiga. Jag bedömer inte om siffrorna avsiktligen manipulerats eller om man begått ett misstag, men andelen ovaccinerade patienter som läggs in på sjukhus för vård av COVID-19 är högre i samtliga åldersgrupper jämfört med de som vaccinerats med minst 3 doser. Samma förhållande gäller för döda inom 28 dagar, samt också döda inom 60 dagar - andelen ovaccinerade döda är högre i samtliga åldersgrupper. Det framgår också tydigt i rapporten.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1066759/Vaccine-surveillance-report-week-13.pdf

Hope that helps.
Så du är svensk? och verksam i UK? och spenderar tid i det här forumet för att "rätta till" missförstånd, kör du lika hårt i om det finns motsvarande forum i UK?

Du som nu är insatt, vad tror du om intervjun nedan?
I alla fall biten om moderna är såvitt jag kan hitta korrekt.

Naomi Wolf on Pfizer Trials: "They Knew by August 2021 - Vaccines Were NOT Safe and Effective"
https://rumble.com/v11fo4n-naomi-wolf-on-pfizer-trials-they-knew-by-august-2021-vaccines-were-not-safe.html
Citera
2022-04-19, 13:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Så du är svensk? och verksam i UK? och spenderar tid i det här forumet för att "rätta till" missförstånd, kör du lika hårt i om det finns motsvarande forum i UK?
Jag är inte svensk och jag är verksam i UK. Jag ville endast göra dig uppmärksam på att informationen i texten bakom den länk som du infogade innehåller felaktig (eller till och med fabricerad) data.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-04-19 kl. 13:31.
Citera
2022-04-19, 15:12
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Du som nu är insatt, vad tror du om intervjun nedan?
I alla fall biten om moderna är såvitt jag kan hitta korrekt.

Naomi Wolf on Pfizer Trials: "They Knew by August 2021 - Vaccines Were NOT Safe and Effective"
https://rumble.com/v11fo4n-naomi-wolf-on-pfizer-trials-they-knew-by-august-2021-vaccines-were-not-safe.html
Citat:
Jag är inte svensk och jag är verksam i UK. Jag ville endast göra dig uppmärksam på att informationen i bakom den länk som du infogade innehåller felaktig (eller till och med fabricerad) data.
Ingen åsikt om videon som jag också undrade om som du strippade i quoten?

Som tur är får vi fortfarande bilda oss egna åsikter, vilket jag gjort. Artikel kontra din nu förstärkta åsikt att "tro mig" den kanske t.o.m. är fabricerad avseende data, så sätter jag nog min tillit till artikeln, länk under om någon undrar vilken artikel då?
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Personligen tror jag att proppen nu är ur och vi kommer att se folk/drabbade som än mer utkräver rättmätigt ansvar med tiden, och alla de kommer att hungra efter rättvisa i någon form beroende på hur hårt de drabbats.

Detta förstås om nu något än mer skräckinjagande inte dyker upp vilket tyvärr inte är omöjligt.
Citera
2022-04-19, 15:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ingen åsikt om videon som jag också undrade om som du strippade i quoten?

Som tur är får vi fortfarande bilda oss egna åsikter, vilket jag gjort. Artikel kontra din nu förstärkta åsikt att "tro mig" den kanske t.o.m. är fabricerad avseende data, så sätter jag nog min tillit till artikeln, länk under om någon undrar vilken artikel då?
De uppgifter jag länkar till är inte "åsikter" utan det data som vi publicerar på gov.uk

Att den sidan som du länkar till felaktigt refererar till siffror som vi aldrig publicerat och sedan ljuger om att vi publicerat dessa gör att frågan gällande vem man skall sätta sin tillit till ganska enkel. De hänvisar till siffror som inte existerar, och menar att vi publicerat dessa. Det är ju inte sant. Upphovsmannen bakom sidan är uppenbarligen djupt oseriös.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-04-19 kl. 15:58.
Citera
2022-04-19, 20:49
Medlem
hardusettminapas avatar
I Kina låser man in folk i sina hem och kidnappar deras barn, men i USA verkar man inte vara lika rädda för omikronvarianterna och deras förkylningssymptom för där har man precis avskaffat masktvånget på flygplan och flygplatser över hela landet, med omedelbar verkan.

Sängvätarvänstern gråter förstås floder över detta besked medan de normalt funtade drar en suck av lättnad över att äntligen få tillåtelse att andas ombord på flygen igen.

Frågan nu är bara när flygbolagen i Europa ska följa efter? Vad jag vet är det än så länge bara British Airways som droppat mandatet medan övriga fortsätter tvinga på sina resenärer den eländiga munblöjan, till ingen som helst nytta. Kanske dags att sluta låtsas som att vi är mitt i en pandemi nu?
Citera
2022-04-19, 22:22
Avstängd
Melange5738s avatar
En till studie som påvisar det som vi misstänkte från början:

https://www.nationalgeographic.co.uk/science-and-technology/2022/04/even-mild-covid-19-can-cause-your-brain-to-shrink

Börjar bli mer och mer uppenbart varför världen ser ut som den gör nu.
Citera
2022-04-19, 22:30
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

https://www.nationalgeographic.co.uk/science-and-technology/2022/04/even-mild-covid-19-can-cause-your-brain-to-shrink

så hjärnan krymper på rund av kovid19? Riktigt löjligt. Och det kan ju lika hjärna vara biverkningar av sprutan.. eller något annat. Tycker inte dom lyckats korrelera till kovid19 på ett övertygande sätt, tvärtom
Citera
2022-04-19, 22:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
I Kina låser man in folk i sina hem och kidnappar deras barn, men i USA verkar man inte vara lika rädda för omikronvarianterna och deras förkylningssymptom för där har man precis avskaffat masktvånget på flygplan och flygplatser över hela landet, med omedelbar verkan.

Sängvätarvänstern gråter förstås floder över detta besked medan de normalt funtade drar en suck av lättnad över att äntligen få tillåtelse att andas ombord på flygen igen.

Frågan nu är bara när flygbolagen i Europa ska följa efter? Vad jag vet är det än så länge bara British Airways som droppat mandatet medan övriga fortsätter tvinga på sina resenärer den eländiga munblöjan, till ingen som helst nytta. Kanske dags att sluta låtsas som att vi är mitt i en pandemi nu?
Att man lättar på restriktionerna har ingenting med sjukdomsbilden att göra utan är ett direkt resultat av att uppskattningsvis uppemot hälften av befolkningen redan smittats och att smittspridningen avstannat. I UK uppskattar vissa experter att så stor del som 60-70% av befolkningen varit smittade. Som direkt resultat blir trycket på sjukvården mindre och ett lindrigare förhållningssätt är därför motiverat.

Anledningen till de restriktioner som vi i t.ex. UK varit föremål för hade ingenting med den genomsnittliga sjukdomsbilden att göra utan var direkta beslut som syftade till att minska den anstormning av patienter som hade oturen att bli sjukare än genomsnittet och t.o.m. krävde sjukhusvård. I Januari 2021 hade vi 98-99% beläggning på de flesta stora sjukhus i t.ex. London-regionen. Vi tvingas fortfarande lägga in ungefär 2,000 patienter per dygn i det du kallar "förkylningssymptom".

Det totala sjukvårdsbehovet av dessa "förkylningssymptom" hade i Januari orsakat drygt 2,5 miljoner inställda operationer i UK. Drygt 188,000 av dessa COVID-patienter har avlidit. En betydande majoritet avled efter att ha vårdats av NHS.

I dagsläget är smittspridningen betydligt långsammare och volymerna mindre. Vi klarar av att hantera patienterna inom ramen för den ordinarie sjukvårdskapaciteten. Det är den grundläggande orsaken till att restriktionerna tagits bort, inte att symptomen är "förkylningssymptom".

Hope that helps.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-04-19 kl. 23:21.
Citera
2022-04-19, 22:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Haha, dig går ju att lura i precis vad som helst. Var det inte du som trodde att dödligheten i början av pandemin låg på 10% också?
Citera
2022-04-19, 23:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Att man lättar på restriktionerna har ingenting med sjukdomsbilden att göra utan är ett direkt resultat av att uppskattningsvis uppemot hälften av befolkningen redan smittats och att smittspridningen avstannat. I UK uppskattar vissa experter att så stor del som 60-70% av befolkningen varit smittade. Som direkt resultat blir trycket på sjukvården mindre och ett lindrigare förhållningssätt är därför motiverat.

Anledningen till de restriktioner som vi i t.ex. UK varit föremål för hade ingenting med den genomsnittliga sjukdomsbilden att göra utan var ett direkta beslut som syftade till att minska den anstormning av patienter som hade oturen att bli sjukare än genomsnittet och t.o.m. krävde sjkuhusvård. I Januari 2021 hade vi 98-99% beläggning på de flesta stora sjukhus i t.ex. London-regionen. Vi tvingas fortfarande lägga in ungefär 2,000 patienter per dygn i det du kallar "förkylningssymptom".

Det totala sjukvårdsbehovet av dessa "förkylningssymptom" hade i Januari orsakat drygt 2,5 miljoner inställda operationer i UK. Drygt 188,000 av dessa COVID-patienter har avlidit. En betydande majoritet avled efter att ha vårdats av NHS.

I dagsläget är smittspridningen betydligt långsammare och volymerna mindre. Vi klarar av att hantera patienterna inom ramen för den ordinarie sjukvårdskapaciteten. Det är den grundläggande orsaken till att restriktionerna tagits bort, inte att symptomen är "förkylningssymptom".

Hope that helps.

Bra sammanfattning av dig. En del fattar inte detta, trots att det är så grundläggande. Kan ju tillägga det här med att sjukdomen inte längre klassas som samhällsfarlig. En del, tom ganska många tycks då tro att det betyder att sjukdomen inte längre är farlig. Att FHM och regeringen inte längre klassar Covid19 som SARS utan som en "förkylning", men riktigt så ligger det ju inte till. Den enda skillnaden är att MSB mfl, inte längre ser en akut risk att samhällsviktiga funktioner slås ut om många blir sjuka samtidigt. För den enskilda spelar just denna aspekt inte särskilt stor roll. Man kan fortfarande bli rejält sjuk av Covid19 och många blir det också. Inte minst får många långtidssymtom, varav en del säkerligen blir kroniskt sjuka.
Citera
2022-04-20, 07:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Haha, dig går ju att lura i precis vad som helst. Var det inte du som trodde att dödligheten i början av pandemin låg på 10% också?

Du har väl drabbats av krympt hjärna pga dina otaliga infektioner och ser inte det uppenbara. Du tror exempelvis att en nedstängning av en 26 miljonersstad görs i onödan pga en "förkylning" eller är ett utslag av "hjärndöd kommunism". Tanken har aldrig slagit dig att sjukdomen är farlig trots att den snart varit känd i 2,5 år. Förklara gärna vad en regim skulle ha att vinna på att göra en nedstängning i "onödan".

Jag kan egentligen bara komma på en anledning till varför det oftare är mer totalitära länder som trycker tillbaka smittan hårt. De behöver inte bry sig om valfläsk och de har resurserna. Å andra sidan är det i Sverige polisbilar brinner och inte i Kina. Har kanske fler personer i Sverige krympta hjärnor? För en svensk politiker är det viktigare vad som sker här och nu än hur folkets hjärnor ser ut efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in