2022-04-19, 14:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Hittills har du inte postat något betydelsefullt överhuvudtaget. Din signatur bekräftar allt.

Jag har postat ett överflöd av betydelsefulla inlägg i tråden, det är bara att läsa

Till skillnad från dig, min serbiske vän, så har jag hållit mig till ämnet.

Hur var det med barnvåldtäkterna och avrättningarna av civila i Butja nu igen, varför tyckte du att det var bra?

Min signatur?
Citera
2022-04-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Tycker tråden har gått i stå. Samma tröttsamma pajkastning fram och tillbaka.
Hade varit enklare om alla var öppna med sin agenda.
Det enda som behöver sägas är detta:
Spelar det någon roll om man tar till sig propaganda om man redan har en bestämd uppfattning om vem man anser är den onda parten som måste krossas?

Jag kommer inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som bär skuld till död och förödelse i Ukraina oavsett hur mycket propaganda någon sida pumpar ut.

Begår ukrainare krigsbrott? Mycket möjligt, jag kommer trots det inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som mördar, plundrar och våldtar den ukrainska befolkningen.

Jag skiter fullständigt i om det finns nazister i den ukrainska armén, Ryssland är ändå den onda parten i mina ögon. Om så varenda ukrainare hade ett hakkors tatuerat på bröstet är Ryssland angripare och den som är skyldig till kriget.

Ryssland är den onda parten i kriget hur mycket någon än relativiserar, de flesta skriver troligen under på det.
Tack, och mycket väl sammanfattat OY
Citera
2022-04-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Ryssland avslutar kriget. Denazifiering och demilitarisering. Läste nyheten att USA har skickat 1/3 av sitt arsenal till Ukraina. Trots det åker nazis till slakthuset!
Varför yrar du om denazifiering, det är inte logiskt? Zelensky är ju jude,, hur tänker du här? Men om det är denzifiering det handlar om så åker väl ryssen hem strax o låter ukrainarna bestämma själva hur de skall styra sitt land? Jag menar eftersom det hela tiden talas om Azov styrkan som nazister o dessa har Ryssland snart tagit kol på,, i alla fall vad som sägs från de som är proryska, demilitarisering är knappast möjligt då Europa o usa skickar in nytt hela tiden
Citera
2022-04-19, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jo jag vet, 21000 ryss-nazister har hittils stupat så visst slaktar dom en hel del av sina ryssnazister.
Äsch! Ryssarna har inget emot att förlora lite folk. Det finns oändligt med Ryssar som vill slakta nazis! Denazifieringen pågår för fullt! Håller du inte med om att det är bra att Ryssland bekämpar nazister eller?
Citera
2022-04-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Ukraina ska denazifieras. Hur det går till spelar ingen roll. Dom kommer denazifiera Ukraina, och det finns inget du kan göra åt saken!
Varför inte börja sopa framför egen dörr först? Alltså avnazifiera i Ryssland först för att visa sin goda vilja att utrota nazismen.
Fast nazismen grymma ideologi finns ju representerad i form av tokstollar i all länder så Putin bara driver med er om det här med avnazifiering, ett politisk schackdrag helt enkelt. Dessutom, Ukraina verkar genomsyrar ytters lite av nazistiska grupperingar med tanke på landets storlek och befolkningsmängd. Man har dessutom fria allmänna val som en effektiv murbräcka mot extremister. Men diktaturen Ryssland kan dom härja mer fritt då dom ju är svår att skilja från Putins hantlangare i ord och handling.
Citera
2022-04-19, 15:00
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Varför tog det åtta år innan han överväldigades av ansvarskänslor för Ukraina?

Som jag förstått det så har Ukraina trappat upp anfallen mot donetsk på senare tid (alltså före Ryssland gick in med Ryska trupper), antagligen beroende på att de fått avancerade vapen och utbildning av USA (och Sverige, från Sverige bara utbildning)
Citera
2022-04-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte utanför ämnet att delge svar och vidtala proportionerna.

Bevisligen begår även ukrainarna krigsbrott. Men som de flesta här tycks du tro att det är någon värdelös Hollywoodfilm som utspelar sig, där allting är svart och vitt.

Ahh nu börjar det förhoppningsvis klarna för dig

ryssland har anfallit och våldfört sig på alla tänkbara sätt på Ukraina(vilket tråden också handlar om).
Är du svart eller vit?
Citera
2022-04-19, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Varför yrar du om denazifiering, det är inte logiskt? Zelensky är ju jude,, hur tänker du här? Men om det är denzifiering det handlar om så åker väl ryssen hem strax o låter ukrainarna bestämma själva hur de skall styra sitt land? Jag menar eftersom det hela tiden talas om Azov styrkan som nazister o dessa har Ryssland snart tagit kol på,, i alla fall vad som sägs från de som är proryska, demilitarisering är knappast möjligt då Europa o usa skickar in nytt hela tiden
Det finns fler nazis än i Azov. Denazifieringen kommer pågå tills Putin är nöjd. Vi får se var denazifieringen slutar!
Citera
2022-04-19, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varför inte börja sopa framför egen dörr först? Alltså avnazifiera i Ryssland först för att visa sin goda vilja att utrota nazismen.
Fast nazismen grymma ideologi finns ju representerad i form av tokstollar i all länder så Putin bara driver med er om det här med avnazifiering, ett politisk schackdrag helt enkelt. Dessutom, Ukraina verkar genomsyrar ytters lite av nazistiska grupperingar med tanke på landets storlek och befolkningsmängd. Man har dessutom fria allmänna val som en effektiv murbräcka mot extremister. Men diktaturen Ryssland kan dom härja mer fritt då dom ju är svår att skilja från Putins hantlangare i ord och handling.
Nazismen går starkt i Ukraina just nu, så Putin börjar väl där.
Citera
2022-04-19, 15:03
Medlem
Högsta prioritet att slå ut fordon med förnödenheter och bränsle till stridsvagnarna. Men jag tror också det är viktigt att slå mot dom mobila artillerisystemen. Jag skall börja studera siffrorna för artillerisystem.
Citera
2022-04-19, 15:03
Medlem
baggebo1s avatar
Efter några dagar av ukrainska framgångar i trakterna kring Izyum på twitter och andra sociala medier, så ser vi nu ryska framgångar på marken. Idag har man tagit Torskoye norr om Slavyansk.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1516397499535302663
Senast redigerad av baggebo1 2022-04-19 kl. 15:17.
Citera
2022-04-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Karaktärsdrag hos en psykopat
  • Impulsiv och har dålig självkontroll.
  • Lögnaktig och manipulativ.
  • Ytligt charmig.
  • Saknar skuldkänslor och empati.
  • Tar inte ansvar för sina handlingar.
  • Personen har storhetsvansinne.

De flesta av de punkterna stämmer in även på Zelensky och Biden såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in