2022-04-19, 14:49
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att var anti-amerikan under sista åren av Vietnamkriget var mycket vanligt i väst. Även i USA protesterade man livlig bl.a Jane Fonda blev förebilden för motståndet. Satans mördare sa väl en känd svensk statsminister om Washington har jag för mig.

Så vilka ryssar vågar protestera i Moskva och kalla kriget för fel för att sedan åka hem och äta middag med familjen i lugn och ro ? Bara frågar. Att riskera 15 år borta från fru och barn lär få den modigaste ryssen att betänka sig.

Bra jämförelse. Nog kunde det vara obekvämt att ta ställning i USA men 15 år i fängelse för något förfluget ord fick du knappast.

Jämför med ryssland där du blir arresterad även om du säger något positivt om kriget: https://www.reddit.com/r/Unexpected/comments/tddlnc/two_words_moscov_2022/

Citera
2022-04-19, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så många finska nazister!!! Baggebo! ring Kreml, det är dags nu!!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u7016v/finland_taking_to_the_streets_in_support_of/
Det är ett mycket ovänligt land det där de har gjort homosexualitet till norm o dess mål är att förinta ryssland, vi måste invadera det ,, o skjuta varenda hus till grus,,
Citera
2022-04-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Ryssland avslutar kriget. Denazifiering och demilitarisering. Läste nyheten att USA har skickat 1/3 av sitt arsenal till Ukraina. Trots det åker nazis till slakthuset!

Du förstår som vanligt fel. Men det är förstår vi alla att du har svårt för verkligheten. Ni i ryssland har många fler nassar som borde tas hand om först o främst. Ukraina o väst skickar er till medeltiden. Där kommer ni vara i 20-30 år minimum. Ingen kommer tycka synd om er. Putin kommer att hängas ska du se precis som hans polare Saddam.
Citera
2022-04-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att var anti-amerikan under sista åren av Vietnamkriget var mycket vanligt i väst. Även i USA protesterade man livlig bl.a Jane Fonda blev förebilden för motståndet. Satans mördare sa väl en känd svensk statsminister om Washington har jag för mig.

Så vilka ryssar vågar protestera i Moskva och kalla kriget för fel för att sedan åka hem och äta middag med familjen i lugn och ro ? Bara frågar. Att riskera 15 år borta från fru och barn lär få den modigaste ryssen att betänka sig.
palme jämförde bombningar i Hanoi med en rad illdåd i historien ,Sharpeville lidiche, ,,mm
Citera
2022-04-19, 14:53
Medlem
Dagens bästa! Haha man springer alltså in i huset...

Donetsk region. The Ukrainian Armed Forces destroyed the building used by the Russian occupation forces with artillery. You can see the orcs fleeing inside, some killed by artillery, and some captured.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u70vap/donetsk_region_the_ukrainian_armed_forces/
Citera
2022-04-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Nej
Du borde kanske öppna ögonen eller är du bara lågbegåvad?
Det är väl du som är det om du verkligen tror på tramset du skrev tidigare.
Citera
2022-04-19, 14:55
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Har du läst trådstarten? Varför tror du det är fokus på rysslands vidrigheter? Vad jag tycker om mina grannar ska du skita i precis som ryssarna ska skita i sina grannar.

Så.. försvarar du rysslands våldtäkter och mord eller är du emot? När du drar igång OTsnack om USA hela tiden framstår du nämligen som en rysskramare.

Det är inte utanför ämnet att delge svar och vidtala proportionerna.

Bevisligen begår även ukrainarna krigsbrott. Men som de flesta här tycks du tro att det är någon värdelös Hollywoodfilm som utspelar sig, där allting är svart och vitt.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Azovbataljonen gör en väldigt viktig insats genom att hålla stålfabriken. På samma sätt är det mycket viktigt för ryssarna att besegra Azovbataljonen så fort som möjligt:

Citat:
For several weeks, Moscow has been concentrating reinforcements in the Donbas region, according to the Institute for the Study of War (ISW).

US officials say Russia now has 76 battle groups in the east, having added 11 to the area in recent days. They typically comprise 700 to 900 soldiers plus military equipment.

Another way to put it is there are some 70,000 Russian troops in Donbas, according to Ukrainian estimates.

Russian Security policy expert Dr Aglaya Snetkov points out there are thought to be another 22 battle groups around the devastated southern port city of Mariupol.

If that key city falls, it would allow those forces to move north and join the fight in Donbas, which could be important but maybe not decisive, Snetkov says.

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61136997
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Mina inlägg är av ren egenvilja! Ryssland slaktar nazis, så det är självklart att jag är på Rysslands sida!

Jo jag vet, 21000 ryss-nazister har hittils stupat så visst slaktar dom en hel del av sina ryssnazister.
Citera
2022-04-19, 14:57
Medlem
Ingen vill ha en fientlig stat vid sina gränser. De i makt nu tog makten genom en revolution 2014. Östra Ukraina blev inte tillfrågat om de ville ha den nya regeringen. Sen började de närma sig Nato också. Skulle Mexiko gå in i en pakt med Ryssland och kina skulle USA bombat sönder de. Tragiskt men ukrainarna provocerade fram den här konflikten. Får se om allt det här lönar sig och man blir medlem i EU som man ville lol
Citera
2022-04-19, 14:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Fin video av där Ukraina skjuter artilleri mot ett hus med rySSar.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/u72fc9/ukrainian_artillery_hits_house_occupied_by/?utm_medium=android_app&utm_source=share

På slutet ser man att de räddat den ryska orchens liv genom att sätta på honom en tourniquet så den slapp blöda ihjäl. Hade det varit omvänt så hade det varit nackskott.
Citera
2022-04-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte utanför ämnet att delge svar och vidtala proportionerna.

Bevisligen begår även ukrainarna krigsbrott. Men som de flesta här tycks du tro att det är någon värdelös Hollywoodfilm som utspelar sig, där allting är svart och vitt.

Så funkar det. FNL begick vidriga krigsbrott, men vi snackar inte så mycket om det utan USAs övergrepp är i fokus i det kriget.

Varför tror du det är så? Att man ser det som en skillnad att tortera en invaderande krigsfånge, än massvåldtäkter och summariska avrättningar av en invasionsarmé?

Ryssland kan snabbt få slut på krigsbrotten och åka hem. Beslutet är Putins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in