2022-04-19, 14:44
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Ukraina ska denazifieras. Hur det går till spelar ingen roll. Dom kommer denazifiera Ukraina, och det finns inget du kan göra åt saken!

Putlers rövslickare yrar om nazism och denazifiering för att skyla över den omisskännligt fascistiska karaktären hos den regim de själva tjänar. Professor Alexander Motyl berättar mer.

Yes, Putin and Russia are fascist – a political scientist shows how they meet the textbook definition
https://theconversation.com/yes-putin-and-russia-are-fascist-a-political-scientist-shows-how-they-meet-the-textbook-definition-1 79063
(FB) Har Putin skapat ett fascistiskt Ryssland likt Nazi Tyskland?

Nej, det blir ingen "denazifiering" av Ukraina - en putlerist med halva skallen bortskjuten, eller med ballarna avslitna av en granatskärva, eller med trynet begravt i sitt eget tarminnehåll är helt oförmögen att denazifiera nånting. Möjligen hinner han tänka en förvirrad tanke över hur fan han blev övertalad att göra det här.
Senast redigerad av Ördög 2022-04-19 kl. 14:48.
Citera
2022-04-19, 14:45
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nazis finns det gott om i Ukraina, annars hade inte Ryssland varit där och härjat !
I värsta fall är du inte en ryss som sitter i stPetersburg utan en svensk och då vet vi att särskolesystemet verkligen har misslyckats i Sverige.
Dina inlägg i den här frågan är oerhört naiva.
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina ska demilitariseras och denazifieras. Ryssland vill inte ha massa nazis vid deras gräns av uppenbara skäl.
Men att de sitter i Duman är OK
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Så många finska nazister!!! Baggebo! ring Kreml, det är dags nu!!

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u7016v/finland_taking_to_the_streets_in_support_of/

Så många nazister! Bäst att återupprätta gamla Finland-Sverige för att avnazifiera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Snyft? Du får väl starta en tråd om jänkarnas hemskheter så fortsätter vi andra att hålla oss till trådens ämne: Rysslands invasion av Ukraina.
Att var anti-amerikan under sista åren av Vietnamkriget var mycket vanligt i väst. Även i USA protesterade man livlig bl.a Jane Fonda blev förebilden för motståndet. Satans mördare sa väl en känd svensk statsminister om Washington har jag för mig.

Så vilka ryssar vågar protestera i Moskva och kalla kriget för fel för att sedan åka hem och äta middag med familjen i lugn och ro ? Bara frågar. Att riskera 15 år borta från fru och barn lär få den modigaste ryssen att betänka sig.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Tycker tråden har gått i stå. Samma tröttsamma pajkastning fram och tillbaka.
Hade varit enklare om alla var öppna med sin agenda.
Det enda som behöver sägas är detta:

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spelar det någon roll om man tar till sig propaganda om man redan har en bestämd uppfattning om vem man anser är den onda parten som måste krossas?

Jag kommer inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som bär skuld till död och förödelse i Ukraina oavsett hur mycket propaganda någon sida pumpar ut.

Begår ukrainare krigsbrott? Mycket möjligt, jag kommer trots det inte ändra min uppfattning om vem som startade kriget och som mördar, plundrar och våldtar den ukrainska befolkningen.

Jag skiter fullständigt i om det finns nazister i den ukrainska armén, Ryssland är ändå den onda parten i mina ögon. Om så varenda ukrainare hade ett hakkors tatuerat på bröstet är Ryssland angripare och den som är skyldig till kriget.

Ryssland är den onda parten i kriget hur mycket någon än reletiviserar, de flesta skriver troligen under på det.
Citera
2022-04-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej. Kackerlackorna från Ryssland är där för att deras store ledare V. Putler har en grandios självbild och vill bli ihågkommen som en stor ledare som enat de ryskspråkiga folken. Dessvärre framstår han bara som en psykopat och den ryska befolkningen framstår som vidriga våldtäktsorcher.
Du har rätt, dvs alla dessa skäl som Putin angav varför han ”måste ” utföra en special operation är troligen bara ett försök att rättfärdiga det hela, egentligen vill han återskapa Sovjetunionen, i alla vad det var till dess gränser,
Citera
Medlem
raskenss avatar
Lars tvittrade "ojdå" och inget mer. Det brukar betyda nånting riktigt spännande har skett, kan man hoppas på att Putin är död?

https://twitter.com/Cornubot/status/1516383287807254531?t=FH7oBW3fHpH1nY9njF15PQ&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Rubeln upp! Euron och Dollarn NER.
Och en levnadsstandard på afrikansk nivå, Grattis Puttler-Ryssland!
Citera
2022-04-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ryssland startade inte kriget, dom avslutar kriget!

Ni startade kriget mot Ukraina. Nu kommer Ukraina o väst att slutföra det o skicka er tillbaka till medeltiden där ni hör hemma.
Citera
2022-04-19, 14:47
Medlem
Jag är ganska övertygad om att ryska infiltratörer var med vid skapandet av Azov. När man ser den enorma exploatering av det faktum att det finns ett nynazistiskt inslag i Azov så förstår man att detta har varit planerat hela tiden av ryssarna.

Det finns ju egentligen ingen anledning till att Azov skulle ha en nynazistisk profil. Men det är ju ett argument som förekommer i vart och vartannat inlägg här.

Ryssland tillämpar något som kallas Gerasimovdoktrinen som har fått sitt namn efter deras ÖB. Den går ut på destabilisering av motståndaren genom hybridkrigföring.

Avsikten är dels att skapa ett hat hos befolkningen och dels att kunna motivera varför Ryssland sedan måste gå in och befria Ukraina från nazister.
Citera
2022-04-19, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ni startade kriget mot Ukraina. Nu kommer Ukraina o väst att slutföra det o skicka er tillbaka till medeltiden där ni hör hemma.
Ryssland avslutar kriget. Denazifiering och demilitarisering. Läste nyheten att USA har skickat 1/3 av sitt arsenal till Ukraina. Trots det åker nazis till slakthuset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in