2022-04-19, 08:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Byta spår? Det var du som lyfte att orsaken till att man dömer muslimer hårdare är andra grupper som begår liknande skit, är hat.

Jag undrar därför om de som är hatade har större ansvar än de som inte är det. Är det lättare att vara hatad och att man därmed får ett större ansvar?
Ansvar har jag inte sagt. Om muslimerna vill visa att hatet inte är befogat kan de visa det, men det gör det inte.
Citera
2022-04-19, 08:14
Medlem
TacitusCs avatar
Synd att detta skedde så långt innan valet. MSM kommer göra allt för att detta skall glömmas bort tills dess.
Citera
2022-04-19, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om du frågade dem om deras tillhörighet, skulle de antagligen säga att de inte är svenskar och att de inte bor i Sverige. "Det här är inte Sverige" är en klassisk replik från en invandrare i orten.

Deras beteende är fö antistatligt. Det är terrorism.
I deras hemländer bestraffas sådant här med tortyr, massiva fängelsestraff eller döden.

Detta är enbart en uppgift för polis, rättsväsende och militär. Att vifta med plakat och göra handhjärtan, det hjälper inte.

Att demonstrera mot upploppsmakare, är naturligtvis hopplöst. Det är som att demonstrera mot krig.

Ingen bryr sig.

Skrota asylpolitiken och utrusta polisen med tårgas osv
De sk utsatta områdena kan vi låta förfalla.

I decennier har man försökt lyfta dem, medan invånarna arbetar åt motsatt håll. Det är dags att ge upp.

Om du frågar samma individer om dom såg på Sveriges senaste fotbolls match så kommer dom referera den från början till slut.

Det här är deras ”hemländer” oavsett vad du tycker och känner. Försök inte vifta bort Sverige ansvar. Dom är en produkt utav Sverige!!! Dom har lärt sig det här i Sverige och inte i Mellanöstern.

Vart är alla FB nazister när högerextrema begår terror brott?
Citera
2022-04-19, 08:16
Medlem
Yttrandefriheten får betala ett högt pris både för allmän ödeläggelse men framförallt för medborgarnas minskade trygghet i det svenska samhället.

Vi ska inte behöva utsättas av denna typ av våld på demokratin i Sverige 2022. Vi ska inte behöva ta skrivbordsgeneral Morgan Johanssons förhalningar i frågan- Våldet är reellt för medborgarna och inte potentialt!

När det gäller upprätthållande av den allmänna ordningen och medborgarnas säkerhet i civilsamhället skulle det finnas möjlighet att använda speciellt fredsbevarande militärpolis i likhet med Frankrikes
Gendarmerie
och Italiens Carabinieri att sätta in.

Då kan polisen fokusera på polisjobben och militärpolis tar hand om angrepp på landets inrikespolitiska ärende som bevara demokrati och yttrandefrihet.
Citera
2022-04-19, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ansvar har jag inte sagt. Om muslimerna vill visa att hatet inte är befogat kan de visa det, men det gör det inte.
Det gör det i lika hög grad som andra grupperingar som har en skitig svans (ex krogbesökaren/fotbollssupporten), låter bli att kaosa.
Jag undrade varför du tycker att just gruppen muslimer har ett extra stort ansvar för sin svans, eftersom det är just dessa som du tycker borde demonstrera? Ditt svar var då att de är hatade från början. Jag förstår inte logiken i det resonemanget, så kan du utveckla det?
Citera
2022-04-19, 08:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Med din logik så står du bakom Andars Breivik. Ingen etnisk svensk har några förväntningar på sig att offentligt ta avstånd från högerextremister och deras terrorism. Varför är det bara muslimer som förväntas göra detta? Klura på den du!
Om muslimer vill visa att hatet mot dem inte är befogat kan de gemensamt gå ut i demonstration och visa att de är för yttrandefrihet och att de fördömer upploppen. Men det gör de inte. Ingen kräver att de ska göra det, men de avstår medvetet.

Nu har jag förklarat detta flera gånger, så om du fortsätter ställa samma frågor ber jag dig läsa mina inlägg en gång till.
Citera
2022-04-19, 08:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Det gör det i lika hög grad som andra grupperingar som har en skitig svans (ex krogbesökaren/fotbollssupporten), låter bli att kaosa.
Jag undrade varför du tycker att just gruppen muslimer har ett extra stort ansvar för sin svans, eftersom det är just dessa som du tycker borde demonstrera? Ditt svar var då att de är hatade från början. Jag förstår inte logiken i det resonemanget, så kan du utveckla det?
Ansvar nej, möjlighet ja. De avstår från möjligheten.
Citera
2022-04-19, 08:19
Medlem
vi har aldrig behövt några svartskallar i sverige nånsin, onyttiga jobb i 99% av fallen, ingen vill anställa svartskallar eller speciellt muslimer

rösta AFS
Citera
2022-04-19, 08:22
Medlem
Citat:
Titta på videon innan du köper att han "tar avstånd". Han uppmanar muslimer att inte göra så här för att det är kontraproduktivt.

Tror du att han hade varit för våld ifall det var produktivt? (antar att du menar islamisering?)
Citera
2022-04-19, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ansvar nej, möjlighet ja. De avstår från möjligheten.
Ja, i likhet med alla andra grupperingar med en skitig svans. Enligt din logik, som du framställt den hittills, håller alla dessa grupperingar tyst med deras svans som kaosar.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-04-19 kl. 08:51.
Citera
2022-04-19, 08:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Tror du att han hade varit för våld ifall det var produktivt? (antar att du menar islamisering?)
Det kanske han hade varit. Jag avstår att gissa om det och konstaterar bara att han inte tar moraliskt avstånd från upploppen i videon.
Citera
2022-04-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Om du frågar samma individer om dom såg på Sveriges senaste fotbolls match så kommer dom referera den från början till slut.

Det här är deras ”hemländer” oavsett vad du tycker och känner. Försök inte vifta bort Sverige ansvar. Dom är en produkt utav Sverige!!! Dom har lärt sig det här i Sverige och inte i Mellanöstern.

Vart är alla FB nazister när högerextrema begår terror brott?

Detta är människor som föraktar svenskar och de vill inte vara svenskar. De talar förmodligen inte ens svenska 90% av tiden. Och den svenska de kan, är förmodligen bedrövlig

Är det Sverige som lärt dem att starta upplopp och närapå bränna upp oskyldiga människor?

Du är ju helt väck i skallen.

Detta är ett genuint importerat beteende.

Dessa idioter är produkter av sina hemländer OCH deras låtsashemland, som de inte ens tycker om.

Det är en kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in