2022-04-19, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Man kan fråga sig hur lång Axel är, hon är minst 1 cm längre såg jag
Jo men hela hans aura osar cuck. Även om han skulle vara längre spelar ingen roll.
Tycket lite synd om honom faktiskt.
Citera
2022-04-19, 01:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Kompact living

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Förövrigt är Märtha ingen pangbrud som många påstår. Något underdimensionerad överkäke vilket gör hennes ansikte platt. Profilen är rent ful. Hennes korrekta score på utseendeskalan är 6/10 - och räknar man in kropp blir hon faktiskt oattraktiv då hennes höfter är för smala.

Tack du, det var ju nästan det jag försökte säga innan men jag orkade inte vara explicit hela vägen idag
Citat:
Budget-Agneta Sjödin ska tilläggas, då jag inte längre finner Märtha alltför snygg, hon har sjunkit till 6/5 på GAL–TAN-skala då hon är lite platt
Kroppen räcker inte ända fram då pattarna antagligen är för fasta, kevinnomidjan ska vara lätt konvex utan att övergå i basfiol så att barnet i livmodern tar den smala vägen och inte breda mitten (C) i livet, jag har inte studerat Märthas fysik där ännu
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-19 kl. 01:13.
Citera
2022-04-19, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Louise och Jonas. Verkar bra men hon är nog svårare än vad det verkar nu. Att "Rom inte ens var med på topp 50" gav en glimt av att hon nog kan vara lite skarp.

Helt onödig kommentar från hennes sida om hon inte ville drämma till honom litegrann så att han skulle förstå att hon inte var lika bonnig som han. Tråkigt att bemöta en person på det viset första kvällen de möts. Hon ville bara platta till honom. Kanske den sortens klimat hon är van vid med killar.
Citera
2022-04-19, 01:20
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jo men hela hans aura osar cuck. Även om han skulle vara längre spelar ingen roll.
Tycket lite synd om honom faktiskt.

Tycker du att Jonas lyfter den?

Jag tänker att om Jonas verkligen lyfte den skulle han inte ens flörtat med Louise, Louise och Märtha är ju riktigt fula

De är ju på Axels nivå
Senast redigerad av xeK 2022-04-19 kl. 01:24.
Citera
2022-04-19, 01:26
Medlem
Bögparet känns än så länge ganska ointressanta. Men det tar sig nog, kommer bli en bra säsong!

Men vad tycker ni om eftersnavksprogramnet? Sååå trist, tillgjort, skämmigt tycker jag. Hon tjejen spelar över och försöker vara kul. Går sådär.
Citera
2022-04-19, 01:37
Medlem
Bögparet verkar ha matchats ihop för att de har liknande yrken och intressen, de kommer inte funka i längden eftersom de i grund och botten är för omaka personlighetsmässigt. Antagligen vill de för olika saker i livet. Tror de skulle passa bättre som vänner, alternativt kollegor.
Senast redigerad av Barkbrodd 2022-04-19 kl. 02:33.
Citera
2022-04-19, 08:23
Medlem
massuppfittarens avatar
För det första är ju Axel bög eller åtminstone bisexuell och Märtha vill inget annat än bli straffknullad och kallad luder av en klassisk badboy. Totalt dödsdömt.

För det andra är Bög-Jonas kompis i fotbollströjan och hängslen också bög, det förstår väl alla? Apropå att han bara skulle ha heterovänner alltså.
Citera
2022-04-19, 08:25
Medlem
Citat:
Axel är en typisk låtsas-snäll kille. Ganska sadistiskt lagd typ som spelar PK för att framstå som sympatisk. Man ser i hans ögon att han är ganska elak. Särskilt om man söker efter gamla bilder på facebook.
Hade han inte spelat så hårt för att framstå sympatisk utan låtit sin mörka sida subtilt skina igenom, så hade adrenokrom-Junkien Märtha kunnat bli tänd på honom ändå. Fast i slutändan så är han inte rätt sorts elak person som Märtha söker. Hon vill ha en högstatus-psykopat som kan inviga henne i hemliga kretsar där hon får utlopp för sin törst på barnblod - vilken förmodligen är anledningen till att hon inte vill ha barn, hon vet med sig att hon inte hade kunnat behärska sig.

Förövrigt är Märtha ingen pangbrud som många påstår. Något underdimensionerad överkäke vilket gör hennes ansikte platt. Profilen är rent ful. Hennes korrekta score på utseendeskalan är 6/10 - och räknar man in kropp blir hon faktiskt oattraktiv då hennes höfter är för smala.

Louise är inte alls attraherad av Jonas. De har absolut inte större chans än Märtha och Axel att lyckas. Under bröllopets gång skiftade hon från aningen lättad(över att hon inte fann honom motbjudande), till att bli äcklad allteftersom. Jonas är en råtönt. Höjer sin fulsöta brud till skyarna upprepade gånger och känner sig konstant nödgad att vara överdrivet käck och positiv för att han har så usel självkänsla att han inte vågar vara sig själv för fem öre.
Louise kropp är redan äcklad av honom, det kunde man se tydligt mot slutet av kvällen(ansiktsuttrycken signalerade äckel). Hon har bara inte insett det på ett medvetet plan än.
Nu tycker jag att du är orättvis mot hetero-Jonas. Visst, det är lite märkligt att hans liv ser ut som en Dressman-reklam och att han bara umgås med män som ser ut som Dressman-modeller. Även hans Instagram flöde ser ut att vara curerat av en stor modetidning eller modemärke. Det framstår som aningens osäkert. MEN. Jonas besitter egenskaper som många kvinnor finner attraktiva. Han är emotionellt mogen och medveten om sina känslor. Han är öppen och hans kroppsspråk är varmt, inbjudande, nyfiket. Inte bara på bröllopet utan även i programmet innan. Han är tydligt mån om andra och visar det också. Han visar sig sårbar. Han är relationellt inställd vilket är hyfsat ovanligt när det gäller män som grupp. Han kommer att med rätt tjej kunna skapa ett långt och lyckligt äktenskap och han kommer att vara en bra pappa om han får barn. Allt det här är väldigt attraktivt. Sedan har han säkert dåliga sidor också, han kanske är lite tråkig, töntig, fyrkantig, kontrollerande, pedant vad vet jag. Han kanske fixar sin stående kalufs en timme varje morgon och färgmatchar sin garderob ā la Patrik Bateman. Men hjärtat sitter på rätt ställe. Mer än vad man kan säga om många män.
Citera
2022-04-19, 08:52
Medlem
Jag är så fascinerad av att folk söker till det här programmet. Om det hade varit övervägande lyckade par så hade jag förstått det, som vårt kära Tacopar som väntar en liten dotter vilken dag som helst nu. Men det har ju varit såna katastrofparningar. Hur vågar folk? Och så de jävla äckliga experterna, perversa och inkompetenta nissar.

Jag blev riktigt förtjust i mammorna till Jonas och Martin, bögparet! Jag önskar att det gick bra för killarna, det ska bli roligt att följa dem åtminstone.
Den andra Jonas med sin Louise har ju i alla fall förutsättningar att bli något.
Men Märta vad tänkte du när du sökte? Det är nästan rätt åt dig att du fick en Axel. Tur att man kan snabbspola Märta och Axel på svtplay. Det går bara inte att titta på katastrofen.

Kul att det blir något med extraparet, Bodil som lekte runawaybrud och Hans.
Citera
2022-04-19, 10:36
Medlem
Så var denna säsong igång. Går inte att känna annat än hatkärlek till denna SVT-serie. Alla som tittar ser att "experterna" gör dåliga matchningar säsong efter säsong, för att sedan sitta som rysslands utrikesminister Lavrov och prata om en verklighet som inte existerar med "attraktion som ska byggas på sikt" och andra floskler.

Varje säsong är det minst ett par som verkar skapt för att köra i diket, och i år är det inte svårt att lista ut vilket det är. Det är ändå ett fall framåt jämfört med många andra säsonger då de flesta paren verkat skapta för att misslyckas. Hade man valts ut som deltagare borde man inse att det är minst 33 % sannolikhet att man är med för att skapa "bra tv" inte att bli ihopmatchad.

Jonas och Louise är en vettig matchning, i alla fall på pappret.
Bögparet kommer knappast att funka. Martin kommer nog tycka att örebroarn inte är tillräckligt galant. Martin vill nog helst ha någon som Andreas Lundstedt eller Christer Lindarv.
Axel och Märtha, ja var ska man börja? Axel är alldeles för ospännande för henne. Föreställer mig att hon går igång på en ensamvarg på en motorcykel som åker mot solnedgången. En som hon inte kan ta för given och som är lite ouppnåelig.
Citera
2022-04-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor2
Helt onödig kommentar från hennes sida om hon inte ville drämma till honom litegrann så att han skulle förstå att hon inte var lika bonnig som han. Tråkigt att bemöta en person på det viset första kvällen de möts. Hon ville bara platta till honom. Kanske den sortens klimat hon är van vid med killar.
Jag tolkade hela Italien-grejen såhär: Jonas chansade på det mest sannolika svaret i quizzet, eftersom 99% av alla brudar bara ä-häääälskar Italien... Louise å sin sida ville markera att hon minsann inte är någon kliché-tjej, och underströk därmed att Rom "inte ens är på listan!". Dessutom passade hon på att få in några "cool girl"-poäng genom att gilla London och pubar (klassiskt grabbiga alternativ). Och Jonas blev såklart imponerad. Well played!

Fulsöt är en hyfsad träffsäker beskrivning av Louises utseende... men kom ihåg att fulsöt goes a long way, i kombination med trevlig personlighet och en gnutta sexuell kemi. Taco-Sofia såg whack ut på foto, men hade ett gulligt leende och klickade med Anton. Det funkar! Tant Märtha å sin sida är snygg men iskall, och har en lätt manhaftighet över sig. Jag tror att Axel snart kommer att känna sig mer rädd än kär. Men det kommer att bli kul att se Freddan försöka jumpstarta deras attraktion...

Jäkligt märkligt förresten att Märtha valde ett så stort åldersspann i sina preferenser. Det är väl bleeding obvious att hon helst vill ha en äldre man?
Citera
2022-04-19, 12:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Axel är en typisk låtsas-snäll kille. Ganska sadistiskt lagd typ som spelar PK för att framstå som sympatisk. Man ser i hans ögon att han är ganska elak. Särskilt om man söker efter gamla bilder på facebook.
Hade han inte spelat så hårt för att framstå sympatisk utan låtit sin mörka sida subtilt skina igenom, så hade adrenokrom-Junkien Märtha kunnat bli tänd på honom ändå. Fast i slutändan så är han inte rätt sorts elak person som Märtha söker. Hon vill ha en högstatus-psykopat som kan inviga henne i hemliga kretsar där hon får utlopp för sin törst på barnblod - vilken förmodligen är anledningen till att hon inte vill ha barn, hon vet med sig att hon inte hade kunnat behärska sig.

Louise är inte alls attraherad av Jonas. De har absolut inte större chans än Märtha och Axel att lyckas. Under bröllopets gång skiftade hon från aningen lättad(över att hon inte fann honom motbjudande), till att bli äcklad allteftersom. Jonas är en råtönt. Höjer sin fulsöta brud till skyarna upprepade gånger och känner sig konstant nödgad att vara överdrivet käck och positiv för att han har så usel självkänsla att han inte vågar vara sig själv för fem öre.
Louise kropp är redan äcklad av honom, det kunde man se tydligt mot slutet av kvällen(ansiktsuttrycken signalerade äckel). Hon har bara inte insett det på ett medvetet plan än.

Citat:
Tack du, det var ju nästan det jag försökte säga innan men jag orkade inte vara explicit hela vägen idag Kroppen räcker inte ända fram då pattarna antagligen är för fasta, kevinnomidjan ska vara lätt konvex utan att övergå i basfiol så att barnet i livmodern tar den smala vägen och inte breda mitten (C) i livet, jag har inte studerat Märthas fysik där ännu

Era detaljutredningar om käkben och ingående dissekering av folks utseenden i såpan är äckliga, och hör inte hemma i GVFÖ-tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in