2022-04-18, 21:12
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Kanske det, kanske det.
Eller så är det än gädda som strax innan ätit en Vesuvio-pizza och sen vid konfrontationen sittande i sin bil avlägger en rödaktig sprutspya av ren chock när Sara sträcker fram mobilen... 🤪

Faktiskt troligare än att det skulle vara någon kändis. Ordet vulkanbrott talar inte för kändis och Sjöberg och Sara hade varit kaxigare i podden om så vore fallet också. Nej, fan, min slutsats landar nog på att de stött på en ilsken gädda, simple as that.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-18 kl. 21:16.
Citera
2022-04-18, 21:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Kanske det, kanske det.
Eller så är det en gädda som strax innan ätit en Vesuvio-pizza och sen vid konfrontationen sittande i sin bil avlägger en rödaktig sprutspya av ren chock när Sara sträcker fram mobilen... 🤪

Jag hoppas på en kändis, kanske Fredrik Federley eller Carl Bildt. Ju större skandal ju större underhållning.
Citera
2022-04-18, 21:21
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Faktiskt troligare än att det skulle vara någon kändis. Ordet vulkanbrott talar inte för kändis och Sjöberg och Sara hade varit kaxigare i podden om så vore fallet också. Nej, fan, min slutsats landar nog på att de stött på en ilsken gädda, simple as that.
Jo det låter ganska möjligt. Kanske så till den grad att Patrik måste bryta in fysiskt och avvärja en aggressiv attack.
Citera
2022-04-18, 21:30
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Kan det vara Sjöberg själv som fastnar i Dumpens nät nästa gång?

Det skulle vara riktigt tokigt. Efter det fortsätter Sara och Lamotte.
Citera
2022-04-18, 21:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Lol.

Man kan minska spännvidden rejält genom att Sjöberg använder begreppet "Vulkanutbrott" för att de konfronterat någon som blivit jävligt förbannad. Använda sig av ord som vulkanutbrott för att illustrera att det skulle vara något spektakulärt snaskigt som en kändis låter märkligt.
Det tycker jag också För mig indikerar "vulkanutbrott" att det 1.) innefattar nån form av skandal och 2.) drar med sig ett flertal personer (eller en organisation) i fallet.

Alltså typ att det visade sig att Kenta i hemlighet är betald av Polarbröd för olaglig produktplacering hos minderåriga.

Det hade ju varit en löpsedel.
Citera
2022-04-18, 21:32
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Jo det låter ganska möjligt. Kanske så till den grad att Patrik måste bryta in fysiskt och avvärja en aggressiv attack.

Tycker det låter väldigt möjligt att det är simpelt som att uttrycket "vulkanutbrott" ska tolkas som att de stött på en ilsken gädda och knappast någon kändis.

Vet att många här vill se blodet flyta lite extra genom att det ska vara en kändis, men det verkar också grumla mångas slutledningsförmåga där man krånglar till det väl så långsökt när de försöker tolka vad Sjöberg egentligen menade när han sa det där om vulkanutbrott.
Citera
2022-04-18, 21:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Tycker det låter väldigt möjligt att det är simpelt som att uttrycket "vulkanutbrott" ska tolkas som att de stött på en ilsken gädda och knappast någon kändis.

Vet att många här vill se blodet flyta lite extra genom att det ska vara en kändis, men det verkar också grumla mångas slutledningsförmåga där man krånglar till det väl så långsökt när de försöker tolka vad Sjöberg egentligen menade när han sa det där om vulkanutbrott.

Låt oss säga att Sara och Patrik har fått en megalodon på kroken. En känd person exempelvis Kungen. Skulle de överhuvudtaget våga publicera det? Jag tvivlar. 🤔
Citera
2022-04-18, 21:37
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det tycker jag också För mig indikerar "vulkanutbrott" att det 1.) innefattar nån form av skandal och 2.) drar med sig ett flertal personer (eller en organisation) i fallet.

Alltså typ att det visade sig att Kenta i hemlighet är betald av Polarbröd för olaglig produktplacering hos minderåriga.

Det hade ju varit en löpsedel.

Fast då tycker jag uttryck som "lavin" eller "jordskred" eller än mer tydligare "skitstorm" hade passat bättre.
Citera
2022-04-18, 21:42
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Låt oss säga att Sara och Patrik har fått en megalodon på kroken. En känd person exempelvis Kungen. Skulle de överhuvudtaget våga publicera det? Jag tvivlar. 🤔

Eller en vithaj i form av Zlatan som kommit på hembesök till Malmö och ville passa på att få sig lite fjortis. Nej, tror det är så simpelt som kolerisk gädda med anonym bakgrund som de typ fångat utanför Rasta i Härnösand. Men det blir ju spektakulärt i sig med tanke på hur icke ilskna de flesta gäddorna hittills varit.
Citera
2022-04-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
En hel del skriver efter konfrontationerna och somliga skriver just att de följer Dumpen och tycker att vi gör ett bra jobb MEN de har inte sett sig själva så som de ser andra.

Låter som en klockren beskrivning av pundar-Patrik
Citera
2022-04-18, 21:44
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Fast då tycker jag uttryck som "lavin" eller "jordskred" eller än mer tydligare "skitstorm" hade passat bättre.
Kanske det. Tänkte att ett vulkanutbrott börjar i toppen och sen (successivt) ödelägger närmaste omgivningen.

Lava har förresten inte synts till på sistone när jag tänker efter. Om vi nu ska ordvitsa vidare. Hemska tanke.
Citera
2022-04-18, 21:45
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Kanske det. Tänkte att ett vulkanutbrott börjar i toppen och sen (successivt) ödelägger närmaste omgivningen.

Lava har förresten inte synts till på sistone när jag tänker efter. Om vi nu ska ordvitsa vidare.

De har fångat en hongädda i form av Lava alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in