2022-04-18, 09:45
Medlem
TestarNyttNamns avatar
Att gå ut ur EU utan en plan med fri handel är sjukt dumt. Fixa det innan man börjar tänka på att gå ut ur EU!!
Citera
2022-04-18, 10:54
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Jag hittar ingen information om deras narkotikapolitik. Kan du länka till din källa?
För att de inte ens bemöter det. Det är ingen fråga de är villiga att ta upp utan väljer att fortsätta i samma gamla tänk; ”Knark är bajs”.
Citera
2022-04-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestarNyttNamn
Att gå ut ur EU utan en plan med fri handel är sjukt dumt. Fixa det innan man börjar tänka på att gå ut ur EU!!

Det är lite mycket begärt. Det finns inga regeringar eller instutitioner som kommer att avsätta tid till att prata med AfS om handelsavtal.

Det är en helt annan sak om man är Boris Johnson, d.v.s premiärminister, med en rejäl parlamentarisk majoritet i ryggen.
Citera
2022-04-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Alla människor man tagit hit är helt besatta av etnicitet.
Man slänger hellre dottern från balkongen, än låter henne umgås med "fel" kille.
Nej, det där är en mycket liten andel. De allra flesta invandrare från Mellanöstern låter deras döttrar umgås med vem de vill.
Citera
2022-04-18, 16:01
Medlem
anomaligns avatar
Jag förstår att de som går till AfS främst motiveras av en motvilja gentemot utsocknes typer, och att andra spörsmål är av sekundär vikt. Men jag tog en titt på Alternativ för Sveriges hemsida för att se vad de har att säga om klimatfrågan.

Inte för att jag överväger att rösta på dem, men bara för att se vad de har att säga om den för mig särskilt viktigaste frågan. Det verkar som att de anstränger sig noga för att med så många ord som möjligt säga så lite som möjligt för att varken förarga foliehattar eller vettigt folk. Tonen är insinuant och känns ändå på något diffust vis som att de så att säga "fiskar i grumliga vatten" som man brukar säga.

Citat:
Klimatåtgärder utifrån ett vetenskapligt perspektiv

Klimatfrågan är en av vår tids största frågor, och något världen gemensamt måste tackla. Med tanke på frågans betydelse är det beklagligt att den i så hög utsträckning i Sverige idag är ideologiskt färgad; både när det kommer till lösningar och problembeskrivning.

I dagsläget är miljöpolitiken utsatt för osund lobbying från starka särintressen. Alternativ för Sverige vill i större utsträckning utforma miljöpolitiska styrmedel och andra incitamentssystem som grundas på vetenskaplig fakta.

Jag menar, vadå utifrån ett vetenskapligt perspektiv, till skillnad från det rådande IPCC-perspektivet som inte är vetenskapligt?

https://alternativforsverige.se/miljo-och-energi/

Jag kikade för en stund sedan även på partiet Nyans hemsida för att se vad de hade att säga om klimatet. De hade massor med åsikter, men klimatförändringarna var en icke-fråga för dem. Så av de två extremistpartierna vann AfS den fajten, för trots sin otydliga hållning så nämnde de åtminstone saken.
Citera
2022-04-18, 19:39
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Du kan släppa meningsutbytet med absinten då det endast är slöseri med tid.
absinten är en vit anti-vit klassiker här på flashback, precis som Flashback-Frodo (M.Labingi). De har sina olika sätt att argumentera för en värld som leder till färre och färre vita människor, men de håller varandra om ryggarna. Jag anser att dessa karaktärer är intressanta att studera, för de representerar en del av den vita befolkningen som är hjärnskadade av den antivita doktrinen ifrån skolväsendet.

Citat:
Jag tror att många svenskar idag lever i förnekelse. De kan inte tro att det pågår ett de-facto folkutbyte, och än mindre att det kanske anses önskvärt från vissa i den lagstiftande församlingen. Dessa människor har ofta en total tilltro till politiker.
Ja, att det vi har emot oss är dumhet, ignorans och förvirring är det vi behöver deala med. Det tar energi att behöva vara psykolog för alla anti-vita missfoster där ute, men det är samtidigt det vi behöver vara i det läget vi är i.

Citat:
Sen har vi de aningslösa som liksom absinten visserligen inser att vi kan bli en minoritet i vårt eget land, men som inte ens ser problemet. Dessa människor borde ha lärt sig av historien och vad som sker i dagens värld, vad gäller faran med etniska motsättningar. Men har de inte lärt sig läxan än, är det inget vi kan göra för att väcka dem.
Ja. Det intressanta är dock att förstå vad det faktiskt är som gör att han håller kvar på sin antivitism. Jag vill förstå det ännu bättre än vad jag redan gör. Varför väljer en vit människa i dagens Sverige att fortsätta stödja det som är uppenbart dåligt och destruktivt för en själv och andra, är det stora mysteriet. Alla andra ser ju och reagerar på det, men en liten klick av människor som absinten är liksom låsta någonstans. Hur man kan vara låst i sin uppfattning på detta märkliga sätt är fachinerande. Jag önskade fler kunde vara som absinten fast pro-vita istället. Att de bara är övertygade om att vara pro-vita och skiter i allt annat liksom. Det går nog att programmera personer att bli så, bara man lär sig vilka ingredienser det är som får en person som absinten att bli så övertygad om att vara beslutsam i något.

Citat:
Slutligen har vi de rent ondskefulla, som vill att vi ska lida som vita (män). Dessa personer talar ofta illa om oss, trots att de själva är vita. Som exempel kan vi anföra Romsons almedalstal, eller den representant för de gröna i Tyskland som applåderade den folkräkning som antyder att etniska tyskar redan är en minoritet i vissa valkretsar (Frankfurt?).
Frågan är dock, är personer som absinten medvetet onda eller rör det sig snarare om en grov vanförställning som de lever i?

Citat:
Sen kan man välja att inte rösta på AfS av andra anledningar. Någon nämnde narkotikapolitik t.ex. Rikta in dig på debatt med dessa istället. Övriga är förlorade som kanske, möjligen, vaknar upp när det är för sent.
Jag tror inte absinten kommer "vakna upp" någonsin. Skulle han vara den enda vita människan kvar på jorden och alla andra folkgrupper skulle spotta på honom och säga att han är oönskad i denna värld för att han är vit så skulle han rationalisera det hela och hålla kvar sin optimism om att allt är som det ska och att det inte är några problem.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2022-04-18 kl. 20:01.
Citera
2022-04-18, 19:47
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
absinten är en vit anti-vit klassiker här på flashback, precis som Flashback-Frodo (M.Labingi). De har sina olika sätt att argumentera för en värld som leder till färre och färre vita människor, men de håller varandra om ryggarna. Jag anser att dessa karaktärer är intressanta att studera, för de representerar en del av den vita befolkningen som är hjärnskadade av den antivita doktrinen i skolväsendet.

Ja, att det vi har emot oss är dumhet, ignorans och förvirring är det vi behöver deala med. Det tar energi att behöva vara psykolog för alla anti-vita missfoster där ute, men det är samtidigt det vi behöver vara i det läget vi är i.

Ja. Det intressanta är dock att förstå vad det faktiskt är som gör att han håller kvar på sin antivitism. Jag vill förstå det ännu bättre än vad jag redan gör. Varför väljer en vit människa i dagens Sverige att fortsätta stödja det som är uppenbart dåligt och destruktivt för en själv och andra, är det stora mysteriet. Alla andra ser ju och reagerar på det, men en liten klick av människor som absinten är liksom låsta någonstans. Hur man kan vara låst i sin uppfattning på detta märkliga sätt är fachinerande. Jag önskade fler kunde vara som absinten fast pro-vita istället. Att de bara är övertygade om att vara pro-vita och skiter i allt annat liksom. Det går nog att programmera personer att bli så, bara man lär sig vilka ingredienser det är som får en person som absinten att bli så övertygad om att vara beslutsam i något.

Frågan är dock, är personer som absinten medvetet onda eller rör det sig snarare om en grov vanförställning som de lever i?

Jag tror inte absinten kommer "vakna upp" någonsin. Skulle han vara den enda vita människan kvar på jorden och alla andra folkgrupper skulle spotta på honom och säga att han är oönskad i denna värld för att han är vit så skulle han rationalisera det hela och hålla kvar sin optimism om att allt är som det ska och att det inte är några problem.

Det finns en del icke-vita medlemmar på flashback som hatar vita, här är ett exempel:
#VidrigaSvenskar
Citera
2022-04-18, 20:00
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det finns en del icke-vita medlemmar på flashback som hatar vita, här är ett exempel:
#VidrigaSvenskar

Icke-vita som hatar vita är mindre intressant. Det intressanta är vita människor som är anti-vita. Det är dom som står i vår väg. Det är den psykiska sjukdomen i vår egen befolkning som vi behöver gräva i och identifiera för att hitta botemedel till.
Citera
2022-04-18, 20:05
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Icke-vita som hatar vita är mindre intressant. Det intressanta är vita människor som är anti-vita. Det är dom som står i vår väg. Det är den psykiska sjukdomen i vår egen befolkning som vi behöver gräva i och identifiera för att hitta botemedel till.

Ja, och Afs hatar inte icke-vita. Det finns svenska män i Afs som är gifta med thailändska kvinnor.
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Att vi vita hamnar i minoritet i våra egna hemländer gynnar inte oss vita människor som bor här. Därför är det till varje vit människas intresse i Sverige att rösta på AfS eftersom de är det är det enda parti som är tydlig med att föra en återvandringspolitik som leder till att vita svenskar behåller sin majoritetsställning.

Därför undrar jag, (som vit person) vad är det för efterblivna skäl som andra vita har för att inte rösta på AfS? "Oseriöst parti" läste jag någon skriva i en annan tråd, men vilket parti är egentligen seriöst? SD? Vänstern? Miljöpartiet som stänger ned all kärnkraft så att svensak folket går på knäna? Centerpartiet med sina pedofilskandaler och Annie Lööf som ledare (en hjärndöd själlös människa). Snälla peka på ett seriöst parti då och jämför dem med AfS.

För mig verkar inget parti i dagsläget något seriöst. Så om vi ska ta argumentet att AfS är oseriöst så är alla andra partier också lika om inte mer oseriösa. Skillnaden är bara att vi har oseriösa antivita partier och så har vi ett enda oseriöst pro-vitt parti, och då bör man rösta på ett pro-vitt oseriöst parti snarare än ett anti-vitt oseriöst parti.

Rösta på AfS och du röstar i princip på Putin.
Citera
2022-04-18, 20:06
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, och Afs hatar inte icke-vita. Det finns svenska män i Afs som är gifta med thailändska kvinnor.

Vilka då?
Citera
2022-04-18, 20:07
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Rösta på AfS och du röstar i princip på Putin.

Utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in