2022-04-18, 19:10
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Jag gjorde ett konto på kamrat och det tog på riktigt 1 minut innan en uppenbart ”minderårig tjej” tog kontakt med MIG. Undrar vilka det kan vara? att man tar kontakt med en nyreggad tom profil är det INGEN tjej som gör.

Som sagt, korkade ”fiskare”.

Nä, att riktiga 13-14 åringar söker kontakt så för att bli av med oskulden inträffar max en gång per vecka. Sjukt osannolikt att det ska inträffa redan första minuten.

Förklarar säkert nivån på en del av gäddorna. Det är de som gick på det där. En orsak till varför jag tycker det är onödigt att hänga ut dessa. Skapar bara onödigt lidande och kostnader för samhället till ingen nytta.
Citera
2022-04-18, 19:26
Medlem
Angående den där större händelsen som vi väntar på som Sara och Patrik nämnt i podden:

Kan det vara så att vi får ett åtal mot baskermannen? Det var ju såpass allvarligt där att dom tog bort loggarna. Info utlovades också senare.

Eller har fiskarna röjt runt inne i en peddo/incest grupp på darknet och spårat upp något känd eller annat snaskigt där?

Vad tror ni?
Citera
2022-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plicius
Angående den där större händelsen som vi väntar på som Sara och Patrik nämnt i podden:

Kan det vara så att vi får ett åtal mot baskermannen? Det var ju såpass allvarligt där att dom tog bort loggarna. Info utlovades också senare.

Eller har fiskarna röjt runt inne i en peddo/incest grupp på darknet och spårat upp något känd eller annat snaskigt där?

Vad tror ni?

Magkänslan säger att nån känd lirare har trampat snett, undrar verkligen vem ifall jag har rätt! Det som talar emot det lite är att de ska vänta till slutet av veckan.. Då låter det mer som åtal vilket jag finner mindre intressant. Den som lever får se.
Citera
2022-04-18, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De här upprepade dreven och häxjakterna är bara en yttre manifestation av att vi lever i en sönderfallande statsbildning, och att folk vill hitta en ursäkt att leva ut sina frustrationer. I synnerhet svenskar som är så konflikträdda bygger upp ett högt tryck inom sig i vardagen. Läs på lite om moralpanik och folkdemoner, samt vilken funktion de fyller, så förstår man vilka krafter som är i spel. Det är ju inte bara pedofiler och hebefiler detta drabbar, utan även män som har sex med vuxna och samtyckande kvinnor inom sexhandeln. Samma dynamik fanns bakom #metoo-dreven. Folkdjävlarna fyller alltså en funktion i ett dysfunktionellt samhälle.

Så kan de nog vara, som svensk vågar man nog inte säga mycket oftast. Förutom i såna här sammanhang som när man hänger ut ”Pedofiler” folk förväxlar oftast pedofiler med fullt naturliga män. Då leker de hjälte när de egentligen inte finns någon att rädda . Snarare tvärt om de får naturliga instinkter att verka onormalt och tabu belägger allt med attraktion till till unga tjejer.

Sverige börjar likna USA mer och mer. Tyvärr,Sara gillar väl inte att män i hennes ålder suktar efter fertila tonårs tjejer och inte ger henne samma uppmärksamhet. Och mycket handlar nog om att hon stör sig på ålderskillnader än att rädda tjejer. Plus att dumpen gör de bara lättare för riktiga pedofiler att flyga under radarn.
Citera
2022-04-18, 19:32
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Jag gjorde ett konto på kamrat och det tog på riktigt 1 minut innan en uppenbart ”minderårig tjej” tog kontakt med MIG. Undrar vilka det kan vara? att man tar kontakt med en nyreggad tom profil är det INGEN tjej som gör.

Som sagt, korkade ”fiskare”.

Rätt jävla creepy, sexistiskt och integritetskränkande ändå av dem att göra så där. Borde liksom finnas andra sätt.
Citera
2022-04-18, 19:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Så kan de nog vara, som svensk vågar man nog inte säga mycket oftast. Förutom i såna här sammanhang som när man hänger ut ”Pedofiler” folk förväxlar oftast pedofiler med fullt naturliga män. Då leker de hjälte när de egentligen inte finns någon att rädda . Snarare tvärt om de får naturliga instinkter att verka onormalt och tabu belägger allt med attraktion till till unga tjejer.

Sverige börjar likna USA mer och mer. Tyvärr,Sara gillar väl inte att män i hennes ålder suktar efter fertila tonårs tjejer och inte ger henne samma uppmärksamhet. Och mycket handlar nog om att hon stör sig på ålderskillnader än att rädda tjejer. Plus att dumpen gör de bara lättare för riktiga pedofiler att flyga under radarn.

När folk agerar primitivt och till synes irrationellt så ska man leta efter svaret i den evolutionära psykologin. Svaren därifrån ligger helt i linje med vad du beskriver. När det gäller kvinnlig sexuell konkurrens finns ett fenomen som kallas "competitor derrogation". Kort sagt, det handlar om avundsjuka och svartsjuka.
Citera
2022-04-18, 19:34
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:

Vad tror ni?
Jag trodde också det handlade om "ny information om befintlig gädda", men i podden sägs "om vi lyckas få till en konfrontation" vilket tycks peka åt motsatt håll.

Mina gissningar i fallande sannolikhetsordning:

1. En hyfsat känd lokalpolitiker.

2. En hyfsat känd journalist.

3. En pedofilring i biskopskollegiet.

4. Lennart kommer ut som "Lajla" och blir första kvinnliga gädda. (Retroaktivt.)

Borde vara någon av dessa, kan man tycka.
Citera
2022-04-18, 19:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Rätt jävla creepy, sexistiskt och integritetskränkande ändå av dem att göra så där. Borde liksom finnas andra sätt.

Kan utgöra ofredandebrott.
Citera
2022-04-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag trodde också det handlade om "ny information om befintlig gädda", men i podden sägs "om vi lyckas få till en konfrontation" vilket tycks peka åt motsatt håll.

Mina gissningar i fallande sannolikhetsordning:

1. En hyfsat känd lokalpolitiker.

2. En hyfsat känd journalist.

3. En pedofilring i biskopskollegiet.

4. Lennart kommer ut som "Laila" och blir första kvinnliga gädda. (Retroaktivt.)

Haha. Ja. Men det är skumt om det är en ny konfrontation på g att gå ut och flagga inför det. En del gäddor kollar ju säkert på dumpens arbete. Hade jag varit känd så hade jag känt mig träffad om jag samtidigt hade en dejt på g med yngre.
Citera
2022-04-18, 19:38
Medlem
TompaOs avatar
Hittade en till uppenbar fejkprofil på kamrat. Personen heter ”Stellah” och i bion står det ”palla skolan!”

Hahahaha vad är det för tomte som gör dessa profiler? Ulla-Karin, 58? Personen har iaf ingen aning om hur unga uttrycker sig på nätet.
Citera
2022-04-18, 19:39
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Haha. Ja. Men det är skumt om det är en ny konfrontation på g att gå ut och flagga inför det. En del gäddor kollar ju säkert på dumpens arbete. Hade jag varit känd så hade jag känt mig träffad om jag samtidigt hade en dejt på g med yngre.
Jo, jag konstaterade samma för några dagar sedan i ett numera raderat inlägg. Men det sägs ju faktiskt så i podden.
Citera
2022-04-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Magkänslan säger att nån känd lirare har trampat snett, undrar verkligen vem ifall jag har rätt! Det som talar emot det lite är att de ska vänta till slutet av veckan.. Då låter det mer som åtal vilket jag finner mindre intressant. Den som lever får se.

Om det är åtal mot baskern så är det ändå lite intressant beroende på vad som framkommit där. Kan bli den första bekräftade gärningsmannen som dumpen sätter dit. Och även med riktiga offer som slipper fortsatta övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in