Citat:
Ursprungligen postat av
Pleurodes
Gissar att det har att göra med att man i den åldern kanske inte riktigt förstår vad man gör konsekvenstänkandet är inte fullt utvecklat eftersom man fortfarande är ett barn, och att man då senare ångrar sig och mår dåligt över det. Skulle heller inte bli förvånad i fall många av dom som blir utnyttjade är NPF barn och inte mår bra och sedan blir allt bara värre.
Så typ att man blir påsatt är det som liksom får bägaren att rinna över för fjortisen att börja punda? Föräldrar och uppväxt och gener har typ ingenting att säga till om, utan det är sex som är den största boven i dramat? För mig låter det som medeltida skrock.
Jag har själv borderline och brottas med alkoholberoende. Just alkoholberoendet utvecklade jag knappast över en natt och i stället för att peka ut specifika händelser som jag i efterhand ångrar så bottnar detta beroende djupare än så och främst i mig själv. Drar gärna på mig offerkoftan emellanåt men peka på något specifik skit som råkat hända mig blir … ja, medeltida skrock.
Just de med NPF skulle jag säga behöver mindre av svartvitt tänkande och offermentalitet.