2022-04-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
I en av dom Amerikanska motsvarigheterna till Dumpen så utdömde programledaren att raptorn skulle göra lika många push upps som barnets ålder på plats i direktsändning.
Vore något att höra Patrik säga 5 till klarar du din fettsäck👏

Låter helkorkat, vad är logiken bakom det? Stod dom och klurade hur många det skulle bli? "Ja du Börje då ska vi se hur många armhävningar du ska göra...den du satte på är...11 månader...ja men då klarar du dig då, grattis"
Citera
2022-04-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du har nog missat följande gädda. Tror inte han är helt bakom flötet. Han nappade rejält på fiskaren.
Här är några av hans utbildningar.
Uppsala universitet
Fördjupningskurser inom företagsbeskattning och internationell skatterätt.
Juridik 2009–2015
Uppsala universitet
Arabiska A, Arabiska B, Arabiska C
2008–2009
University of Nottingham
Bachelor's degree, Economics
2005–2008

En överliggare som pluggar ekonomi och en grundkurs i språk på 10 år innan han blir redo för arbetsmarknaden. Jag tror inte han är så skarp ärligt talat.
Citera
2022-04-18, 18:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
För eller senare ja. Jag tycker de är rätt sjukt hur snett de gått för människan. För 100- 200 år sedan hade inte ens de setts som konstigt att tända på tonåringar så länge de va frivilligt ifrån båda hållen. Beroende på vart i världen man va. Idag har vi häxjakter på fullt normala män.

En annan sak jag tänkte på? Varför är det nästan alltid medelålders kvinnor som är feta och i klimakteriet som vill hänga ut män som vill träffa tonårs tjejer och ändra på lagarna så män i inte kan ha sex med tjejer i sin prime? Varför är de aldrig kvinnor i medelåldern som är fit och ser bra ut som gör sådana här saker ? Eller män för den delen. Faktum är att de flesta som jagar ”predators” är inte helt olika dem de fångar utseendet mässigt.Säger inte de en del?

De här upprepade dreven och häxjakterna är bara en yttre manifestation av att vi lever i en sönderfallande statsbildning, och att folk vill hitta en ursäkt att leva ut sina frustrationer. I synnerhet svenskar som är så konflikträdda bygger upp ett högt tryck inom sig i vardagen. Läs på lite om moralpanik och folkdemoner, samt vilken funktion de fyller, så förstår man vilka krafter som är i spel. Det är ju inte bara pedofiler och hebefiler detta drabbar, utan även män som har sex med vuxna och samtyckande kvinnor inom sexhandeln. Samma dynamik fanns bakom #metoo-dreven. Folkdjävlarna fyller alltså en funktion i ett dysfunktionellt samhälle.

Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_panic
Senast redigerad av WordWarrior 2022-04-18 kl. 18:10.
Citera
2022-04-18, 18:05
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Gissar att det har att göra med att man i den åldern kanske inte riktigt förstår vad man gör konsekvenstänkandet är inte fullt utvecklat eftersom man fortfarande är ett barn, och att man då senare ångrar sig och mår dåligt över det. Skulle heller inte bli förvånad i fall många av dom som blir utnyttjade är NPF barn och inte mår bra och sedan blir allt bara värre.

Så typ att man blir påsatt är det som liksom får bägaren att rinna över för fjortisen att börja punda? Föräldrar och uppväxt och gener har typ ingenting att säga till om, utan det är sex som är den största boven i dramat? För mig låter det som medeltida skrock.

Jag har själv borderline och brottas med alkoholberoende. Just alkoholberoendet utvecklade jag knappast över en natt och i stället för att peka ut specifika händelser som jag i efterhand ångrar så bottnar detta beroende djupare än så och främst i mig själv. Drar gärna på mig offerkoftan emellanåt men peka på något specifik skit som råkat hända mig blir … ja, medeltida skrock.

Just de med NPF skulle jag säga behöver mindre av svartvitt tänkande och offermentalitet.
Citera
2022-04-18, 18:09
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Men det tillhörde ju god ton och hyfs att inte göra det? Dom har väl inte gjort något mot dig personligen? Nu har du plötsligt bytt fot. Spännande. Nu är det bara mördare och individer med domar i bagaget som du kan uttala dig om.

För mig är det ingen skillnad. Punkt.

Vad kallar du männen som hängs ut på Dumpen då? Då tänker jag på majoriteten som enligt dig inte har dömts för övergrepp. Majoriteten får ju reda på att dom chattar med en 14-åring tjej och en del frågar om hon ”tänder på äldre män”, en del skickar bilder på sina kukar och en annan del ställer väldigt mycket frågor om sex.

Vad kallar du dom som gör allt detta men inte är dömda? Är det bara att dom är nyfikna? Snuskgubbar? Tragiska? Eller är dom rent av äckliga och svinaktiga?

Många avslöjar ju sig själva genom deras reaktion när dom blir påkomna.

Ponera att en arbetskollega berättar för dig på en AW att denne sexchattar med en 14-åring. Vad hade du kallat denne person då?
Den har ju inte gjort något mot dig personligen och du vet ju inget om domar eller liknande.

Ärligt talat vet jag inte om jag hade gjort något överhuvudtaget. Om han berättade under inflytande av alkohol och i förtroende hade det varit att utnyttja hans position att sätta dit honom. Jag kan ju inte veta om han verkligen har gjort det, eller om han försöker vara "chockerande". Men jag gissar att jag hade uppmanat honom att söka hjälp innan det blir värre. För hans liv kan bli ett rent helvete om det kommer ut, och garanterat om han gör något och åker dit på det.
Att tända sexuellt på 14-åringar är inte pedofili, även om det är på gränsen och definitivt inte socialt accepterat. Men det är inget som upprör mig personligen, jag vet nämligen att det är så extremt vanligt bland den manliga befolkningen att tända på tonåringar att man skulle få hänga ut en stor del av Sveriges manliga befolkning om man skulle sätta dit alla. Det är bara det att de allra flesta män har självbevarelsedrift nog att inte tala om det.
Citera
2022-04-18, 18:16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Ärligt talat vet jag inte om jag hade gjort något överhuvudtaget. Om han berättade under inflytande av alkohol och i förtroende hade det varit att utnyttja hans position att sätta dit honom. Jag kan ju inte veta om han verkligen har gjort det, eller om han försöker vara "chockerande". Men jag gissar att jag hade uppmanat honom att söka hjälp innan det blir värre. För hans liv kan bli ett rent helvete om det kommer ut, och garanterat om han gör något och åker dit på det.
Att tända sexuellt på 14-åringar är inte pedofili, även om det är på gränsen och definitivt inte socialt accepterat. Men det är inget som upprör mig personligen, jag vet nämligen att det är så extremt vanligt bland den manliga befolkningen att tända på tonåringar att man skulle få hänga ut en stor del av Sveriges manliga befolkning om man skulle sätta dit alla. Det är bara det att de allra flesta män har självbevarelsedrift nog att inte tala om det.

För att inte tala om vilka vidriga och ociviliserade samhällen Tyskland, Österrike, Italien, Liechtenstein, Andorra etc är där fjortis är laglig knullålder … Här har vi alltså inte bara en stor del av den manliga befolkningen utan hela samhällen som borde hängas ut.
Citera
2022-04-18, 18:21
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Låter helkorkat, vad är logiken bakom det? Stod dom och klurade hur många det skulle bli? "Ja du Börje då ska vi se hur många armhävningar du ska göra...den du satte på är...11 månader...ja men då klarar du dig då, grattis"

Logiken var att han skulle slippa att programledaren lämnade över materialet till polisen.

https://youtu.be/t1NNS-rjjTI
Citera
2022-04-18, 18:28
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Dumpen hojtar hela tiden att fjortisar som har sex blir som förbyta och börjar missbruka och många tar livet av sig pågrund av att ha mist oskulden. Vad får de detta ifrån? Finns det forskning som stödjer detta? Säger inte att det är okej att som äldre knulla fjortisar, men på vilket sätt avgör ett knull även för en fjortis att deras liv går down hill? Nej, jag är inte pedofilkramare, tycker bara frågan är intressant. Känner både alkisar och pundare och har fan aldrig hört någon säga att de trillade dit pågrund av att de knullade i tonåren. Missbruk torde ju bottna i djupare saker än att det finns hebefiler till vuxna?

Av spaltkilometer av skitsnack sa du äntligen något intelligent...

Vart finns forskningen som visar att unga tjejer som har frivilligt sex med äldre killar mår dåligt av det?
Citera
2022-04-18, 18:28
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
En överliggare som pluggar ekonomi och en grundkurs i språk på 10 år innan han blir redo för arbetsmarknaden. Jag tror inte han är så skarp ärligt talat.
Och vad har du läst själv som tar dig ton att uttrycka dig sådär nedlåtande om någons studieval?

Det enda jag utläser av gäddans studieval är att han haft svårt att hamna rätt och bytt inriktning både en och två gånger.
Citera
2022-04-18, 18:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Dumpen hojtar hela tiden att fjortisar som har sex blir som förbyta och börjar missbruka och många tar livet av sig pågrund av att ha mist oskulden. Vad får de detta ifrån? Finns det forskning som stödjer detta? Säger inte att det är okej att som äldre knulla fjortisar, men på vilket sätt avgör ett knull även för en fjortis att deras liv går down hill? Nej, jag är inte pedofilkramare, tycker bara frågan är intressant. Känner både alkisar och pundare och har fan aldrig hört någon säga att de trillade dit pågrund av att de knullade i tonåren. Missbruk torde ju bottna i djupare saker än att det finns hebefiler till vuxna?

Det är förmodligen skitsnack. För en 5-åring som växer upp i en tillvaro av övergrepp från föräldrar, släktingar och vänner är det däremot en annan femma.

Sedan kan det ju finnas en koppling mellan missbruk och risktagande beteende. En 14-åring som söker sig till dubbelt så gamla män kommer nog i kontakt med alkohol och droger tidigare och i större utsträckning än andra, men det är inte troligt att samlaget har någon direkt inverkan.
Citera
2022-04-18, 18:51
Medlem
TompaOs avatar
Jag gjorde ett konto på kamrat och det tog på riktigt 1 minut innan en uppenbart ”minderårig tjej” tog kontakt med MIG. Undrar vilka det kan vara? att man tar kontakt med en nyreggad tom profil är det INGEN tjej som gör.

Som sagt, korkade ”fiskare”.
Citera
2022-04-18, 18:59
Medlem
Citat:
Logiken var att han skulle slippa att programledaren lämnade över materialet till polisen.

https://youtu.be/t1NNS-rjjTI

Jo men borde inte straffet vara hårdare (fler armhävningar) om brottet är grövre (barnet yngre), inte mildare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in