Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Ja precis. Då är det ju helt åt helvete när Sverige söker medlemskap i Nato och samtidigt säger att rättigheten att bränna koraner är fundamentalt för vårt samhälle. Det är ju lika idiotiskt att bränna koraner som att invadera Irak för att de lögnaktigt påstås ha förbjudna vapen/hoppa av från petrodollarn eller vad du nu sa.
Sverige och västerlandet håller på att flippa ur totalt. Gud nåde den som säger något om Sveriges asylpolitik och krigande i fjärran länder men man ger oss rättigheten att skända och bränna religiösa skrifter för att uttrycka våra "åsikter".
Jag hoppas faktiskt att några av de där pansarskotten som skeppas till Ukraina för att döda ryssar hamnar på "orten" och sedan används mot vår poliskår. :-)
Min religion kretsar kring blåa ljus. Jag tror att Gud bor i allt ljus som är blått. Om jag får tag på någon av dem som brände ner de vackra blå ljusen lånar jag gärna ett pansarskott av dig och kör ner i halsen på honom.
Kan inte du ta på dig att upprätta en lista över grejer man inte får förstöra så att det inte blir några misstag och religioner kränks (kanske inte ens är meningen)? Det är möjligt att vi får inrätta en ny myndighet för att hålla koll på det men jag är redo att göra det som krävs för att ingen människa ska tvingas att ta till dödligt våld för att den blivit ledsen i ögat när dens fantasier blivit kränkta.