Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Jag känner ingen kurd som är muslim. Alla kurder jag har träffat har snarare sett ner på muslimer. Kurderna kämpade också mot IS och turkiska islamister som Erdogan och gör det fortfarande. Så det verkar vara falska nyheter?
Rubriken är definitivt "fake news".
Det är inte en kurdisk mediekanal som hotar utan vissa personer i kommentarsfältet.
Hade Aftonbladet haft kvar kommentarsfält till sina nyhetsartiklar så hade vi även sett svensktalande visa stöd för kravallerna. Man ser säkert likadant i "alternativ högermedia", där det då och då dyker upp invandrare som stödjer kravallerna. Betyder det att Aftonbladet, Fria Tider eller det svenska folket i helhet hotar med vedergällning?
Självklart finns det kurder som visar stöd för kravallerna. Om det finns etniskt svenska eller norska konvertiter som anslutit sig till ISIS, såsom Michael Skråmo, varför skulle det då inte finnas extremister bland kurder vars liv präglas av fattigdom och misär, vilket är en grogrund för extremism?
Kommentarsfält,oavsett media, är en "human cesspit", där du hittar de mest korkade, extrema, med lågt konsekvenstänk.
Jag baserar inte min syn på svenskar på WT med dubbelsiffrig IQ som lyckats med att bli sparkade från SD eller deras arbetsplats för att man skrev extremt korkade saker i sociala medier. Och denna tråden verkar krylla av den typen.